اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توهین کن تا برنده شوی!



 

آخرین اخبار ایران آخرین اخبار اخبار ایران وجهان

 

 

در حالی که دو روز دیگر ایالت نیوهمپشایر شاهد رقابت درون حزبی نامزدهای جمهوریخواه خواهد بود، کاندیداهای ریاست جمهوری به تخریب یکدیگر پرداخته اند تا شاید از این راه بتوانند تبدیل به رقیب اصلی "باراک اوباما" شوند.

 

در حالی که دو روز دیگر ایالت نیوهمپشایر شاهد رقابت درون حزبی نامزدهای جمهوریخواه خواهد بود، کاندیداهای ریاست جمهوری به تخریب یکدیگر پرداخته اند تا شاید از این راه بتوانند تبدیل به رقیب اصلی "باراک اوباما" شوند.

به گزارش مهر، رقابت های درون حزبی جمهوریخواهان آمریکا در قالب انتخابات مقدماتی برای انتخاب نفر برتر این حزب از هفته گذشته آغاز شده و و دو روز دیگر این افراد شانش خود را در نیوهمپشایر امتحان می کنند تا نفر برگزیده در انتخابات آتی با "باراک اوباما" دست و پنجه نرم کند.

این نامزدها از چند روز قبل به نیوهمپشایر سفر کرده اند تا با سخنرانی و تبلیغات مختلف مردم را به سمت خود جلب کنند. در این میان شب گذشته "ریک سنتورم"که در آیووا توانست خود را تا رتبه دوم بالا بکشد با حمله به "میت رامنی" تلاش کرد تا حامیان خود در این ایالت را افزایش دهد.

سنتورم که سابقه حضور در سنای آمریکا را دارد در انتقاد از رامنی گفت: اینکه شما تجریه خوبی در تجارت داشته باشید موجب نمی شود که رئیس جمهور خوبی هم باشید.

رامنی در مقابل این سخنان سنتورم گفت : بله رقیب من کسی است که در تمام سالهای زندگیش سیاستمدار بوده اما فاقد مغز اقتصادی است. گمان می کنم افرادی که در واشنگتن زندگی می کنند درک درستی از اقتصاد حقیقی ندارند.

این درحالی است که آخرین نظرسنجی انجام شده در نیوهمپشایر حکایت از پیش بودن رامنی در مقایسه با سایر نامزدها دارد.

اما "ریک پری" که بعد از مشخص شدن نتایج انتخابات درون حزبی هفته گذشته شایعه کناره گیریش از ادامه رقابت ها بر سرزبانها افتاده بود در سخنانی گفت : اگر من رئیس جمهور شوم ارتش آمریکا را به عراق بازمی گردانم. نباید اجازه دهیم که عراق به دست ایران بیافتد.

پری در ادامه با انتقاد از "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در خارج کردن نظامیان این کشور از عراق گفت : دلیل خروج این بود که این رئیس جمهور ( اوباما ) قصد داشت به وعده های لیبرال گونه خود عمل کند.

توهین و حمله کردن از سوی نامزدهای جمهوریخواه به همین جا ختم نشد و "ران پل" نفر سوم انتخابات آیووا در انتقاد از "نیوت گینگریچ" او را به این دلیل که در جنگ ویتنام شرکت نکرده "جوجه شاهین" خواند.

گینگریچ در پاسخ به پل گفت : دکتر پل سابقه ای طولانی در گفتن سخنان نادرست دارد. حقیقت آن است که من هیچگاه خواستار فرار از جنگ نبودم اما در آن زمان دارای خانواده بودم. پدر من در ویتنام بود و دقیقا در زمانی که پل می گوید خدمت کرده است. فکر می کنم به خوبی بتوانم وضعیت افرادی که نگران از دست دادن پدران خود در جنگ هستند را درک کنم. من شخصا از این اظهارات که معمولا بدون داشتن اطلاعات سخن گفته و به مردم تهمت می زنند انزجار دارم.

پل در پاسخ به این اظهارات گفت : بله من هم در زمان جنگ ویتنام صاحب فرزندانی بودم اما با این وجود به جنگ رفتم.

به گزارش مهر، انتخابات درون حزبی حزب جمهوریخواه تازه آغاز شده و تا مدتها ادامه خواهد شد و از قرار معلوم آمریکا باید در این مدت شاهد جنگ لفظی نمایندگان جمهوریخواه باشد..../ مهر


ویدیو مرتبط :
فن بیان-کتاب صوتی حرف بزن تا برنده شوی 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنده نخل طلای کن مشخص شد



اخبار,اخبار فرهنگی,جشنواره بین‌المللی فیلم کن

 
 اخبار فرهنگی - نخل طلای کن به سینمای ترکیه رسید

شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن ساعاتی پیش در حالی به کار خود پایان داد که فیلم ترکیه‌ای «خواب زمستانی» ساخته «بیلگه جیلان» برنده جایزه نخل طلای این دوره از رقابت‌ها شد.

به گزارش فارس، شصت و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن پس از دو هفته ساعاتی پیش به کار خود پایان داد.

هیأت داوران بخش اصلی رقابت‌ها به ریاست «جین کمپیون» که «لیلا حاتمی» نیز یکی از اعضای آن بود، جایزه نخل طلای جشنواره امسال را طبق بسیاری از پیش‌بینی‌ها به فیلم «خواب زمستانی» ساخته «بیلگه جیلان» از سینمای ترکیه اعطاء کرد.

«جیلان» در رقابت با فیلمسازان سرشناسی چون «برادران کوئن»، «مایک لی»، «کن لوچ» و ... توانست این جایزه را از آن خود کند.

این کارگردان پرکار ترکیه‌ای جایزه خود را به کارگران و قربانیان حادثه معدن سوما هدیه کرد.
 اخبار فرهنگی - فارس