اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولد نوزادی ایرانی كه سر و تن نداشت!


روز گذشته نوزادی در مركز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی اراك به دنیا آمد كه فاقد سر و تن بود.

رزیدنت این بیمارستان با بیان این مطلب افزود: خانمی 25 ساله كه سابقه هپاتیت B دارد، در نخستین زایمان طبیعی اش نوزادانی 2 قلو به دنیا آورد. قل اول این بچه ها که پسر بود در سه ماهگی دچار IUFD (مرگ داخل رحمی) شده است و قل دوم نیز بدون سر و تن با 600 گرم وزن و در 26 هفتگی متولد شد كه دچار اختلال سندرم ترانسفوزیون بین 2 قل است كه به صورت انگلی یك قل از قل دیگر خون گیری می كند و باعث می شود اندام فوقانی قل دهنده تشكیل نشود.

مادر نوزاد نیز گفت: در دوران بارداری، از هیچ دارویی استفاده نكرده و همسرم نیز هم سن خودم هستند و هیچ نسبت فامیلی هم با هم نداریم.

منبع: برنا



ویدیو مرتبط :
تولد نوزادی با 3 ریه !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد نوزادی دو سر در دزفول! + عکس



تولد نوزادی دو سر در دزفول! + عکس

رئیس بیمارستان گنجویان دزفول از زایمان نوزادی دو سر در سومین بارداری یک خانم 30 ساله در ظهر امروز و در این بیمارستان خبر داد.

تولد نوزادی دو سر در دزفول

دکتر ترابی افزود: بنا به اظهارات پزشکان متخصص با عمل سزارین زایمان انجام شده، و نوزاد متولد شده دارای دو سر، یک قلب، دو ریه و دو ستون فقرات بوده، که در پایین به یک لگن وصل می‌شوند. در واقع این ها دو قلوهایی بهم چسبیده بوده، که درجه چسبندگی آنها بالا است. شایان ذکر است، پزشکان امیدوار هستند با اقداماتی که انجام می‌دهند، بتوانند به زنده ماندن نوزاد کمک کنند. هم اکنون تیمی مرکب از پزشکان متخصص و کادر پرستاری، به صورت ویژه از این نوزاد مراقبت می‌کنند.

منبع:baharnews.ir