اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توییتر؛ فراتر از 140 کاراکتر


به زودی توئیت‌هایی در توئیتر نوشته خواهد شد که بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر دارند.

خرگزاری ایسنا: به زودی توئیت‌هایی در توئیتر نوشته خواهد شد که بیشتر از ۱۴۰ کاراکتر دارند.

نزدیک به یک دهه، از شاخصه‌های معرف توییت (که واحد برقراری ارتباط در توئیتر است)، اختصار آنها بوده است بدین معنا که استفاده‌کنندگان از توئیتر، محدود به استفاده از ۱۴۰ کاراکتر هستند.

ظاهرا این ویژگی به زودی تغییر خواهد کرد. طبق اظهارات دو فردی که با برنامه‌های این شرکت آشنا هستند، توئیتر در حال آزمایش نمونه‌ی طولانی‌تری از توئیت است.

این دو که خواسته‌اند نامشان فاش نشود زیرا اجازه ندارند درباره برنامه‌ها و پروژه‌های شرکت صحبت کنند، می‌گویند این پروژه که «فراتر از ۱۴۰» نامیده می‌شود، در حال حاضر هنوز در مرحله آزمایش است و حداقل تا ماه مارس میلادی از آن بهره‌برداری نخواهد شد.

همچنین بنا بر گفته‌های این دو، توئیتر مشخص نکرده است که محدودیت جدید برای هر توئیت چند کاراکتر خواهد بود، اما از اعدادی که ممکن است محدودیت را مشخص کند، ۱۰۰۰۰ کاراکتر، برابر با همان محدودیتی است که کاربران در پیام‌های شخصی خود دارند و طبق گفته‌های این دو، ۵۰۰۰ کاراکتر هم احتمال دیگری است.

گفته می‌شود که محدودیت کاراکتری جدید، تفاوتی آنچنانی با چیزی که پیش از این بود و استفاده‌کنندگان از توئیتر با آن آشنا هستند، ندارد؛ در طراحی جدید، توئیت‌ها ظاهرا همان ۱۴۰ کاراکتری هستند، اما اگر محتوای یک توئیت بیش از ۱۴۰ کاراکتر باشد، کاربران می‌توانند با کلیک کردن بر روی یک دکمه، متن را بسط داده و ادامه آن را بخوانند.

این ایده، از راه‌های خلاقانه‌ای که مردم برای خلاصی از سرویس کنونی ۱۴۰ کاراکتری توئیتر استفاده می‌کردند ریشه گرفته است. برای مثال برخی از کاربران از متن‌های طولانی خود اسکرین‌شات می‌گرفتند یا توئیت‌های طولانی خود را در قالب چند توئیت پشت هم می‌نوشتند.

توئیتر پیش از این هم در طراحی خود تغییراتی را داده بود. برای مثال، در سال ۲۰۱۳، توئیتر به کاربران این امکان را داد که مانند اینستاگرام از تصاویر در توئیت‌های خود استفاده کنند.

«فراتر از ۱۴۰»، تلاشی است برای برای خشنودی کاربران توئیتر، بدون اینکه حالت کنونی طرح‌بندی توئیتر به کلی تغییر کند.


ویدیو مرتبط :
از صفر تا پیاز توییتر - سوال های تکمیلی توییتر - آموزش کامل توییتر به زبان فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو محدودیت 140 کاراکتر در توییتر


یکی از ویژگی های شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ توییتر ، محدودیت تعداد کاراکتر ها در هر توییت بود که کاربر می بایست پیام خود را در ۱۴۰ کاراکتر خلاصه می کرد.حالا توییتر رسما اعلام کرده که از ماه آینده این محدودیت را در پیام های مستقیم این شبکه اجتماعی لغو خواهد کرد.

پایگاه خبری برسام: یکی از ویژگی های شبکه اجتماعی میکروبلاگینگ توییتر ، محدودیت تعداد کاراکتر ها در هر توییت بود که کاربر می بایست پیام خود را در ۱۴۰ کاراکتر خلاصه می کرد.حالا توییتر رسما اعلام کرده که از ماه آینده این محدودیت را در پیام های مستقیم این شبکه اجتماعی لغو خواهد کرد.

توییتر اعلام کرده از ماه آینده این محدودیت عددی را به رقم بسیار زیاد ۱۰.۰۰۰ کاراکتر تغییر خواهد داد که در واقع می توان آن را نامحدود خواند چون معدود افرادی هستند که بخواهند چنین پیام بلندی ارسال کنند.

این ویژگی هم اکنون قابل اجراست و کافی ست از طرف شرکت فعال شود اما توییتر زمان یک ماه را برای از بین بردن این محدودیت در نظر گرفته تا توسعه دهندگان اپلیکیشن های مرتبط با توییتر برنامه های خود را با این ویژگی جدید هماهنگ کنند.

به نظر می رسد توییتر می خواهد با برداشتن این محدودیت ، وضعیت خود را بهبود ببخشد ، چرا که در ماه های اخیر این کمپانی با مشکلات زیادی روبرو بوده و نتایج ضعیفی را به دست آورده است.لازم به ذکر است که بدنبال مشکلات اخیر این شبکه اجتماعی ، روز گذشته مدیر عامل توییتر از سمت خود برکنار شد.