اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توکلی: مجلس به رهبری نامه بنویسد/ باهنر: بر اساس سخنان رییس‌جمهور، قیمت نان سنگک ۱۵ هزار تومان می‌شود



جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس

توکلی: مجلس به رهبری نامه بنویسد/ باهنر: بر اساس سخنان رییس‌جمهور، قیمت نان سنگک ۱۵ هزار تومان می‌شود

احمدتوکلی پشنهاد داد مجلس با نوشتن نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب، مشکلات احتمالی آینده و تبعات تصمیمگیریهای نادرست اقتصادی دولت را منتقل کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار 

جالب

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز با تشکیل جلسه غیرعلنی درباره لایحه بودجه 92 با نمایندگان دولت به گفت‌وگو نشستند.  در این جلسه که رحیم ممبینی، معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور و همچنین محمد کردبچه، مشاور معاونت برنامه‌ریزی حضور داشتند، نمایندگان دو قوه به بررسی مسائل مربوط به لایحه بودجه 92 و اولویت ها و چارچوب های آن پرداختند. {اینجا}آنچنان که مهر منتشر کرده است، در این جلسه کردبچه و ممبینی از طرف معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در خصوص کلیات لایجه بودجه 92 صحبت کردند.

البته ممبینی در این جلسه بیشتر درباره بودجه 91 صحبت کرده است که لاریجانی رئیس مجلس به وی تذکر داده که در موضوع صحبت کند.از طرف مجلس هم باهنر نایب رئیس دوم مجلس، مصباحی مقدم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و احمد توکلی نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه وبودجه صحبت هایی داشته و نقطه نظرات خود را بیان کردند.مصباحی مقدم در سخنان خود انتقادات تندی به دولت و تصمیمات اقتصادی آن وارد کرد و توکلی هم در صحبت خود پیشنهاد کرد مجلس نامه ای به رهبر انقلاب نوشته و مسائل و مشکلات موجود و مشکلات احتمالی آینده کشور و تبعات تصمیم گیری های نادرست اقتصادی دولت را منتقل کنند.

وی همچنین پیشنهاد کرده مجلس با رئیس جمهور نشست مشترک برگزار کرده و به طور جدی مسائل مورد پیگیری قرار گیرد.در این جلسه باهنر نیز در سخنان خود با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور در اصرار بر هدفمندی یارانه ها گفت: در صورتی که آنچه رئیس جمهور می گوید اجرایی شود، قیمت نان سنگک به 15 هزار تومان می رسد و چیزی به نام تولید و کشاورزی باقی نمی ماند.

همچنین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس نیز جمع بندی ای از جلسه ارائه کرد.

موافقت مجلس با پیشنهاد توکلی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای برای دیدار با رئیس‌جمهورباشگاه خبرنگاران نیز در گفت و گو با عبد‌الوحید فیاضی نماینده مردم مازندران عنوان کرده است در جلسه امروز توضیحاتی از سوی کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان دولت پیرامون اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ارائه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این جلسه همچنین به نقاط ضعف و قوت بودجه‌ریزی در سال 92 اشاره شد که احمد توکلی نیز مباحثی پیرامون اجرای غلط فاز اول هدفمندی یارانه‌ها از سوی دولت را مطرح کرد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به اظهارات توکلی در صحن غیر علنی مجلس اشاره کرد و افزود: از نظر این نماینده تهران، باید فضای کسب و کار را برای مردم بیشتر کرد تا خود به ثروت دست یافته و به دولت مالیات دهند نه اینکه دولت به مردم پول دهد.فیاضی خاطرنشان کرد: توکلی در ادامه سخنان خود به لزوم تشکیل کمیته‌ای علمی متشکل از نمایندگان جهت دیدار با رئیس‌جمهور اشاره کرد که تا پایان سال 91 وجه نقدی را از میان مردم جمع کنند تا آثار تورمی کمتر و گرانی نیز از میان مردم رخت بربندد که مجلس نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

بودجه 92 تا اواخر دی‌ماه هم به مجلس نمی‌آید

در همین راستا نماینده مردم خلخال با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس به فارس گفت: در صحبت‌های نمایندگان دولت در جلسات غیرعلنی امروز اشاره‌ای به زمان ارائه لایحه بودجه 92 به مجلس نشد. اما آنچه که از صحبت‌های آنان برداشت می‌شد این بود که لایحه بودجه تا اواخر دی هم به مجلس نخواهد رسید.

جلیل جعفری گفت: احمد توکلی در صحبت‌های خود در جلسه غیرعلنی امروز مجلس با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر پرداخت 5برابری یارانه نقدی به مردم عنوان کرد که چنانچه این امر محقق شود، جامعه با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

وی افزود: توکلی همچنین اظهار داشت که دولت از این پس هیچ گاه نمی‌تواند اقدام خودسرانه‌ای در ارتباط با پرداخت یارانه نقدی به مردم داشته باشد و هر گونه افزایش پرداخت یارانه نقدی به مردم باید با اجازه مجلس انجام شود.نماینده مردم خلخال در خانه ملت خاطرنشان کرد: در صحبت‌های نمایندگان دولت در جلسه غیرعلنی امروز (کردبچه و ممبینی) صراحتاً اشاره‌ای به زمان ارائه لایحه بودجه سال 92 به مجلس نشد. اما آنچه که از صحبت‌های آنان برداشت می‌شود این است که لایحه بودجه سال 92 تا اواخر دیماه به مجلس نخواهد آمد./خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
نامه اقتصاددانان مجلس به رئیس جمهور درباره قیمت سوخت و

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تفحص از نحوه هزینه‌کرد معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور در مجلس/ سوال ۱۵ نماینده از وزیر کشور



تفحص از نحوه هزینه‌کرد معاونت برنامه‌ریزی رییس‌جمهور در مجلس/ سوال ۱۵ نماینده از وزیر کشور

وزیر کشور هفته جاری برای پاسخ به سوالات 15 نماینده به مجلس می رود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرآنلاین، نمایندگان مجلس در جلسات علنی و کمیسیون های تخصصی خود در هفته جاری مسائل مختلف داخلی و بین المللی را با حضور مسئولان اجرایی کشور بررسی می کنند.

بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب دو تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بورس و ارواق بهادار و عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور این هفته در دستور کار صحن مجلس قرار دارد.

همچنین بررسی گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد عدم اجرای جزء 3 بند 45 و بند 47 قانون بودجه سال 1391 کل کشور و گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد آموزش و پرورش در خصوص نحوه گزینش و اعزام معلمان به خارج از کشور این هفته در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد.

اعضای کمیسیون اصل 90 قانون اساسی هفته جاری از پروژه عظیم عسلویه بازدید می‌کنند و کمیسیون تدوین آیین‌نامه نیز طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی،‌ انتخاب و فعالیت ناظران و ساماندهی امور نظارتی مجلس را بررسی نهایی می‌کند.

همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس در هفته جاری به بررسی تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور می‌پردازد.

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز ادامه بررسی طرح اداره صداوسیما در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار دارد.

بر اساس این گزارش مسئولان و معاونان سازمان بازرسی کل کشور از نحوه عملکرد این سازمان به اعضای کمیسیون انرژی گزارش می‌دهند.

همچنین رسیدگی به عملکرد بودجه سال 90 مجلس شورای اسلامی در اجرای تبصره 55 آیین‌نامه داخلی مجلس در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات قرار دارد.

مصطفی محمدنجار وزیر کشور سه شنبه هفته جاری برای پاسخگویی به سوالات حسین گروسی، نادر قاضی پور، محمد جواد نظری مهر، مقداد نحف نژاد، محمد دامادی، فتح الله حسینی، الله وردی دهقانی و جبار کوچکی نژاد به کمیسیون شوراها می رود.

بر اساس این گزارش حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور طی هفته جاری به اعضای کمیسیون اجتماعی گزارش می‌دهد.همچنین مهدی غضنفری برای پاسخ به سوالات عوض حیدرپور، یونس اسدی، سیدناصر موسوی‌لارگانی و سید شمس الدین حسینی برای پاسخ به سوالات علی ایرانپور، سیدحسین دهدشتی، مجتبی رحماندوست، ایرج ندیمی، احمد امیرآبادی، بهروز نعمتی و نادر قاضی‌پور در خصوص مسائل اقتصادی به کمیسیون اقتصادی می‌روند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آخرین اخبار و تحولات کشور را با حضور مسئولان وزارت اطلاعات بررسی می‌کنند.

همچنین مصطفی نجار وزیر کشور نیز برای پاسخ به سوالات سیدحسین نقوی‌حسینی، عوض حیدرپور و نادر قاضی‌پور، غلامرضا کاتب، جلالی، رستمیان و علیرضا خسروی به این کمیسیون می‌رود./خبرآنلاین