اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید آب آشامیدنی از هوا با بطری!


بطری آب شرکت Retezar در مدت یک ساعت نزدیک به 0.5 لیتر آب آشامیدنی تولید می‌کند.

مجله دیجی کالا - مجید نوردوست: شرکت Retezar بطری آبی اختراع کرده که می‌تواند هوا را به آب آشامیدنی تبدیل کند. اگر در زمان دوچرخه سوای با کمبود آب مواجه شدید، می‌توانید از قمقمه‌ای که در اختیار دارید استفاده کنید. اگر آب قمقمه تمام شده بود می‌توانید با مراجعه به خانه آن را پر کنید یا حتی می‌توانید از مغازه برای خودتان آب بخرید؛ اما اگر در جایی دوچرخه سواری می‌کردید که آب نبود، باید چه کاری انجام داد؟

بطری آبی که از هوا، آب آشامیدنی تولید می‌کند

اینجاست که اختراع شرکت Retezar به کمک شما می‌آید. این شرکت یک بطری طراحی کرده که می‌تواند هوا را به آب آشامیدنی تبدیل کند. این بطری رطوبت موجود در هوا را فشرده می‌کند و آن را از دندانه‌های آب گریزی (Hydrophobic) که برای این بطری طراحی شده عبور می‌دهد. همین موضوع باعث می‌شود که آب در بطری به وجود بیاید.

براساس اطلاعات منتشر شده این بطری می‌تواند در یک ساعت نزدیک به 0.5 لیتر آب درست کند. شاید این زمان کمی طولانی باشد، اما این دستگاه با توجه به رطوبت هوا می‌تواند آب بیشتری درست کند. سازندگان گفته‌اند که این بطری در مکان‌هایی که رطوبت هوا بین 80 تا 90 درصد باشد و دمای هوا هم بین 26 تا 40 درجه قرار بگیرد عملکرد خوبی خواهد داشت.

در حال حاضر تنها مدل آزمایشی این بطری ساخته شده و زمان زیاد باقی مانده تا به شکل تجاری راهی بازار شود. هنوز مشخص نیست که اگر گرد و خاک وارد فیلترهای این بطری شوند، چه اتفاقی رخ می‌دهد. این بطری فعلا به شکلی ساخته شده که نمی‌توان فیلترهای آن را عوض کرد.

سازندگان این بطری قصد دارند در آینده کمک‌های مالی مردمی برای تولید نهایی این بطری جمع‌آوری کنند.


ویدیو مرتبط :
این بطری ها رطوبت هوا را گرفته و آب آشامیدنی تولید می کند!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیلبوردی که در کویر، آب آشامیدنی تولید می‌کند!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بیلبوردی که در کویر، آب آشامیدنی تولید می‌کند!

محققان دانشگاه پرو نخستین نمونه بیلبورد جهان با قابلیت تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوای بیابان را طراحی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، میانگین بارش در شهر لیما، پایتخت پرو کمتر از 2.5 سانتی متر در سال است و ساکنان این منطقه بیابانی برای تأمین آب دچار مشکل هستند.

محققان دانشگاه مهندسی و تکنولوژی پرو با همکاری یک آژانس تبلیغاتی بیلبوردی ساخته اند که در شرایط رطوبت 98 درصدی هوا با کمک پنچ ژنراتور، رطوبت در جو را جذب کرده و پس از تصفیه آب آشامیدنی تولید می کند.

روزانه 100 لیتر آب توسط بیلبورد تولید شده و در مخازن 20 لیتری انبار می شوند که بوسیله یک شیر آب در پایین ستون بیلبورد قابل برداشت است.

میزان آب تولیدی در یک دوره سه ماهه 9 هزارو 450 لیتر است که می تواند نیاز بسیاری از ساکنان منطقه را تأمین کند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نخستین بیلبورد جهان با قابلیت تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوای بیابان

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نخستین بیلبورد جهان با قابلیت تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوای بیابان

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نخستین بیلبورد جهان با قابلیت تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوای بیابان