اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید سری دوم سریال "پایتخت"


الهام غفوری، تهیه‌‌کننده مجموعه تلویزیونی "پایتخت" اعلام کرد ساخت سری دوم این سریال فقط در حد ایده است و کارگردانی فیلم سینمایی "شیشه" به کارگردانی مقدم در حال حاضر منتفی است.

الهام غفوری، تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی "پایتخت" که ایام نوروز از شبکه یک روی آنتن رفت و با استقبال مخاطبان رو به رو شد، درباره ساخت سری دوم این سریال گفت: تهیه سری دوم "پایتخت" فقط در حد ایده است. در این باره صحبتی با شبکه یک داشته‌ایم، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

وی درباره اینکه آیا سری دوم این سریال که موضوع آن درباره رفتن شخصیت‌های اصلی داستان به کربلا است، برای نوروز 91 تهیه می‌شود؛ افزود: همانطور که اشاره کردم این موضوع در حد ایده مطرح شده است و مشخص نیست برای چه ایامی این مجموعه تهیه شود.

غفوری در پاسخ به این سئوال که سیروس مقدم چه زمانی پیش‌تولید فیلم سینمایی "شیشه" را به تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان آغاز می‌کند گفت: فعلاً کارگردانی این پروژه منتفی شده است، چرا که فیلمنامه هنوز کامل نشده است. تا زمانی که آقای مقدم به فیلمنامه‌ای که می‌خواهد نرسد این پروژه را کارگردانی نمی‌کند.

وی درباره اینکه پس ساخت این پروژه از سوی مقدم کاملاً منتفی شده، گفت: باید فیلمنامه کامل شود و بعد درباره ساخت این فیلم تصمیم گرفته شود.

سیروس مقدم کارگردانی مجموعه‌های "اغما"، "زیر هشت"، "پیامک از دیار باقی"، "روزهای زندگی"، "نرگس"، "ریحانه"، "گمشده" و ... را در کارنامه دارد.

منبع : خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
سریال پایتخت ,بابا پنجعلی..خیلی خنده دار سریال ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولید پایتخت 4/رمضان با 4 سریال/پخش معمای شاه از مرداد ماه



تولید پایتخت 4/رمضان با 4 سریال/پخش معمای شاه از مرداد ماه

مدیر کل دفتر طرح، برنامه و نظارت سیما از احتمال تولیدپایتخت4، پخش 4 سریال در ماه رمضان و حضور مهران مدیری با یک سریال 90 قسمتی در شبکه تهران خبر داد.

 اخبار,اخبار فرهنگی,سریال پایتخت

 

صبح امروز  در نشست معرفی برنامه های نمایشی سیما در سال جاری- فاطمی مدیر کل دفتر طرح، برنامه ونظارت سیما از اهداف کلی این اداره در جمع خبرنگاران گفت: این داره همان طور که از اسمش پیداست مدیرت طرح و برنامه ریزی برنامه های نمایشی سیما در در دست کار دارد و همچنین با شوراهایی که توسط این اداره و دفتر معاونت سیما تشکیل شده است مدیریت نظارت و ارزیابی این برنامه ها برعهده دارد.


وی با بیان اینکه از پاییزسال گذشته برای هر شبکه شوراهای نظارت بربرنامه ای نمایشی سیما تشکیل شده است افزود: هر دو هفته یک بار جلساتی برای برای این شوراهاتشکیل می شود و موضوعات و طرح های تکراری برنامه ها را بررسی و ارزیابی می کنند.


***پخش 4 سریال در ماه رمضان
فاطمی در ادامه به معرفی برنامه های نمایشی سیما در سال جاری پرداخت و عنوان کرد: برای رمضان سال جاری 4 سریال در دست تهیه و تولید داریم تحت عنوان سریال "مدینه" به کارگردانی سیروس مقدم از شبکه یک، همچنین شبکه سه نیز دو سریال تحت عنوان "شمعدانی" به کارگردانی سروش صحت و "هفت سنگ" به کارگردنی بذر  افشان دارد که یکی از این دو برای پخش از این شبکه در ماه رمضان انتخاب می شود.
وی ادامه داد: سیما فیلم نیزی سریال جاده قدیم را با کارگردنی بهرام بهرامیان در ژانر کمدی آماده بحش دارد که هنوز مشخص نیست از کدام شبکه پخش خواهد شد.


*** 6سریال جدید در ایام ماه محرم
مدیر کل دفتر طرح ،برنامه و نظارت سیما به سریال های محرم اشاره کرد و گفت:"نافظان دل" به کارگردانی حسین سهیلی از شبکه یک- "سالار" به کارگردانی مهدی کرم پور از شبکه 2-
مینی سریال "39 هفته" به تهیه کنندگی جمال شرجه و سریال "نورالدین پسر ایران به تهیه کنندگی علیرضاداوری برای پخش از شبکه تهران
- سریال "پرواز در ارتفاع صفر" به نویسندگی سامان سالور کاری از سیما فیلم برای ایام ماه محرم تدارک دیده شده است.


وی به سریالهای دهه فجر اشاره کرد و افزود: "گذر از رنجها" به کارگردانی فریدون حسن پور از شبکه یک  - "شکوه یک زندگی" به کارگردانی داریوش یاری از شبکه 2- "ویندوز قرمز" به تهیه کنندگی رسول لطفی از شبکه 3-" شب کولی" شبکه تهران به تهیه کنندگی جمال شورجه  پخش می شود و همچنین سیما فیلم تلاش می کند که برای این ایام زندگی شهیدان افراسیابی که ملودرام خانوادگی دارد و در مورد 5 برادر شهید است برای پخش در یکی از شبکه ها تهیه کند.


***احتمال ساخت پایتخت 4
فاطمی به برنامه های نوروز94 اشاره کرد و افزود: باگروه نوسیندگان پایتخت گفتگو کردیم که پایتخت 4 نیز برای این ایام در 15 قسمت 45 دقیقه ای با همان بازیگران ساخته شود.
وی با بیان اینکه شبکه 5نیز دو کار برای نوروز 94 تدارک دیده است عنوان کرد:"خوشبختی در می زند" و "ویلای سمت چپ" قرار است از شبکه تهران پخش شود که امیدوارم با این پروسه 11 ماهه بتوانند کار خوبی را ارائه بدهند.


***امیداوریم ستایش 3 ساخته شود/پخش معمای شاه از 28 مرداد
مدیر کل دفتر طرح ،برنامه و نظارت سیما به معرفی آثار در حال  پخش و درنوبت پخش پرداخت و گفت:راه شیری از شبکه 2-سریال خط از شبکه 3- ستایش2 از شبکه 3 در حال پخش هستندکه امیدوارم ستایش 3 نیز ساخته شود.
وی به سریال معمای شاه اشاره کرد و افزود:سریال تارخی "معمای شاه" که کار الف ویژه هست امیدواریم پخش آن از 28 مرداد آغاز شود.


فاطمی گفت: سریال"انقلاب زیبا" ، خانه امن به کارگردانی فریدون جیران و همچنین "میکائیل" به کارگردانی سیروس مقدم که برای هفته نیروی انتظامی آماده می شود از شبکه یک روی آنتن می رود.
وی به سریال های "شهید ستاری"، "مربع،مثلث، دایره"، بحث ، چهره به چهر، دایره خوشبختی اشاره کرد و گفت: این سریالها در حال  آماده سازی و پیش تولید برای پخش از شبکه یک هستند.


مدیر کل دفتر طرح ،برنامه و نظارت سیما افزود" سرپناه" به تهیه کنندگی امید نجیب زاده، "گاهی به پشت سر نگاه کن" به تهی کنندگی رضا انصاریان ، "همسفره" به تهیه کنندگی افشین صادقی ، "باغ سردار" به کارگردانی سپهر محمدی ،"نور شب" به کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیه کنندگی سبط احمدی، "اسیر" به کارگردانی جمال شورجه که در هفته بسیج پخش می شود ، "هانیه" به تهیه کنندگی علی مهام برای شبکه دو سیما تهیه و تولید می شود.


وی همچنین به سریال های در دست تولید شبکه 3 اشاره کردو افزود: "درد سرهای عظیم" به کارگردانی سروش صحت، "تلفن" به نویسندگی برادران قاسم خانی ،  "تلخ و شیرین"  به تهیه کنندگی مهران رسام، "همه چی آنجاست" به تهیه کنندگی داوود هاشمی ، "سوداگر" به تهیه کنندگی علی زاکری و کارگردانی مسعود آب پرور در هفته نیروی انتظامی، "جشن طلاق" به کارگردانی سهیلی زاده برای شبکه سه تهیه و تولید بین مناسبت های خاص می شود.


وی گفت: "یادداشت های یک زن خانه دار" نیز در مرحله پیش تولید است که درحال  تست گریم از بازیگران هستند به تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه م کارگردانی مسعود کرامتی برای پخش از شبکه 4 سیما تهیه و تولید می شود.
فاطمی به تولیدات بین مناسبتی شبکه 5 اشاره کردو اظهار کرد: "جاده چالوس"  به کارگردانی احمد معظمی، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد در 70 قسمت به تهیه کنندگی تحویلیان، رادیکال به تهیه کنندگی سعید پروینی ، "سه نقطه" به تهیه کنندگی حامد عقیلی برای پخش از شبکه تهران آماده و تولیدمیشوند.


***سریال 90 قسمتی مهران مدیری در شبکه تهران
وی همچنین به سریال 90 قسمتی به کارگردانی مهران مدیری اشاره کرد و گفت: قرار است مهران مدیری نیز سریال 90 قسمتی در 3 فصل 30 قسمتی با ملودرام طنز اجتماعی برای شبکه تهران تولید کند.


فاطمی به تولیدات شبکه قران اشاره کردو افزود: "همسفر" خورشید از علی شاه حاتمی، "مهراب خاک"، "نرجس خاتون"،" او مارا دوست دارد" ، "بی انتها " در دستور کار این شبکه است.در پایان این نشست مدیر کل دفتر طرح ،برنامه و نظارت سیما به تولیدات سیما فیلم اشاره کرد گفت: "چشم سوم"،"رنگ شب" به تهیه کنندگی فریبرز عرب نیا، "انقلاب دوم"، "پسران سپید رود"، "گمشده در سراب"، "ضلع سوم" ، "قصه های در گوشی"، 88" متر"، "قحطی بزرگ"،" آقای شهردار" و "خبرنگاران" از تولیدات سیما فیلم در سال 93 است.

اخبار فرهنگی و هنری - سینما خبر