اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توهین بی‌سابقه‌ یک مداح به آیت‌الله هاشمی


حاج منصور ارضی در دعای امروز عرفه توهین بی‌سابقه‌ای به آیت‌الله هاشمی کرد.

خبرآنلاین: حاج منصور ارضی در دعای امروز عرفه توهین بی‌سابقه‌ای به آیت‌الله هاشمی کرد.

نامه نوشت: حاج منصور ارضی در دعای امروز عرفه که در حسینیه صنف لباس فروشان برگزار شده بود با انتقاد از اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درخصوص حذف شعار مرگ بر آمریکا، وی را [...]و[...]خطاب کرد و برای او آرزوی مرگ کرد.

وی افزود: اگر اذن و مدیریت رهبری انقلاب نبود، آمریکا و اسرائیل خاک کشورهای شیعه را تاکنون به توبره کشیده بودند.

 ارضی تصریح کرد: این فرد اظهارات نادرستی درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا می کند و عده ای از اطرافیان پول پرست و بی غیرتش از او حمایت می کنند.

وی همچنین از برخی اظهارات اخیر درباره آزادی دانشگاه‌ها انتقاد کرد.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی بی سابقه و دیدنی آیت الله هاشمی رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ضمن طرح انتقادات کم سابقه از احمدی نژاد/ پیش بینی آیت الله هاشمی: در سال 92 اتفاقات با تندی بیشتری به وقوع خواهد پیوست



آیت الله هاشمی رفسنجانی,احمدی نژاد, سیاست ایران در سال 91 سیاست ایران در سال 91

ضمن طرح انتقادات کم سابقه از احمدی نژاد

پیش بینی آیت الله هاشمی: در سال 92 اتفاقات با تندی بیشتری به وقوع خواهد پیوست/ سیاست ایران در سال 91 بر اساس مچ‌گیری و سند‌سازی از دیگران بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «در سیاست خارجی تعامل را انعطاف و تحریم‌ها را کاغذ‌پاره خواندیم و با تکیه بر شعار و آمار و ارقام غیر‌واقعی، اقتصاد کشور را دچار رکورد تورمی کردیم که بد‌‌ترین نوع تورم و رکود در اقتصاد است.»

انتخاب : آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگویی با ویژه‌نامه نوروزی روزنامه شرق، ضمن ابراز نگرانی نسبت به شرایط سیاسی کشور در سال ۱۳۹۲، پیش‌بینی کرد که در این سال اتفاقات «با تندی بیشتری» به وقوع خواهد پیوست.

او همچنین با اشاره به یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری که خرداد ۱۳۹۲ برگزار می‌شود، به نهادهای «تاثیرگذار» در انتخابات هشدار داد که از روی «بغض» خود «تصمیم‌گیری، اجرا و نظارت» نکنند.

هاشمی گفت: «اگر قرار باشد رئیس‌جمهوری آینده هم برنامه‌گریز و قانون ستیز باشد، مجلس با حد اعلای نظارتی و قوه‌قضائیه با بیشترین برخورد‌های قضایی نمی‌توانند از انحرافات جلوگیری کنند.»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که سمت ریاست مجمع تشخیص مصلت نظام را بر عهده دارد در سال‌های اخیر موضعی انتقادی نسبت به سیاست‌های حکومت و دولت ایران گرفته است.

وی نسبت به دخالت دادن «کینه‌های شخصی، باندی و جناحی» در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی هشدار می‌دهد و می‌گوید که در غیر این‌صورت «نباید انتظار داشته باشیم همه چیز بر مدار قانون بچرخد».

او اظهار داشت: «شاید بتوان با ایجاد یک موج سیاسی، یک نفر را با آرای عمومی انتخاب کرد اما باید توجه داشته باشیم که آن‌چه می‌تواند باعث نجات کشور از شرایط امروزی باشد، انتخابات عقلانی و به دور از احساسات سیاسی است.»

اما بخش دیگری از سخنان آیت‌الله هاشمی به انتقاد از «سیاست‌های اجرایی» دولت محمود احمدی‌نژاد اختصاص داشت.

او با بیان این که در سال ۱۳۹۱ «آرمان‌ها و سیاست‌های اجرایی در دو زاویه متفاوت حرکت می‌کردند»، گفت در سالی که «تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی» نام گرفته بود، «بیشتر از همه سال‌ها شاهد تخریب پایه‌های تولید و به هدر رفتن سرمایه‌های ایرانی در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی بودیم».

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: «در سیاست خارجی تعامل را انعطاف و تحریم‌ها را کاغذ‌پاره خواندیم و با تکیه بر شعار و آمار و ارقام غیر‌واقعی، اقتصاد کشور را دچار رکورد تورمی کردیم که بد‌‌ترین نوع تورم و رکود در اقتصاد است.»

به گفته رییس مجمع تشخیص، در عرصه داخلی نیز در سال ۱۳۹۱ سیاست ایران بر اساس «مچ‌گیری و سند‌سازی از دیگران» بود که ریشه در «بداخلاقی‌های نهادینه شده از سال‌های قبل» دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌گوید، بسیاری از مسایلی که «مظهر فریبکاری» بود، برای مردم روشن شده است و این که اتفاقاتی «از نوع مشاجرات مجلس» با توجه به «مقدماتی که از قبل چیدیده بودیم»، «طبیعی» بودند./انتخاب