اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توهین به آیت الله سیستانی در بحرین



به گزارش سرویس بین الملل مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجید مشعل با محکومیت شدید توهین به آیت الله العظمی سیستانی گفت:ایشان قله بلندی است که بدگویی‌های ورشکستگان لطمه‌ای به آن نمی‌زند.

 

وی با اشاره به اهانت شرم‌آور در خطبه‌های نماز جمعه مسجد سبیکه واقع در شهر "عیسی" بحرین بر ضد مرجع دینی حضرت آیت الله سید علی سیستانی و نقل اکاذیب بی‌پایه علیه معظم له گفت: جای تأسف دارد که برخی مساجد تا حد دنائت و مسخرگی و نشر اکاذیب و ترویج فتنه و اهانت به شخصیت‌های دینی شیعیان این کشور تنزل کرده‌اند و بدتر اینکه همه این‌ها پیش روی مقامات دولتی و از سوی مسؤولی ذی‌نفوذ که صاحب یک کرسی در مجلس نمایندگان نیز هست صورت می‌گیرد.

رئیس مجلس علمای بحرین با مطرح کردن این سؤال که چگونه می‌شود مسؤولان دولتی مردم را به دقت در گفتمان دینی دعوت کنند اما خود بدون هیچ مانعی مرتکب چنین تجاوزات طایفه‌ای کینه‌توزانه شوند؟!

ابراز داشت: نسبت دادن القاب نفرت‌انگیز به مقام شریف آیت الله سیستانی،‌ تعدی آشکاری به ساحت مرجعیت شیعه است و موجب برانگیختن تعصبات نفرت‌انگیز طایفه‌ای و آسیب‌ رساندن به وحدت ملی و امنیت داخلی می‌گردد.

وی با تجلیل از شخصیت حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: این شخصیت بزرگ نقش محسوسی در تحکیم وحدت میان مسلمانان و حفظ صلح و امنیت مردم عراق ایفا کرد. زبان یاوه‌گویی و فتنه‌انگیزی باید بریده و جلوی آلوده کردن تریبون‌های نماز جمعه با فحاشی و ترویج اکاذیب گرفته شود.

خاطر نشان می شود فردی بنام سعیدی که سابقه توهین به مقدسات شیعه را در کارنامه خود دارد در خطبه های نماز جمعه با نقل مطلب کذبی درباره کمک آمریکا به حضرت آیت الله سیستانی،به مقام شامخ ایشان و مراجع شیعه توهین کرد.

در این نماز جمعه تعدادی از مسئولان دولتی بحرین نیز حضور داشتند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
توهین جدید اللهیاری به آیت الله العظمی سیستانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدیه ویژه پادشاه بحرین به آیت الله سیستانی



پادشاه بحرین با اعطای تابعیت به شیخ حسین میرزا عبدالباقی محمد عبدالرزاق،روحانی شیعه و نماینده آیت الله سیستانی مرجع شیعیان عراق در بحرین موافقت کرد.

 

میدل ایست آنلاین در در خبری با عنوان" هدیه پادشاه بحرین به شیعیان"‌نوشت، شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین به مسئولان این کشور توصیه کرد به این روحانی شیعه و اعضای خانواده اش تابعیت بحرینی بدهند.

شیخ حسین میرزا عبدالباقی محمد عبدالرزاق، مشهور به نجاتی، ایرانی الاصل است که پس از رفع مشکلات قانونی در مسیر اخذ تابعیت بحرینی، با درخواست وی و خانواه اش موافقت شد. دو ماه پیش، مسئولان در منامه، از نجاتی و خانواده اش به اتهام دریافت غیر قانونی روادید سفر به بحرین، سلب تابعیت و شرط اعطای تابعیت بحرینی به آنان را طی مراحل قانونی عنوان کرده بود.

برخی از کارشناسان موافقت پادشاه بحرین با تابعیت بحرینی این روحانی شیعه را به وجود اختلاف میان پادشاه و نخست وزیر این کشور عنوان کردندو ابراز داشتند، نخست وزیر بحرین از تندرو هایی است که پیوسته درباره خطر نفوذ ایران در بحرین هشدار می دهد.دفتر آیت الله سیستانی در نجف؛ نجاتی را یکی از مهم ترین نمایندگان این مرجع شیعی در بحرین معرفی کرده است.../آخرین نیوز