اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولد یک نوزاد در قطار اندیمشک - تهران


رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اندیمشک گفت: یک زن باردار در هنگام مسافرت با قطار تهران - اندیمشک فرزند خود را درون قطار به دنیا آورد.

خبرگزاری مهر: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی اندیمشک گفت: یک زن باردار در هنگام مسافرت با قطار تهران - اندیمشک فرزند خود را درون قطار به دنیا آورد.

علیرضا محمودی با بیان اینکه زنان باردار هنگام سفر با وسیله‌ای مثل قطار یا اتوبوس که معمولا سفر آنها چندین ساعت طول می‌کشید باید پیش بینی‌ها و مراقب های لازم را انجام دهند، اظهار کرد: معمولا در این وسایل درد زایمان بسیار سخت‌تر است زیرا امکانات لازم برای به دنیا آوردن بچه به خصوص در هنگام حرکت قطار در مسیرهای کوهستانی و بین راهی وجود ندارد.

وی افزود: روز گذشته یک مورد درد زایمان مسافر قطار تهران - اندیمشک به مرکز فوریت‌های پزشکی اندیمشک گزارش شد که همکاران ما به سرعت خود را به یکی از ایستگاه‌های قطار رسانده و به یک مورد درد شدید زایمان یکی از مسافران رسیدگی کردند که این امر در نهایت منجر به تولد یک نوزاد در این ایستگاه شد.

محمودی عنوان کرد: به دنبال تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی، قطار مسافربری تهران – اندیمشک در ایستگاه مازو از توابع بخش الوار گرمسیری اندیمشک متوقف شد و مادر و نوزاد به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس مرکز فوریتهای پزشکی اندیمشک عنوان کرد: خوشبختانه بعد از این ماموریت سنگین، حال مادر و نوزاد که دختر است هر دو خوب گزارش شده و در بیمارستان اندیمشک تحت مراقبت قرار گرفتند.

محمودی تصریح کرد: با کمک چند بانو که تا حدودی به امر زایمان آشنایی داشتند و نیز کمک گرفتن از یک ماما از طریق تلفن، زایمان این زن جوان با موفقیت انجام شد. همچنین عمل زایمان نوزاد دختر این مادر جوان نزدیک به 45 دقیقه به طول انجامید.


ویدیو مرتبط :
تولد نوزاد دختر ( تم نوزاد صورتی )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد نوزاد در ترافیک صبحگاهی تهران!


ماموران مرکز اورژانس تهران هنگام انتقال زن بارداری به بیمارستان، به ناچار نوزاد وی را در آمبولانس به دنیا آوردند.

واحد مرکزی خبر: ماموران مرکز اورژانس تهران هنگام انتقال زن بارداری به بیمارستان، به ناچار نوزاد وی را در آمبولانس به دنیا آوردند.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران در این‌باره گفت: این زن صبح دیروز همراه همسرش از شهرستان ساوه به تهران می‌آمد که در مسیر بیمارستان لقمان در ترافیک سنگین خیابان آزادی به سمت خیابان جناح درد زایمان این زن آغاز می‌شود و همسرش موضوع را به اورژانس تهران خبر می‌دهد.

عباسی افزود: موضوع ساعت هشت و 22 دقیقه به این مرکز اعلام و بلافاصله یک دستگاه آمبولانس به این محل اعزام شد.

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران گفت: ماموران این مرکز پس از به دنیا آوردن نوزاد این زن در آمبولانس، وی و نوزادش را در سلامت کامل به بیمارستان لقمان منتقل کردند.