اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولد یک گورخر پارسی در آمریکا


گورخر پارسی از گونه‌های در خطر انقراض زمین است. امروزه تنها در دو منطقه حفاظت‌شده در ایران می‌توان این حیوان را در طبیعت دید. تولد یک کره گورخر پارسی در اسمیت‌سونیان بعد از 16 سال،‌ خبر خوبی است.

تغییرات آب‌و‌هوایی، گسترش شهرنشینی، کشاورزی و دامپروری، شکار و یا به اسارت گرفتن غیرقانونی و عواملی از این قبیل، موجب شده که بسیاری از جانوران ساکن زمین در معرض خطر انقراض قرار بگیرند. یکی از این جانوران، گورخر پارسی است.

به گزارش وایرد، سه روز پیش یک کره گورخر پارسی در مرکز حفاظت از محیط زیست اسمیت‌سونیان در آمریکا متولد شده است. اسمیت‌سونیان یکی از مراکز تخصصی نجات موجودات در حال انقراض سراسر دنیا است.

این کره گورخر پارسی ماده است و هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. به گفته مسئولین، این کره کاملا قوی و سالم است. بعد از 16 سال،‌ این اولین بار است که یک کره گورخر پارسی در اسمیت‌سونیان به دنیا می‌آید. با ورود این کره تازه‌وارد، تعداد گورخرهای پارسی ساکن آمریکای شمالی به 26 راس می‌رسد.

گورخر پارسی در واقع از بیابان‌نشین‌های خانواده اسب است. آن‌ها در اصل بومی سوریه، ایران، پاکستان، هند و تبت بوده‌اند. اما در حال حاضر تنها در دو منطقه حفاظت‌شده در ایران می‌توان آن‌ها را یافت. به اسارت گرفتن غیرقانونی، خشکی و رقابت با دام‌های اهلی در چرا،‌ از مهم‌ترین عوامل کاهش جمعیت گورخرهای پارسی است. در حال حاضر تنها 600 راس گورخر پارسی روی زمین زندگی می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین



ویدیو مرتبط :
فرود آمدن دیدنی شیر روی گورخر نگون بخت (شکار گورخر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن تولد احسان حدادی با حضور نیکفر در سفره‌خانه‌ای در آمریکا+عکس



احسان حدادی,تولد احسان حدادی

قهرمان پرتاب دیسک ایران جشن تولد خود را در یکی از سفره خانه های آمریکا برگزار کرد.

به گزارش نامه،‌ احسان حدادی که با حضور در آمریکا تمرینات خود را زیر نظر مربی اختصاصی خود ادامه می دهد، شب گذشته مراسم جشن تولد خود را برگزار کرد.

در این مراسم، امین نیکفر قهرمان پرتاب وزنه ایران نیز حضور داشت.

 احسان حدادی,تولد احسان حدادی

 احسان حدادی,تولد احسان حدادی

منبع:namehnews.ir