اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید پنج محصول جدید در ایران خودرو دیزل



اخبار ,اخبار اقتصادی ,ولید پنج محصول جدید در ایران خودرو

 

اخبار اقتصادی - تولید پنج محصول جدید در ایران خودرو دیزل

مدیر عامل ایران خودرو دیزل از تولید پنج محصول جدید در این شرکت طی سال جاری خبر داد و گفت: این محصولات شامل مینی بوس آرین، کامیونت سبک ال 616، اتوبوس 18 متری، یک کشنده جدید و همچنین نوعی ون جدید است.

به گزارش ایکو پرس، مهدی یونسیان در مراسم رونمایی از نخستین خودروی آتش نشانی کاملا ایرانی آریا اعلام کرد: تولید این محصولات هم اکنون در دستور کار قرار دارد که امید است در سال جاری به بازار عرضه شود.

وی همچنین با اشاره به تجهیز 120 دستگاه خودرو آتش نشانی طی سال گذشته در شرکت گواه تاکید کرد: در صورت وجود تقاضا، این آمادگی در گروه صنعتی ایران خودرو دیزل وجود دارد که این محصول را با کاربری آتش نشانی و با ظرفیت تولید روزانه یک دستگاه عملیاتی کنیم.

یونسیان افزود: در تولید این محصول الزامات استانداردهای اروپایی ملاک تولید بوده و تست هایی که انجام گرفته بر اساس سخت گیرانه ترین تست ها است و مطمئنا می تواند پاسخگوی الزامات دقیق و سخت گیرانه موجود در سازمان های داخل کشور مانند سازمان آتش نشانی و شهرداری باشد.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت استفاده از توان داخلی در تولید محصولات، اعلام کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در شرکت گواه، ورود به بحث کاربری سازی است که تاکنون نمونه هایی از اتاق کمپرسی و تریلی را شاهد بوده ایم.

یونسیان تاکید کرد: امروز نیز نمونه کاربری خودرو آتش نشانی این شرکت را شاهد هستیم که با توجه به نیاز موجود در بازار داخلی، تولید این محصول حرکت بسیار مثبت و ارزشمندی به حساب می آید.

وی با اشاره به نیاز بازار به این خودرو تاکید کرد: هم اکنون نیاز زیادی به این نوع محصولات در بازار دیده شده و تقاضاهای زیادی نیز در این راستا وجود دارد. محصول آریا در واقع با همان پلتفرم خودرو واگن هود است، اما با اتاق جدید تولید و از سال قبل به بازار عرضه شده که امروز هم شاهد نمونه این محصول با کاربری آتش نشانی هستیم.

یونسیان با اشاره به عملکرد شرکت ایران خودرو دیزل از ابتدای سال تاکنون و با بیان اینکه تولید این شرکت در سه ماهه نخست امسال 250 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است تاکید کرد: در این خصوص تنوع سبد محصولات را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی خاطر نشان ساخت: مینی بوس جدید آرین در چند ماه آینده تولید و در طرح نوسازی خودروهای فرسوده استفاده خواهد شد. نمونه اتوبوس 18 متری درون شهری جدید نیز هم اکنون تولید و در مرحله تست قرار دارد که در صورت درخواست شهرداری ها و وزارت کشور، آمادگی تولید انبوه و عرضه آن را داریم.

مدیر عامل شرکت ایران خودرو دیزل از تولید و عرضه نسل جدید ارتقا یافته کامیون واگن هود در ماه های آینده و نیز مدل بنزینی وانت پیکاپ به بازار خبر داد و افزود: در خصوص تولید یک کشنده جدید نیز مذاکرات نهایی صورت گرفته و ظرف حدود سه ماه آینده تولید این خودرو آغاز خواهد شد. یک ون جدید نیز در شش ماهه دوم امسال تولید خواهد شد و عرضه کامیونت سبک ال616 در چند ماه آینده نیز در دستور کار قرار داده ایم.

یونسیان با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده باری و مسافری در کشور تاکید کرد که شرکت ایران خودرو دیزل در تلاش است تا در شرایطی که تردد ناوگان فرسوده به لحاظ مصرف بالای سوخت هزینه زیادی را به اقتصاد کشور تحمیل می کند، در بخش های ناوگان مسافری و باری فرسوده، ظرفیت های خود را فعال کرده و در طرح نوسازی ناوگان فرسوده شهری و بین شهری حضوری موثر داشته باشد.

اخبار اقتصادی - ایکوپرس

 


ویدیو مرتبط :
تولید وانت پیكاپ بنزینی در ایران خودرو دیزل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز تولید 3 محصول جدید در ایران خودرو/ احتمال تغییر در قیمت‌گذاری خودرو



اخبار,اخبار اقتصادی,محصولات جدیدایران خودرو

 

اخبار اقتصادی - آغاز تولید 3 محصول جدید در ایران خودرو

خط تولید 3 محصول جدید ایران خودرو دیزل با حضور رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس افتتاح شد.

بعدازظهر دیروز (چهارشنبه) با حضور رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس، جمعی از مدیران ارشد وزارت صنعت معدن و تجارت، مدیرعامل و مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو تولید وانت پیكاپ دو كابین، كشنده A7 و كامیون آریا در شركت ایران خودرو دیزل آغاز شد.

در مراسم آغاز بهره برداری از این خطوط تولید، ابتدا مهدی یونسیان مدیرعامل شركت ایران خودرو دیزل و سپس رضا رحمانی، رئیس كمیسیون صنایع سخنرانی كردند و 3 خط تولید محصولات تجاری گروه صنعتی ایران خودرو افتتاح شد.

براساس این گزارش، پیكاپ جدید ایران خودرو دیزل از استاندارد سطح آلایندگی یورو 4 برخوردار است. این خودرو كه در دو تیپ دیزلی و بنزینی به بازار عرضه خواهد شد، با بهره گیری از موتور 2800 سی.‌سی پر قدرت 164 اسب بخاری در تیپ دیزلی و موتور 2400 سی‌سی 138 اسب بخاری در تیپ بنزینی، از قابلیت 4 چرخ محرک نیز برخوردار است.

پیکاپ ایران خودرو دیزل از سیستم ترمز دو مداره هیدرولیک برخوردار و به سیستم‌های ترمز  EBD و ABS مجهز است. كامیون كشنده A7 نیز برترین فناوری‌های روز دنیا و استاندارد سطح آلایندگی یورو 4 را در اختیار دارد. این كشنده علاوه بر ظاهری زیبا، دارای موتوری قدرتمند با توان 420 اسب بخار و سیستم سوخت رسانی پیشرفته Common Rail است.

کامیون آریا نیز در دو تیپ باری و کمپرسی تولید و روانه بازار خواهد شد. قدرت موتور کامیون آریا 220 اسب بخار با حجم موتور 11.6 لیتر است که به سیستم تعلیق پیشرفته نیز مجهز است، میزان ساخت داخل كامیون آریا 70 درصد است.

                            .............................................................
احتمال تغییر در قیمت‌گذاری خودرو

عضو شورای رقابت با بیان اینکه امکان برگزاری جلسه امروز شورای رقابت برای ارزیابی اطلاعات ارسالی خودروسازان وجود دارد گفت: انحصاری بودن بازار خودرو امری تایید شده است و بر همین اساس نباید نظراتی در غیر‌انحصاری بودن این بازار عنوان شود.

  عیسی امامی در رابطه با چگونگی وضعیت تجدیدنظر در دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو که مقرر بود شورای رقابت در فاصله دو هفته‌ای این موضوع را بررسی و نتایج آن را اعلام كند، اظهار كرد: با توجه به استعفای رییس شورای رقابت هنوز جلسه خاصی در مورد بررسی تجدیدنظر در دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه امکان برگزاری جلسه امروز شورای رقابت برای ارزیابی اطلاعات ارسالی خودروسازان وجود دارد، افزود: نباید تعیین دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو را به صورت دستوری پیگیری کرد. البته باید این نکته را هم متذکر شوم که طی جلسات کارشناسی، انحصاری بودن بازار خودرو امری تایید شده است و بر همین اساس نباید نظراتی در غیر‌انحصاری بودن این بازار عنوان شود.

این عضو شورای رقابت اضافه کرد: وزیر صنعت و خودروسازان بر کارشناسی بودن دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو موارد متعددی را مطرح كرده‌اندکه بنده نیز باید بگویم فرمول دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو با در نظر گرفتن شاخص‌های نرخ تورم بخشی و استاندارد‌سازی در هر مقطع امکان به روز شدن قیمت‌ها را به وجود آورده است.

 

امامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی امکان تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو مطابق عرضه و تقاضا نیست، گفت: در حال حاضر دولت به هر شکلی در حوزه خودرو دخالت می‌کند که بر همین اساس بازار خودرو هنوز انحصاری و تعیین دستور‌العمل قیمت‌گذاری آن بر عهده شورای رقابت است.

وی اضافه کرد: البته خودروسازان در اعتراض به دستور‌العمل قیمت‌گذاری خودرو باید به نرخ تورم بخشی و موسسه ملی استاندارد در استاندارد‌سازی محصولات نیز توجه کنند؛ چراکه فرمول قیمت‌گذاری براساس اطلاعات ارسالی این بخش‌ها تعیین شده است.
اخبار اقتصادی - مهر ,تسنیم