اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان


تویوتا سال ۲۰۱۵ را با فروش ۱۰.۱۵ میلیون دستگاه خودرو به پایان رساند و با این رقم توانست وضعیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا حفظ کند.

zoomit.ir - بابک  قهرمانی: تویوتا برای چهارمین سال متوالی به عنوان بزرگ‌ترین کمپانی خودروساز دنیا از نظر میزان تولید رسید. این کمپانی در سال گذشته‌ی میلادی بیش از ۱۰ میلیون دستگاه خودرو به فروش رسانده است.

تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان

تویوتا سال ۲۰۱۵ را با فروش ۱۰.۱۵ میلیون دستگاه خودرو به پایان رساند و با این رقم توانست وضعیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا حفظ کند. این چهارمین سال پیاپی است که کمپانی ژاپنی به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز جهان شناخته می‌شود. سال ۲۰۱۴ هم تویوتا تعداد ۱۰.۲۳ میلیون خودرو را به فروش رسانده بود. اما به هر حال رقم مربوط به سال اخیر هم به قدری بزرگ بود که کماکان تویوتا را جلوتر از سایر رقبا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا نگه دارد. کمپانی‌های فولکس ‌واگن با ۹.۹۳ میلیون دستگاه و جنرال موتورز با ۹.۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۵ در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. رنو نیسان هم با ۸.۲۲ میلیون دستگاه فروش در رده چهارم قرار داشت و در نهایت هیوندایی کیا هم با ۸.۱ دستگاه به عنوان پنج کمپانی برتر دنیا از حیث تعداد تولید در سال ۲۰۱۵ شناخته شدند.

در نگاه نخست به نظر می‌رسید که فولکس واگن به عنوان پیشتاز این رقابت شناخته شود چون در نیمه‌ی نخست سال پیش از کمپانی تویوتا پیشی گرفته بود. اما روند صعودی کمپانی آلمانی پس از وقوع رسوایی مربوط به آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی با مقداری افت روبرو شد و در بازارهای چین و روسیه کاهش محسوسی را در پی داشت. کاهش بازار فروش فولکس واگن در روسیه را می‌توان به عنوان دلیل اصلی رشد تویوتا در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ برشمرد.

آمار فروش تویوتا در یک سال شامل تعداد فروش‌های مربوط به برندهای تویوتا، سایون، لکسوس، هاینو و دایهاتسو است. باید در نظر داشته باشیم که تویوتا تنها ۵۱ درصد سهام دایهاتسو را در اختیار دارد و بنا به خبری که اخیرا منتشر شد این کمپانی قصد دارد تمامی سهام مربوط به آن را خریداری کند. ارزش سهام دایهاتسو بنا بر اعلام اخیر در حدود ۳.۲ میلیارد دلار است که رقم قابل توجهی به حساب می‌آید.

کمپانی تویوتا اعلام کرده است که میزان فروش‌ها در سال ۲۰۱۶ هم تقریبا در همین محدوده باقی خواهد ماند.


ویدیو مرتبط :
آمد و رفت مهم در خودروساز بزرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان شد


شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن در سال 2015 با تولید 10.15 میلیون خودرو بار دیگر بزرگ‌ترین خودروساز جهان شد.

خبرگزاری فارس: به گزارش بی بی سی، شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن، برای چهارمین سال متوالی در سال 2015 بزرگ‌ترین خودروساز جهان شد.

این شرکت در سال 2015 به میزان 10.15 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده است که بیش از 200 هزار دستگاه بیشتر از 9.93 میلیون دستگاه خودروهای تولیدی گروه خودروسازان فولکس واگن آلمان بوده است.

تویوتا همچنین توانسته است سطوح تولید از پیش تعیین شده خود را نیز پشت سر بگذارد.

از سوی دیگر گروه خودروسازی جنرال موتورز آمریکا نیز پس از فولکس واگن با 9.8 میلیون دستگاه خودروی تولید شده در جایگاه سومین شرکت خودروسازی جهان در سال 2015 قرار گرفت.

در نیمه نخست سال 2015 فولکس واگن بیشتر از تویوتا خودرو تولید کرد اما با رو شدن رسوایی آلایندگی خودروهای این شرکت، فروش فولکس واگن کاهش قابل توجهی را تجربه کرد.

در سال 2014 تویوتا 10.23 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده بود.

به دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی استقبال خریداران در بازارهای خودروی کشورهای در حال توسعه به شدت کاهش یافته است.