اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تونی بلر: داعش شکست می‌خورد


تونی بلر گفت: افراط گران داعش در رویای خود خواهان بازگشت زمان به صدر اسلام هستند اما چنین رویایی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. آنچه که آن‌ها می‌توانند انجام دهند این است که کشورها را بی‌ثبات کند. اما من اعتقاد دارم که می‌توان آن‌ها را به زور وادار به عقب نشینی کرد.

ایسنا: به عقیده نخست‌وزیر سابق انگلیس شبه نظامیان داعش در رسیدن به هدفشان موفق نخواهند شد زیرا مردم خاورمیانه خواهان این گروه نیستند.

تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس در مصاحبه‌ای با پایگاه اینترنتی یاهو نیوز گفت: در نهایت می‌توان شبه نظامیان داعش را با زور عقب راند و آن‌ها را شکست داد.

بلر تاکید کرد: حملات هدفمند از جمله حملات از طریق هواپیماهای بدون سرنشین می‌تواند شبه نظامیان داعش را وادار به عقب نشینی کند؛ وضعیت در عراق ناامید کننده نیست اما اضطراری است.

تونی بلر عنوان کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری‌ آمریکا با حمایت از ارتش عراق کار درستی انجام می‌دهد.

وی همچنین ازهیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز تمجید کرد.

بلر همچنین تقاضا‌ها از وی برای عذرخواهی در قبال حمله 2003 به عراق رد کرد و درباره کسانی که او را به دلیل حمایت از طرح جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا که برای حمله به عراق یک جنایتکار جنگی می‌دانند، گفت: این افراد همه جا در تعقیب من هستند.

تونی بلر گفت: افراط گران داعش در رویای خود خواهان بازگشت زمان به صدر اسلام هستند اما چنین رویایی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. آنچه که آن‌ها می‌توانند انجام دهند این است که کشورها را بی‌ثبات کند. اما من اعتقاد دارم که می‌توان آن‌ها را به زور وادار به عقب نشینی کرد.

تونی بلر همچنین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم باراک اوباما به منظور افزایش کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی به شورشیان به اصلاح میانه روی سوریه گفت که چنین کاری هنوز ارزش انجام دادن دارد.

وی افزود: یک دولت مرکب از شیعیان و سنی‌ها در عراق دولتی است که می‌تواند کشور را اداره کند و چنین دولتی باعث تغییر شکل جنگ خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
دستگیری مخالف تونی بلر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کری: اگر آمریکا شکست خورد، نابودی داعش را به ایران بسپاریم



اخبار,اخبارسیاست خارجی, جان کری


 اخبار سیاست خارجی - جان کری: اگر آمریکا شکست خورد، نابودی داعش را به ایران بسپاریم

دیلی تلگراف نوشت: جان کری امروز اشاره کرد که اگر تلاش های آمریکا شکست بخورد، وظیفه ی نابودی و شکست داعش می تواند به عهده  ایران و دولت سوریه گذاشته شود.

به گزارش انتخاب، این سناریوی جدید وزیر خارجه آمریکا می تواند تبدیل به معضل جدیدی برای کاخ سفید شود. کاخ سفید تمام روز گذشته را صرف تکذیب اخبار مربوط به اعزام نیروهای زمینی به عراق کرد.
 
سخنان جان کری ممکن است نگرانی دولت های عرب مبنی بر آنکه امریکا مخفیانه قصد اتحاد با ایران و سوریه را دارد را تشدید کند.
 
کری این سخنان را پس از آنکه با سئوالات تند و تیز جمهوریخواهان در جلسه استماع کمیته ورابط خارجی سنا مواجه شده بود، به زبان آورد.
 
مارک روبیو از وزیر خارجه آمریکا پرسید، در صورتی که ژنرال ها تصمیم بگیرند نابودی داعش مستلزم نیروی زمینی است، آیا نیرویی اعزام می شود.
 
کری در واکنش به این سخنان، اظهارات اوباما مبنی بر عدم اعزام سربازان را تکرار کرد، اما در ادامه دورنمای اتحاد با ایران و سوریه را مطرح کرد.

 

 اخبار سیاست خارجی - انتخاب