اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توکلی : اعلام ظرفیت نهایی پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 92



کنکور ارشد 92 ,آزمون‌ كارشناسی‌ ارشد 92

توکلی : اعلام ظرفیت نهایی پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور ارشد 92

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ظرفیت 10 هزار نفری برای مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌ كارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌‌ سال‌ 1392 خبر داد و گفت: داوطلبان تا 28 مهرماه فرصت دارند که در این مرحله نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.

دکتر حسین توکلی افزود: داوطلبان از 22 تا 28 مهرماه فرصت دارند که با ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تکمیل فرم های مربوطه تکمیل ظرفیت در آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌ تكمیلی ‌(دوره‌های‌ كارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌‌) سال‌ 1392 اقدام کنند.

وی افزود: میزان ظرفیت پذیرش 10 هزار و 36 نفر است که داوطلبان امکان انتخاب حداکثر 20 کدرشته تحصیلی را نیز دارند.

توکلی یادآور شد:مرحله تکمیل ظرفیت به دلیل اینکه بعضی از مؤسسات آموزش عالی تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کدرشته محل‌های خود را داشته اند و ظرفیت جدید ایجاد کرده اند، برگزار می شود و در روز اول حدود 8 هزار نفر تکمیل ظرفیت را پر کرده اند.

ویی تاکید کرد : داوطلبانی که در آزمون مذکور ثبت‌نام و در جلسه امتحانی حاضر بوده و با توجه به کارنامه نتایج اولیه دارای نمره کل بزرگتر یا مساوی یک هستند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه‌ها، برگ راهنمای آزمون مذكور و اطلاعیه سازمان می توانند تا 28 مهرماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش كشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و بر اساس كارنامه نتایج اولیه آزمون در رشته و گرایش مربوط، نسبت به انتخاب كدرشته محل‌های مورد علاقه خود از كدرشته‌های امتحانی مربوط اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: گزینش‌ نهایی‌ در هر یك‌ از كدرشته‌‌ محل‌های تحصیلی‌ اعلام شده در این اطلاعیه، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌های‌ راهنمای آزمون‌ كارشناسی‌ ارشد سال 92 انجام خواهد شد. ضمن اینکه پذیرفته‌ شدگان نهایی‌ در یكی‌ از كدرشته‌ محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ و یا دارای‌ شرایط خاص‌ حق‌ انتخاب كدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

وی یادآور شد: داوطلبانی كه متقاضی ثبت‌نام و شركت در مرحله تكمیل ظرفیت آزمون‌ كارشناسی‌ ارشد سال 92 هستند لازم است در زمان ورود به سایت اینترنتی سازمان و انتخاب رشته نسبت به واریز مبلغ 35.000 (سی و پنج هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند و کارت ورود به این مرحله را خریداری کنند. /مهر


ویدیو مرتبط :
نتایج تکمیل ظرفیت مقطع دکترای تخصصی دی ماه اعلام میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توکلی خبر داد اعلام میزان پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 92/ انتشار نتایج در 15 آبان



میزان پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 92

توکلی خبر داد
اعلام میزان پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت کنکور دکتری 92/ انتشار نتایج در 15 آبان

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری تخصصی سال 92 گفت: یک هزار و 686 نفر در این مرحله پذیرفته می شوند.

دکتر حسین توکلی در گفتگو مهر افزود: با توجه به اعلام‌ ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌محل‌های جدید و همچنین تكمیل ظرفیت برخی از كدرشته‌محل‌های تحصیلی آزمون‌ ورودی‌ دوره دکتری «Ph.D» (نیمه متمرکز) سال‌ 92 این مرحله تا چهام آبان ماه ادامه دارد.

وی افزود: در صورت افزایش ظرفیت و تغییرات به داوطلبان تا روز شنبه 4 آبان ماه اطلاع رسانی می شود.

توکلی خاطرنشان کرد: نتایج چند برابر ظرفیت كدرشته محل‌‌های این مرحله 15 آبان ماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش برای انجام مراحل مصاحبه دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد و افراد واجد شرایط تا چند برابر ظرفیت به دانشگاه ها برای مرحله مصاحبه معرفی می شوند.

وی یادآور شد: ضوابط 50 درصد نمره آزمون و 50 درصد نمره مصاحبه در این مرحله نیز اعمال می شود و در نهایت دانشگاه ها پس از برگزاری مصاحبه ها و اعلام نتایج نهایی، درباره اولین نیمسال تحصیلی مورد پذیرش برای داوطلبان تصمیم گیری می کنند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان متقاضی لازم است در زمان ورود به سایت اینترنتی سازمان و انتخاب رشته محل، نسبت به واریز مبلغ 35,000 (سی و پنج هزار) ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند./مهر