اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید محصولات جدید رنو در ایران +عکس


مدیرعامل خاورمیانه‌ی رنو با اشاره به نحوه‌ی همکاری با ایران خودرو و سایپا و همچنین واردات مگان اعلام کرد که بسیاری از خودروهایی که برنامه تولید آن در ایران را داریم هنوز در هیچ کجای جهان تولید نشده‌اند.

تجارت فردا: مدیرعامل خاورمیانه‌ی رنو با اشاره به نحوه‌ی همکاری با ایران خودرو و سایپا و همچنین واردات مگان اعلام کرد که بسیاری از خودروهایی که برنامه تولید آن در ایران را داریم هنوز در هیچ کجای جهان تولید نشده‌اند. به گفته‌ی او دیگر قرار نیست رنو محصولات تاریخ‌گذشته و قدیمی به ایران بدهد.

رنو محصولات جدید در ایران تولید می‌کند

پیمان کارگر مدیرعامل ایرانی منطقه‌ی خاورمیانه‌ی شرکت گفت: «با هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌ایم و در حال حاضر روی جزئیات قراردادها کار می‌کنیم. بر اساس برنامه‌ریزی جدید رنو، نوع همکاری ما با ایران‌خودرو و سایپا تغییر می‌کند. ما دو سرمایه‌گذاری مشترک جداگانه را با ایران‌ خودرو و سایپا شکل خواهیم داد. یعنی یک جوینت‌ونچر (سرمایه‌گذاری مشترک) با ایران‌خودرو و یک جوینت‌ونچر با سایپا خواهیم داشت.»

مدیر بخش شمال‌ آفریقا، هند و خاورمیانه‌‌ی رنو ادامه داد: «ما به گونه‌ای در ایران‌خودرو و سایپا کار خواهیم کرد که سهام مدیریتی داشته باشیم. در شرکت مشترک با سایپا، ۶۰ درصد سهام متعلق به رنو و ۴۰ درصد مابقی در اختیار سایپا خواهد بود. در ایران‌خودرو هم روش همکاری مشابه است. با این روش مدیریت فروش، خدمات پس از فروش و تولید با ما خواهد بود. بدین ترتیب می‌توانیم به مشتریان به بهترین روش خدمات بدهیم تا از ما راضی باشند و کیفیت را در بهترین شکل حفظ کنیم. البته هنوز در حال کار بر روی جزئیات قرارداد هستیم.»

رنو محصولات جدید در ایران تولید می‌کند

کارگر در مورد محصولاتی که در آینده توسط کارخانه‌های رنو در ایران به بازار ارائه می‌شود توضیح داد: «بسیاری از خودروهایی که برنامه تولید آن را داریم هنوز هیچ کجای جهان تولید نشده‌اند. در سایپا بر روی پلتفرم x52 کار می‌کنیم. این پلتفرم توسعه‌یافته تندر ۹۰ یا همان X90 است. بر روی این پلتفرم خودروهای مدل جدید رنو سیمبل و داستر طراحی خواهند شد. محصولاتی که قرار است در سایپا تولید شوند هنوز در حال طراحی هستند و تولیدات این خودروها در سایپا همزمان با سایت‌های دیگر رنو رخ خواهد داد.»

او اضافه کرد: «دیگر قرار نیست ما مانند بقیه خودروسازان خارجی، محصولات تاریخ‌گذشته و قدیمی به ایران بدهیم بلکه از این به بعد محصولاتی که با ایران‌خودرو و سایپا تولید خواهیم کرد، جدیدترین محصولات رنو خواهد بود که بسیاری از آن‌ها در حال طراحی هستند. پلتفرم ایکس ۵۲، پلتفرمی است که جایگزین ایکس۹۰ شده است. یکی از محصولات این کلاس نسل جدید داستر است که در حال طراحی بوده و قرار است در سایپا تولید شود.»

مدیرعامل خاورمیانه‌ی رنو افزود: «در ایران‌خودرو قرار است مجموعه خودروهایی بر روی پلتفرم کوئید که ارزان‌قیمت‌ترین خودروی رنو است تولید شود. این خودرو شامل انواع مختلف از سدان تا هاچ‌بک خواهد بود.»

رنو محصولات جدید در ایران تولید می‌کند

کارگر در مورد تست‌های امنیت منتشر شده از رنو کوئید هندی که حتی یک ستاره‌ی ایمنی هم نگرفته است و قرار است با قیمت حدود ۲۵ میلیون تومان با پراید در ایران رقابت کند، توضیح داد: «محصولی که ما در ایران عرضه خواهیم کرد با کوئید هندوستان متفاوت خواهد بود. ما در حال توسعه‌‌ی نسل جدید کوئید برای برزیل هستیم. این خودرو قطعاً سه ستاره‌ی ایمنی خواهد داشت. خودرو تولید‌شده در ایران هم مشابه کوئید برزیل خواهد بود و سه ستاره خواهد داشت. رنو کوئید تولیدی در ایران با تندر۹۰ از نظر ایمنی وضعیت یکسانی دارند.»

رنو محصولات جدید در ایران تولید می‌کند

او در مورد تولید یا واردات مگان به ایران اعلام کرد: «ما این خودرو را به صورت وارداتی به ایران خواهیم آورد. علت اصلی این کار هم لوکس شدن مگان است. این خودرو بر خلاف مدل‌های پیشین در مدل کنونی لوکس‌تر شده است. با اینکه این خودرو در کلاس C قرار دارد ولی برای توسعه آن از پلتفرم D که یک رده بالاتر بوده، استفاده شده است.»


ویدیو مرتبط :
محصولات جدید رنو در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام برنامه تولید 10 محصول جدید رنو در ایران (+عکس)



مدیرعامل رنو پارس گفت: رنو ساندرو، ساندرو بی‌کراس، داستر فیس‌لیفت‌شده و رنو کوئید هاچ‌بک و صندوق‌دار توسط پارس‌خودرو و سایپا و رنو کلیو، رنو کپچر، تندر فیس‌لیفت‌شده با گیربکس دستی و اتوماتیک و وانت تندر توسط ایران‌خودرو تولید خواهد شد.

پیمان کارگر در نشستی خبری در پاسخ به  اعلام کرد: تولید رنو ساندرو آغاز شده و تولید ساندرو بی‌کراس، داستر فیس‌لیفت‌شده، رنو کلیو، رنو کپچر، تندر فیس‌لیفت‌شده با گیربکس دستی و اتوماتیک و وانت تندر 6 تا 9 ماه دیگر آغاز می‌شود.

وی افزود: تولید رنو کوئید هاچ‌بک و صندوق‌دار 2 تا 3 سال دیگر آغاز می‌شود.

کارگر در عین حال تولید رنو کولئوس در ایران را منتفی اعلام کرد.

ساندرو بی‌کراس

اخبار,اخبار اقتصادی,محصول جدید رنو


داستر

اخبار,اخبار اقتصادی,محصول جدید رنو


کوئید

اخبار,اخبار اقتصادی,محصول جدید رنو


تندر جدید

اخبار,اخبار اقتصادی,محصول جدید رنو


ساندرو

اخبار,اخبار اقتصادی,محصول جدید رنو


کپچر

اخبار,اخبار اقتصادی,محصول جدید رنو


کلیو

اخبار,اخبار اقتصادی,محصول جدید رنو


وانت تندر

اخبار,اخبار اقتصادی,محصول جدید رنو


اخبار اقتصادی - عصرایران