اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید نفت ایران به پایین‌ترین میزان خود رسید/ این افت تولید پس از جنگ ایران و عراق، بی سابقه بود



تولید نفت ایران به پایین‌ترین میزان خود رسید/ این افت تولید پس از جنگ ایران و عراق، بی سابقه بود

هرقابت ایران و عربستان هم برای به ‌دست گرفتن جایگاه دبیرکلی اوپک بدون نتیجه ماند و وزیران نفت اوپک، دبیرکلی عبدالله سالم البدری را که اهل کشور لیبی است، برای یک سال دیگر تمدید کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: ایران که بر اساس تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی تولید نفتش به پایین‌ترین میزان رسیده، از کشورهای عضو اوپک خواست تا تولید نفت این سازمان را کاهش دهند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ نشست وزرای نفت کشورهای صادرات کننده نفت (اوپک) برای بررسی سیاست‌های تولید و انتخاب دبیرکلی بعدی این سازمان، امروز در وین پایتخت اتریش برگزار شد.

به رغم درخواست ایران برای کاهش تولید نفت، این سازمان در اجلاس امروز سطح تولید فعلی خود را حفظ کرد.

رستم قاسمی، وزیر نفت ایران، امروز چهارشنبه، در آغاز این نشست اعلام کرد که ایران ترجیح می‌دهد سقف تولید نفت در سازمان اوپک به 28 میلیون بشکه نفت در طول روز کاهش یابد.

سازمان اوپک اکنون حدود 30.8 میلیون بشکه در طول روز تولید می‌کند.

این در حالی که خود این سازمان اعلام کرده که سهم اوپک در بازار جهانی در ماه نوامبر مجددا کاهش یافته و به 34 درصد رسیده و انتظار می‌رود سال آینده تقاضا برای نفت اوپک کاهش پیدا کند زیرا تولید نفت کشورهای غیرعضو اوپک در حال افزایش است.

پایین ترین میزان تولید نفت در ایران

آژانس بین المللی انرژی امروز چهارشنبه اعلام کرد که تولید نفت ایران در ماه نوامبر، بر اثر تحریم های بین المللی، به پایین‌ترین میزان خود رسیده است و انتظار می رود این روند کاهش در ماه دسامبر و ابتدای سال 2013 ادامه پیدا کند.

در ماه نوامبر، تولید نفت خام ایران به 2.70 میلیون بشکه در روز رسید. این در حالی است که این تولید در ماه اکتبر 2.72 میلیون بشکه در روز بود.

این افت تولید پس از جنگ ایران و عراق، در صنعت نفت ایران بی سابقه بوده است.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود نوشته است: کاهش تولید نفت ایران در ماه دسامبر به دلیل محدودیت های حمل و نقل دریایی و تشدید تحریم ها ادامه خواهد یافت.

طی سالهای اخیر، تولید نفت ایران به طور متوسط 3.7 میلیون بشکه در روز بوده است، اما از اواخر سال 2011 افت تولید نفت در ایران آغاز شد.

اوپک به عدم تغییر دبیرکل و حفظ سقف تولید رای داد

وزیران نفت کشورهای تولید کننده نفت، اوپک، توافق کردند که دبیرکل کنونی تغییر نکند و سقف تولید کنونی نیز حفظ شود.

بیانیه وزیران نفت اوپک که روز چهارشنبه صادر شد، سقف تولید روزانه سازمان اوپک را ۳۰ میلیون بشکه نفت اعلام کرده است.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، رقابت ایران و عربستان هم برای به ‌دست گرفتن جایگاه دبیرکلی اوپک بدون نتیجه ماند و وزیران نفت اوپک، دبیرکلی عبدالله سالم البدری را که اهل کشور لیبی است، برای یک سال دیگر تمدید کردند./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
افت میزان تولید روغن زیتون در سال ۲۰۱۴

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آژانس: ایران داده‌ها درباره‌ی میزان تولید و فروش نفت را عمداً دستکاری می‌کند! / تحریم‌ نفت ایران موثر بوده است



آژانس بین‌المللی انرژی , نفت ایران

 

در گزارش ماهانه‌ی آژانس بین‌المللی انرژی ادعا شده است: ۴۲ میلیون بشکه نفت ایران به فروش نرفته و تحریم‌نفت موثر بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی گزارش می‌دهد که در آستانه‌ی آغاز تحریم نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا، نزدیک به ۴۲ میلیون بشکه نفت ایران به فروش نرفته و در تانکرهای نفتی باقی مانده‌اند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از برخی متخصصان نفتی غیرایرانی در صنعت نفت ایران گزارش می‌دهد که علی‌رغم کاهش تقاضا برای نفت ایران، مقامات ایرانی از کاهش میزان استخراج روزانه امتناع می‌کنند و تانکرهای نفتی ایران به مرز اشباع رسیده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه ژوئن خود ادعا می کند: علی‌رغم قوانین بین‌المللی، مقامات ایران به شکل "مداوم" دستگاه‌های آمارگیری را خاموش کرده و داده‌ها درباره‌ی میزان تولید و فروش را "به عمد" دستکاری می‌کند!.../انتخاب