اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید کرم حلزون در کشور متوقف شد



متوقف شدن کرم حلزون درایران,تولیدکرم حلزون,علت متوقف شدن کرم حلزون درایران

تولید کرم حلزون در کشور متوقف شد

معاون امور غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: به علت ضعف نظارت در تولید کرم حلزون و ادعاهای اثبات‌نشده در تبلیغات این کرم، تولید این محصول آرایشی در کشور متوقف شد.

به گزارش فارس، محمدرضا فاضلی افزود:‌ کرم حلزون در گذشته از سازمان غذا و دارو مجوز داشته است اما به علت ضعف نظارت دانشگاه علوم پزشکی البرز کمیته فنی قانونی سازمان غذا و دارو هفته گذشته رأی به توقف تولید این محصول داد.

 

معاون سازمان غذا و دارو گفت: هنوز مجوز تولید این محصول باطل نشده اما باید بررسی‌های کاملی در مورد تولید این محصول و ادعاهای آن که در تبلیغات تلویزیونی دیده می‌شود، انجام شود.

 

وی افزود: اشکالی که اکنون وجود دارد قصوری است که در نظارت بر تولید این محصول وجود داشته است و مجوزها در گذشته بدون بررسی دقیق صادر شده است.

فاضلی ادامه داد: از طرف سازمان غذا و دارو نیز نامه‌ای هم به سازمان صدا و سیما زده‌ایم که تبلیغات این محصول فعلاً متوقف شود.

 

معاون امور غذایی و آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: تبلیغات این محصول در صدا و سیما در مورد اثرات کرم حلزون کاذب و نادرست است و ادعاهایی که در این تبلیغات می‌شود، اثبات نشده است ضمن اینکه مستندات لازم برای تولید این محصول و اثرات آ‌ن به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی البرز ارائه نشده است.

 

وی گفت: البته توزیع این محصول آرایشی در شبکه رسمی توزیع و داروخانه‌ها وجود نداشته است و فقط از طریق تبلیغات تلویزیونی و به صورت تلفنی این محصول فروش داشته است.

فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کرم حلزون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید مینی‌بوس در کشور متوقف شد



تولید مینی‌بوس,توقف تولید مینی‌بوس

تولید مینی‌بوس در کشور متوقف شد

در این شرایط دبیر انجمن خودروسازان ایران معتقد است که عدم اجرای کامل طرح نوسازی ناوگان فرسوده مسافربری از جمله دلایل اصلی توقف تولید این محصولات در کشور است.

براساس جدیدترین آمارهای رسمی مردادماه امسال تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در کشور متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس در مرداد‌ ماه امسال با افت صد‌درصدی از 36 دستگاه در مرداد ‌ماه 91 به صفر رسیده است.

تولید انواع این محصولات در پنج ماهه نخست امسال نیز با افت 75.7 درصدی از 103 دستگاه در پنج ماهه نخست سال 91 به 25 دستگاه کاهش یافته است.

در این شرایط دبیر انجمن خودروسازان ایران معتقد است که عدم اجرای کامل طرح نوسازی ناوگان فرسوده مسافربری از جمله دلایل اصلی توقف تولید این محصولات در کشور است.

احمد نعمت‌بخش در این زمینه گفته بود: قرار بود ستاد مدیریت حمل ‌و نقل و سوخت کشور برای از رده‌ خارج ‌کردن مینی‌بوس‌ها تسهیلاتی را به صاحبان آنها پرداخت کند که این موضوع محقق نشد.

به گفته وی، بازار اصلی تولید انواع مینی‌بوس در کشور استفاده در ناوگان مسافربری و جایگزینی با خودروهای فرسوده است بنابراین در شرایطی که تقاضایی برای محصولاتی چون مینی‌بوس و میدل‌باس در کشور وجود ندارد خودروسازان نیز از تولید آن خودداری می‌کنند. /ایسنا