اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توکلی: مسئولین دروغ نگویند شاخص اطمینان بالا می رود



 

 

 

توکلی: مسئولین دروغ نگویند شاخص اطمینان بالا می رود

 

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی گفت: ترویج راستگویی در مسئولان، آن را در میان مردم ترویج داده و اعتماد را بالا می برد.

احمد توکلی شامگاه چهارشنبه در ادامه همایش ملی بهلول، شگفتی روزگار بااشاره به صفت راستگویی این عالم مبارز در هر شرایطی اظهار داشت: امروزه بیش از هر زمان نیاز است تا صفات چنین مردانی را بکار گیریم.

وی ادامه داد: اگر مسئولین دروغ نگویند شاخص اطمینان بالاتر رفته و ثبات افزایش پیدا می کند علاوه بر آن اگر دروغ نباشد هزینه مبادله کاهش یافته و کارآیی افرایش می یابد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: در کشورهای سرمایه داری دو شاخص اطمینان مصرف کننده و اطمینان تولید کننده خیلی مهم است که هر چه این شاخص بالاتر باشد ثبات اقتصادی که یکی از بهترین عوامل رشد اقتصادی است، بیشتر است که به دنبال آن اشتغال بهتر و قابل کنترل تر می شود.

وی افزود: مکتب نهادگرایان معتقدند تمام نهادهای اجتماعی در هزینه مبادله موثرند از جمله بالا رفتن اعتماد و تعامل مناسب و ... که به معنی این است که با هزینه کمتر کالای بیشتر یا کالای معینی را با هزینه کمتری تولید می کنند.

این استاد اقتصاد دانشگاه گفت: دروغ گویی به ویژه در مدیران و دست اندرکاران تاثیرگذارتر است چرا که احادیثی داریم مبنی بر اینکه مردم بر دین امیران خود هستند و به امیران شبیه تر از پدران خود هستند.

وی با اشاره به صفت دیگر ساده زیستی بهلول گنابادی گفت: اگر محیط اشرافی شده و از ساده زیستی دور شود در نامه امام علی (ع) به استاندار خود عثمان بن حنیف می نویسد که چرا در مجلسی که ثروتمندان مهمان و فقیران رانده شده بودند شرکت کردی؟ (نامه 45 نهج البلاغه) و به او می گوید پسر حنیف باید به نان های خودت اکتفا می کردی تا از آتش جهنم رهایی پیدا کنی.

توکلی افزود: اگر مسئولین ساده زیست باشند تابع مطلوبیت افراد را عوض می کنند و اثر اجتماعی آن نزدیکی اقشار به هم و کاهش هزینه اجتماعی و هزینه مبادله است.

وی ادامه داد: ساده زیستی مسئولین و چشیدن فقر اجتماعی یعنی اینکه ممکن است یک مسئول پایگاه اجتماعی خوبی داشته باشند ولی عمداً از بعضی کارها اجتناب کند چنانچه به تعبیری ممکن است برخی کارهایی که بر مردم حلال است بر شما حرام است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: اگر مسئولان صاحب درد باشند درد مردم را درک می کنند و در سیاستگذاری توزیع مناسب منابع مالی تاثیر می گذارد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
مسئولین دروغ پرداز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه احمد توکلی: سخنان احمدی نژاد دروغ محض است



 

 

بیانیه احمد توکلی: سخنان احمدی نژاد دروغ محض است

 

احمد توکلی در این بیانیه بخشی از اظهارات منتسب به رئیس جمهور را که برخی از رسانه به نقل از جلسه با هواداران و اعضای ستادهای انتخاباتی وی نقل کرده بودند تکذیب کرده است.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

پس از بازگشت از سفر عتبات، امروز در مرور اخبار، سخنانی از قول آقای دکتر احمدی‌نژاد را خواندم که بسیار تاسف آور بود. از قول ایشان چنین نقل شده که:

«سال ۸۴ در جلسه‌ای که سه ماه قبل از انتخابات در منزل احمد توکلی برگزار شد، در پاسخ به دعوت او برای حضور در انتخابات ۸۴ که توکلی می‌گفت ما به شما رسیده‌ایم، به او گفتم شما که مرا دعوت می‌کنید، آیا به تبعاتش هم واقفید؟ اگر من که از متن پابرهنه‌ها هستم بیایم، یک انقلاب دیگر به راه می‌افتد».

این سخن کذب محض است. نه احمدی‌نژاد در سه ماه قبل از انتخابات به منزل من آمده بود و نه چنین حرفی از من صادر شد. سه ماه قبل از انتخابات می‌شود ۳ فروردین یعنی ایامی که من خودم نامزد فعالی بودم، و میثاق چند نفره را به امضای آقایان احمدی‌نژاد، قالیباف و رضایی رسانده بودم و خودم نیز پای آن را امضا کرده بودم.

۱۱ اردیبهشت برای تشویق دیگر امضا کنندگان جهت کنار رفتن به نفع آقای دکتر قالیباف -که تا آن موقع به نظر می‌رسید رای بیشتری دارد- انصراف دادم و روز ۱۳ اردیبهشت در مرکز پژوهش‌ها از احمدی‌نژاد که به دعوت بنده از راه فرودگاه در بازگشت از ایلام مستقیماً به آنجا آمده بود، خواستم حکمیت آقای دکتر حداد عادل را بپذیرد، و به میثاق فیما بین وفادار بماند و وقتی که آقای احمدی‌نژاد حکمیت را نپذیرفت و نقض میثاق کرد، از دیگری حمایت کردم.

با این اوصاف چگونه می‌توانم اوائل فروردین ماه چنین حرفی زده باشم؟ اولین باری هم که آقای احمدی‌نژاد به منزل ما آمد ۸ تیرماه ۸۴ یعنی ۵ روز بعد از رای گیری بود؛ آنهم برای استماع پیشنهاد بنده در بکارگیری سه نامزد دیگر- آقایان لاریجانی، قالیباف و رضایی- در دولت.

آن سه برادر هم حضور داشتند. اگر آقای احمدی‌نژاد چنین حرفی زده باشد، کاملا کذب است.../انتخاب ‬