اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید روزانه ایران خودرو به زیر 1000 رسید


یک مقام مسئول در صنعت خودرو خبر داد، حجم تولید روزانه ایران خودرو به زیر هزار دستگاه رسید.

خبرگزاری تسنیم: یک مقام مسئول در صنعت خودرو با گلایه از اینکه اعلام ارائه وام 25 میلیونی خرید خودرو باعث تشدید رکود بازار خودرو شده است، اظهار داشت: مردم با اعلام این خبر دست از خرید برداشته و منتظر اجرایی شدن تخصیص این وام هستند.

وی با بیان اینکه دولت می‌بایست چند روز قبل از اجرایی شدن این وام خبر آن را اعلام می کرد، افزود: در حال حاضر خرید و فروش خودرو راکد است و کمتر خریداری در بازار دیده می‌شود که این امر خود تأثیرات منفی را بر صنایع وابسته به صنعت خودروسازی می گذارد.

این مقام مسئول در صنعت خودرو ضمن بیان اینکه تولید روزانه ایران خودرو در اردیبهشت ماه حدود 2 هزار و 400 دستگاه بود، افزود: میزان تولید روزانه این شرکت در مهرماه به حدود 910 دستگاه رسیده است که این رقم نشان از رکود جدی بازار خودرو دارد.

وی تصریح کرد: البته خوشبختانه پیش بینی می‌شود با رفع برخی مشکلات تولید روزانه ایران خودرو به هزار و 500 دستگاه و سایپا به هزار دستگاه در آبان ماه برسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 63 هزار خودرو به ارزش حدود 2 هزار میلیارد تومان در انبار ایران خودرو قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
ایران خودرو | خودروهای وارداتی ایران خودرو هم رسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون فروش ایران‌خودرو:تولید روآ در صورت لزوم ادامه می یابد



 

تولید خودروی روآ در صورت نیاز كشور به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی ادامه خواهد یافت.

علی اصغر سرائی نیا معاون فروش گروه صنعتی ایران خودرو، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص اظهاراتی مبنی بر توقف تولید روآ از ابتدای مهر، با اعلام خبر بالا افزود: در سال جاری با توجه به نیاز ستاد حمل و نقل و سوخت ۲۰ هزار دستگاه روآ جهت استفاده در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به ویژه در ناوگان تاكسیرانی تولید شد.

وی با بیان این كه ۱۰هزار دستگاه از خودروهای تولیدی روآ تاكسی بوده است، خاطرنشان كرد: پس از این نیز در صورت نیاز كشور و سفارش ستاد حمل و نقل و سوخت، روآ در كشور تولید خواهد شد.

سرائی نیا تصریح كرد: ۲۰ هزار دستگاه روآی تولید شده به سفارش ستاد حمل و نقل و سوخت مجهز به سیستم ترمز ABS بوده است. البته در صورت نیاز امكان تجهیز این خودرو به كیسه هوا نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در شرایطی كه پیش از این پلیس اعلام كرده بود تولید روآ از ابتدای مهر متوقف خواهد شد، اما چندی پیش یكی از مسئولان ستاد جایگزینی خودروهای فرسوده از امكان نصب كیسه هوا روی این خودرو و ادامه تولید آن برای استفاده در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده خبر داده بود..... / خبرگزارى ایسنا