اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تونل جدید برای بیرون آوردن كارگران محبوس در معدن راور احداث می شود



 

 

تونل جدید برای بیرون آوردن كارگران محبوس در معدن راور احداث می شود

 

مدیرعامل شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: تونل جدید از وسط زمین عمود بر لایه زغال برای بیرون آوردن كارگران محبوس شده در معدن هجدك راور احداث می شود.

'غلامحسین رحیمیان' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: امروز نتیجه تحقیقات ژئوفیزیك به روش تقل سنجی و لرزه نگاری برای مشخص شدن ابعاد فضای خالی ایجاد شده در محل حادثه اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: این اطلاعات به ما نشان می دهد كه سطح زمین تا چه مكانی خالی شده تا با استفاده از این آمارها بتوانیم تونل را به صورت دقیق و حساب شده احداث كنیم.

مدیرعامل شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: این كار به دلیل نزدیك بودن محل احداث تونل با مكان وقوع حادثه انجام می شود.

وی گفت: سه كارگر گرفتار در معدن هجدك راور در محدوده بین مكان اصلی و زغال ریز قرار دارند.

او بیان كرد: عملیات نقشه برداری جدید برای احداث تونل انجام شده و كار احداث تونل از امروز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: ماشین آلاتی از جمله لودر، بولدوزر و بیل مكانیكی در محل مستقر شده اند تا پس از برداشتن سنگهای سطح محل احداث تونل فعالیت خود را انجام دهند.

رحیمیان افزود: عملیات احداث تونل زمانبر است و به دلیل نزدیك شدن به منطقه شكست در حین احداث تونل، نمی توان زمانی را برای بیرون آوردن سه معدنچی گرفتار اعلام كرد.

وی افزود: پیش از این احداث تونل به روش روباز پیشنهاد شده بود كه به دلیل حجم بالای عملیات و برداشت چهار میلیون تن زغال، عملا این كار امكانپذیر نیست.

13 روز از حادثه ریزش معدن زغال سنگ هجدك راور می گذرد. جسد یكی از معدنچیان گرفتار شب همان روز حادثه (23 آذر ماه) به بیرون انتقال داده شد اما سرنوشت سه معدنچی گرفتار در زیر آوار زغالسنگ هنوز در اعماق زمین نامعلوم است..../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
تونل سازی مکانیزه -احداث تونل قمرود قسمت 1

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریزش زغال سنگ در معدن راور كرمان یك كشته و ۳ مفقود برجا گذاشت



 

 ریزش زغال سنگ در معدن راور كرمان یك كشته و ۳ مفقود برجا گذاشت

 

ریزش زغال سنگ در معدن راور كرمان ۴ نفر را گرفتار کرد كه تاكنون جسد یكی از آنها پیدا شده است.به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ۲۳ آذر ماه به علت ریزش زغال سنگ در تونل شماره یك معدن اشكلی چهار كارگر به نام «طیب ولیام»۳۰ساله اهل و ساكن زرند «حسن یزدی زاده» ۲۵ ساله اهل وساكن راور «مسلم نخعی»۲۸ ساله اهل و ساكن شهرسازی هجدك «حسین گریكی پور»۳۲ ساله اهل و ساكن زرند در داخل تونل به دلیل ریزش زغال سنگ محبوس شده اند.

 

بر اساس این گزارش، ماموران امداد و نجات تاكنون فقط جسد «حسین گریكی پور» را از زیر آوار پیدا كرده اند و تلاش برای پیدا كردن ۳ نفر دیگر توسط تیمهای امداد و نجات ادامه دارد.... / خبرگزارى ایسنا