اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولد یک میمون بسیار نادر در سیدنی/کدو تنبل نارنجی و بازیگوش!



یکی از نادرترین گونه‌های میمون جهان در باغ وحش تارونگا سیدنی به دنیا آمده است. این میمون نارنجی رنگ از گونه فرانسواز لانگور است که به دلیل رنگش کدوتنبل نامیده می‌شود.

این گونه از میمون‌ها در زمان تولد از موهای نارنجی روشنی برخوردارند اما به تدریج و به مرور زمان رنگ بدن آنها تیره‌تر می‌شود. این گونه از جانداران در معرض انقراض قرار دارند و تنها 800 میمون دیگر از این گونه در طبیعت وحشی باقی مانده‌است.زیستگاه این میمون‌ها جنگل‌های انبوه، صخره‌های آهكی و غارهای گرمسیری در جنوب غرب چین و شمال ویتنام است. نام این گونه از نام آگوست فرانسواز كنسول فرانسه در چین برگرفته شده‌است كه اولین غربی بود كه به وجود این گونه از میمونها پی برد.

اخبار,اخبار گوناگون,میمون‌های فرانسواز لانگور

 
نانگوآ (به چینی به معنی كدو‌تنبل) چهارمین میمون از این گونه‌است كه در باغ‌وحش متولد شده‌است. میمون‌های فرانسواز لانگور از سبك مادری دسته‌جمعی پیروی می‌كنند به این معنی كه گروهی از میمون‌های ماده مسئولیت نگهداری از نوزاد را به عهده می‌گیرند.

 

اخبار گوناگون - خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با کدو تنبل چیکار میشه کرد ؟!