اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید برق با استراحت روی صندلی +عکس


این صندلی علاوه بر تولید انرژی از طراحی ویژه ای برخوردار است كه حداكثر راحتی را برای فرد ایجاد می كند؛ همچنین پایه فلزی از بخش ژنراتور داخلی محافظت كرده و باعث حفظ نمای ظاهری صندلی می شود.

خبرگزاری ایسنا: با ابتكار تازه دانشمندان می‌توانید با تكیه زدن بر صندلی گهواره‌یی و حركت دادن آرام آن، باتری گجت‌های مختلف را شارژ كرده و هزینه برق مصرفی را كاهش دهید.

یك دانشجوی طراحی صنعتی با تلفیق طراحی مدرن و فناوری سبز در صندلی گهواره‌یی سنتی، وسیله ای برای تولید انرژی و شارژ دستگاه های الكترونیكی مختلف طراحی كرده است.



نمونه اولیه صندلی گهواره‌یی Ortarky Chair طراحی شده كه مجهز به یك ژنراتور داخلی در پایه صندلی است؛ زمانی كه فرد بر روی صندلی نشسته و شروع به تكان دادن آن می كند، یك آهنربا در طول یك واسط القایی از جنس مس شروع به لغزیدن می كند.

با حركت آهن‌ربا به سمت جلو و عقب، جریان الكتریسیته تولید می شود كه می تواند در باتری‌های بزرگ ذخیره شده یا برای شارژ همزمان دستگاه های الكترونیكی و گجت هایی مانند تبلت و تلفن همراه هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد.



این صندلی علاوه بر تولید انرژی از طراحی ویژه ای برخوردار است كه حداكثر راحتی را برای فرد ایجاد می كند؛ همچنین پایه فلزی از بخش ژنراتور داخلی محافظت كرده و باعث حفظ نمای ظاهری صندلی می شود.

طراح این صندلی تأكید می كند كه فناوری به كار رفته در این صندلی می تواند در برخی وسایل دیگر مانند تاب كودكان یا درب های ورودی ساختمان ها برای تولید برق مورد استفاده قرار بگیرد.      


ویدیو مرتبط :
تولید برق رایگان با پمپ آبی که مصرفش از ژنراتوری که برق تولید میکنه کمتر هست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق +عکس



پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق +عکس

پیک نیک و بیابان گردی یکی از کارهایی است که این روزها بسیاری از جوانان به آن علاقمند شده اند و اوقات فراغت خود را به این کار می گذرانند. هر پیک نیک نیاز به وسایل خاصی دارد که در طول سفر به افراد کمک خواهد کرد.

 یکی از وسایلی که ممکن است این روزها در طول پیک نیک به همراه نداشته باشید یک سطل است اما این وسیله در آینده ای نزدیک به یکی از وسایل مهم در طول سفر تبدیل خواهد شد زیرا قرار است کمک بسیاری را به ماجراجویان کند.

برق و الکتریسیته یکی از مشکلاتی است که ماجراجویان با آن روبرو هستند از این رو داشتن یک منبع برق می تواند بسیار کارآمد باشد. به تازگی طراحان سطلی را طراحی کرده اند که می تواند به منبع برق شما تبدیل گردد.

 
"چیا یوآن پای" طراحی است که سطل تولید کننده برق را اختراع کرده است. این سطل به این صورت کار می کند که می توانید به راحتی کاربردهای یک سطل را از آن بکشید.

در زیر این سطل سلول های خورشیدی کار گذاشته شده است تنها کافی است تا سطل را آب کرده و برعکس و رو به خورشید بگذارید تا سلولها پر از برق شوند.

از این برق می توان برای گرم کردن آب یا برای روشن کردن لامپ استفاده کرد. این سطل در آینده نیاز هر ماجراجویی خواهد بود زیرا کمتر کسی دوست دارد شب های را بدون هیچ برق یا روشنایی بگذراند. 

  پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق

 

  پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق

 

  پینک‌نیک با سطل تولید کننده برق

 
منبع:yjc.ir