اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توهین یک اسرائیلی در نشریه ایرانی!


ماهنامه مهرنامه در شماره دی‌ماه اخیر خود در اقدامی بی‌سابقه اقدام به چاپ گزیده‌ای از کتاب یک نویسنده اسرائیلی کرده است.

کیهان که این روزها توجه زیادی به کارگزارانی ها دارد این بار یکی از نشریات نزدیک به این حزب را زیر نقد برده است: ماهنامه مهرنامه در شماره دی‌ماه اخیر خود در اقدامی بی‌سابقه اقدام به چاپ گزیده‌ای از کتاب یک نویسنده اسرائیلی کرده است. در این گزیده که توسط «غلامحسین میرزاصالح»  از عوامل منوچهر گنجی و جبهه نجات ملی نوشته شده، مطالب سخیفی درباره فقدان هویت در جامعه ایرانیان و ستایش نظریه داروین به چشم می‌خورد.

در این گزیده که برگرفته از کتاب «انسان هوشمند: تاریخ مختصر تکامل ابناء بشر»  نوشته «یووال نوح هواری» اسرائیلی است و به نقل از موسس فیس‌بوک به عنوان به اصطلاح «روایتی بزرگ از تاریخ تمدن بشر»، معرفی شده ایرانیان را به دلیل نداشتن ارزش‌ها، اسطوره‌‌ها و نظام قضایی و ساختار اجتماعی و سیاسی، ملتی واپس‌گرا دانسته است.

در این نوشته بدون اشاره به ملیت اسرائیلی نویسنده آن آمده است:

«چه خوشمان بیاید و چه نیاید ما عضو یک خاندان پدرسالارانه بزرگ و پرسروصدا هستیم که به آن میمون‌های ممتاز انسان‌نما می‌گویند. شامپانزه، گوریل، اورانگوتان از جمله منسوبان در قید حیات ما هستند. تنها شش میلیون سال قبل بود که یک میمون مونث صاحب دو دختر شد. یکی از این دو دختران جد اعلای شامپانزه شد و دیگری مادر بزرگ ما.»

 شاید طی 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این نخستین بار است که نشریه‌ای چاپ داخل، و با حمایت بودجه دولتی، گزیده‌ای از کتاب یک نویسنده رژیم صهیونیستی را چاپ می‌کند. ذکر این نکته ضروری است که غلامحسین میرزاصالح در سال 68 به نویسندگان معارض انقلاب توصیه می‌کند که دوران جنگ مسلحانه با رژیم جمهوری اسلامی سپری شده، اینک زمان فعالیت‌های فرهنگی براندازانه از طریق انتشار کتب و نشریات روشنفکری است و نویسندگان ما مبارزه با نظام ایران را باید در قالب اقدامات فرهنگی جست‌وجو کنند.  

بخش‌هایی از اعترافات غلامحسین میرزاصالح در کتاب «هویت»  توسط «نشر حیان» به مدیریت «مهدی خزعلی» در دهه 70 به چاپ رسیده است.


ویدیو مرتبط :
پیام اسرائیلی ها به ما ایرانی ها:دوستتون داریم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توهین و اظهارات ضد ایرانی نماینده هلندی



توهین و اظهارات ضد ایرانی نماینده هلندی

 

ویم کورتنون در پاسخ به بیانیه سفارت ایران با بی شرمی به ایرانیان توهین کرد.به گزارش خبرگزاری ها، ویم کورتنون، عضو حزب دست راستی موسوم به "آزادی" و نماینده پارلمان هلند، گفته است که برای مقابله با برنامه اتمی ایران باید دست به اقدام نظامی زد.

بدنبال این اظهارات، سفارت ایران در لاهه موضع گیری های "جنگ افروزانه، منفور و نژادپرستانه" حزب آزادی را محکوم کرد و افزود این گونه اظهارات اعتبار هلند را خدشه دار می کند.

در این بیانیه آمده است چنین رویکردی به وجهه هلند در بین مردم جهان لطمه می زند.

سفارت جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه ایران "کشوری صلح دوست" است هشدار داد که هر گونه اقدام نظامی علیه ایران با پاسخ شدیدی مواجه خواهد شد و عاملان آن را "برای همیشه پشیمان" خواهد کرد..../برنا

ویم کورتنون در پاسخ به بیانیه سفارت ایران به ایرانیان توهین کرد.

حزب آزادی که مواضع ضد اسلامی دارد پیش تر نیز مواضعی علیه مسلمانان اتخاذ کرده که واکنش های زیادی را برانگیخته است.

از جمله، خرت ویلدرز، رهبر حزب، در فیلمی قرآن را با کتاب "نبرد من" به قلم آدولف هیتلر، رهبر رژیم آلمان نازی، مقایسه کرده و خواستار ممنوع شدن چاپ و پخش کتاب مقدس مسلمانان در هلند شده بود.

ساخت این فیلم واکنش زیادی در جهان اسلام برانگیخت و به محاکمه او در هلند منجر شد.

حزب آزادی با استفاده زنان مسلمان ساکن هلند از برقع و ساخت مساجد جدید در این کشور مخالف است و از محدودیت مهاجرت به هلند حمایت می کند.