اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولید آب آشامیدنی از فاضلاب توالت!


سرمایه‌دار بزرگ آمریكایی و مدیر عامل مایكروسافت این بار دست به سرمایه‌گذاری بر روی یك ابداع جدید زده كه فاضلاب دستشویی‌ها را به آب آشامیدنی تبدیل خواهد كرد.

خبرگزاری ایسنا: سرمایه‌دار بزرگ آمریكایی و مدیر عامل مایكروسافت این بار دست به سرمایه‌گذاری بر روی یك ابداع جدید زده كه فاضلاب دستشویی‌ها را به آب آشامیدنی تبدیل خواهد كرد.

 «سارا های»، كارشناس نانوفناوری دانشگاه منچستر این ایده را مطرح و بیل گیتس بر روی آن سرمایه‌گذاری كرده است. انتظار می‌رود این اختراع بتواند جان میلیون‌ها انسان را در جهان سوم نجات دهد.

سارا های، بر این باور است كه طیف جدیدی از مواد می‌توانند انرژی را از ضایعات انسانی استخراج كنند.

اگرچه آب به دست آمده مانند آبهای موجود در بطریهای آب معدنی نیست؛ اما به گفته محققان، نتیجه آن می‌تواند در مناطق بدون آب آشامیدنی به حل مسأله مرگ و زندگی كمك كند.



دكتر سارا های، كارشناس نانوفناوری دانشگاه منچستر

به گفته های، در حال حاضر تحقیقات زیادی در مورد سوخت‌های زیستی در حال انجام بوده و انرژی زیادی در ضایعات انسانی وجود دارد. مواد مقیاس نانو به محققان در برداشت هیدروژن از این ضایعات و تبدیل آن به هیدرازین كه سوخت موشك است، كمك می‌كند.

وی بر این باور است كه یك دستگاه داربست در برگیرنده مخلوطی از باكتری‌ها و نانوذرات فلزی با آب واكنش ننشان داده و هیدروژن مفید را استخراج كرده و باقی مانده پس از فیلتر مجدد به آب پاكیزه تبدیل خواهد شد.

ایده دكتر های با همكاری دانشمندان امپریال كالج لندن و دانشگاه دورهام برای یك دستگاه تولید سوخت ارزان و تصفیه آب برای كشورهای در حال توسعه بر 2000 طرح دیگر پیروز شده و موفق به دریافت سرمایه اولیه 100 هزار دلاری از بنیاد بیل‌گیتس شده‌اند.

این گروه در صورت نمایش كاركرد واكنش‌های شیمیایی مطرح شده در ایده آنها، سال آینده نیز یك میلیون دلار از گیتس دریافت خواهند كرد. این محققان قصد دارند نمونه پیش ساخت این فناوری را تا سال 2013 آماده كنند.   


ویدیو مرتبط :
خلق فناوری جدید «ژل-پلیمر هیبریدی» تولید آب آشامیدنی از آب شور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیلبوردی که در کویر، آب آشامیدنی تولید می‌کند!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بیلبوردی که در کویر، آب آشامیدنی تولید می‌کند!

محققان دانشگاه پرو نخستین نمونه بیلبورد جهان با قابلیت تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوای بیابان را طراحی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، میانگین بارش در شهر لیما، پایتخت پرو کمتر از 2.5 سانتی متر در سال است و ساکنان این منطقه بیابانی برای تأمین آب دچار مشکل هستند.

محققان دانشگاه مهندسی و تکنولوژی پرو با همکاری یک آژانس تبلیغاتی بیلبوردی ساخته اند که در شرایط رطوبت 98 درصدی هوا با کمک پنچ ژنراتور، رطوبت در جو را جذب کرده و پس از تصفیه آب آشامیدنی تولید می کند.

روزانه 100 لیتر آب توسط بیلبورد تولید شده و در مخازن 20 لیتری انبار می شوند که بوسیله یک شیر آب در پایین ستون بیلبورد قابل برداشت است.

میزان آب تولیدی در یک دوره سه ماهه 9 هزارو 450 لیتر است که می تواند نیاز بسیاری از ساکنان منطقه را تأمین کند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نخستین بیلبورد جهان با قابلیت تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوای بیابان

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نخستین بیلبورد جهان با قابلیت تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوای بیابان

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

نخستین بیلبورد جهان با قابلیت تولید آب آشامیدنی از رطوبت هوای بیابان