اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید فرآورده‌های گوشتی بدون گوشت!



اخبار,اخبار  اجتماعی ,سوسیس و کالباس

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران گفت:‌ بسیاری از کارخانه‌ها به سمت تولید سوسیس و کالباس بدون گوشت می‌روند اما تولید فرآورده‌های گوشتی با منابع گیاهی در ابتدای راه است و استاندارد خاصی برای آن مشخص نشده است.

مجید افلاکی با اشاره به این‌که تولید فرآورده‌های گوشتی با منابع گیاهی از چند سال پیش در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر سوسیس با استفاده از انواع قارچ‌ها، پنیر و بدون گوشت حیوانی تولید می‌شود اما در ابتدای کار هستیم و مقدار تولید این محصول کم است.

وی در مورد بهره‌گیری از مواد مصرفی در سوسیس و کالباس بدون گوشت گفت: نوع مواد بستگی به نیاز مصرف‌کننده و سفارش مخاطب دارد؛ به عنوان مثال مصرف‌کنندگان معمولا از محصولات قارچ استفاده می‌کنند لذا استفاده از نوع سبزیجات بستگی به ذائقه مصرف‌کننده دارد.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران افزود: در تولید فرآورده‌های گوشتی بدون گوشت به حفظ کیفیت سبزیجات توجه می‌شود و بخش تحقیق و تفحص مشخص می‌کند از چه سبزیجاتی با چه طول عمری می‌توان استفاده کرد. در حال حاضر این بخش استاندارد‌ها را بررسی می‌کند.

افلاکی با اشاره به این‌که میزان تولید محصولات سوسیس و کالباس با مواد غیرگوشتی هنوز قابل توجه نیست، در مورد میزان مصرف سوسیس و کالباس در ماه مبارک رمضان گفت: طبیعتا در ماه مبارک رمضان استفاده از سوسیس و کالباس کمتر می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته به‌طور کلی 500 هزار تن انواع فرآورده‌های گوشتی در کشور مصرف شد که نشان‌دهنده میزان مصرف سرانه بیش از پنج کیلوگرم است.


  اخباراجتماعی  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
تولید فرآورده های گوشتی و لبنی سالم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:اقدام دولت به واردات مرغ در شرایط مازاد تولید داخل و نیاز به صادرات



 

 

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:اقدام دولت به واردات مرغ در شرایط مازاد تولید داخل و نیاز به صادرات

 

 

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی كشور افزود: در ماه رمضان ۱۵۰ هزار تن مرغ در كشور تولید شد كه برای تنظیم بازار نیاز به صادرات است، اما همچنان دولت به واردات ادامه می دهد.

محمد یوسفی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی فارس اظهار داشت: دولت به تولید كنندگان گفته بود تا می توانید تولید كنید و نگران تنظیم بازار نباشید.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی كشور افزود: تولید كنندگان كشور طی ماه رمضان ۱۵۰ هزار تن مرغ تولید كردند كه خیلی بیشتر از نیاز داخل بود.

وی افزود: اما وزارت بازرگانی به جای تنظیم بازار با صادرات، اقدام به واردات كرد كه واردات ثبت سفارش های قبلی هنوز هم ادامه دارد.

یوسفی گفت: واردات بیشتر از كشور برزیل و به صورت مرغ منجمد انجام می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است كه مركز پشتیبانی امور دام مرغ های مانده از ۸ ـ ۷ سال بیش كه دیگر به پایان تاریخ مصرف آنها نزدیك می شود را وارد بازار می كند و این نشان از فراوانی عرضه در بازار است اما دولت همچنان بر واردات اصرار دارد.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی كشور تصریح كرد: مرغ در بازار به قیمت ۳ هزار تومان و در كشتارگاه ها ۲ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می شود كه تقریباً در هر كیلوگرم ۵۰۰ تومان تولید كننده ضرر می كند...... /  خبرگزارى فارس