اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولد اولین نوزاد فریز شده در کشور



انجماد اسپرم,فریز جنین

تولد اولین نوزاد فریز شده در کشور

اولین نوزاد حاصل از عمل فریز امروز در بیمارستان شهید بهشتی کاشان از مادری 27 ساله متولد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، متخصص جنین شناسی مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: مادر 27 ساله این نوزاد با سابقه چهار سال نازایی در مهر 91 به این مرکز مراجعه می کند و پس از انجام معاینات و آزمایش های مختلف 19 تخمک از این زوج گرفته شد.

حسن حسنی افزود: از تعداد تخمک گرفته شده 11 تخمک به جنین تبدیل شد که سه جنین به این مادر منتقل و مابقی آن در تانک ازت این مرکز نگهداری شد.

وی تصریح کرد: با بارور نشدن مادر، سه جنین فریز شده را بعد از پنج ماه در اسفندماه 91 به حالت طبیعی بازگردانده و به بدن این خانم انتقال دادند که مادر باردار شد.

حسنی یادآور شد: پس از 9 ماه بارداری نوزاد دختر توسط دکتر فاطمه فروزانفر پزشک معالج وی در یک عمل سزارین سالم به دنیا آورده شد.

وی، با اشاره به امکان فریز جنین در مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سال گذشته افزود: پنج جنین دیگر از این زوج در این مرکز نگهداری می شود و وی می تواند به مدت 11 سال در هر زمان از جنین ها برای باروری استفاده و یا به زوجین نابارور اهداء کند.

صدیقه سرفرازی مدیر مرکز باروری و ناباروری دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با اشاره به  تاسیس این مرکز از سال 85 اظهار داشت: این مرکز جهت درمان نازایی از روش های تلقیح اسپرم به داخل رحم (IUI)، لقاح آزمایشگاهی (IVF)، تزریق مستقیم اسپرم به داخل تخمک (ICSI)، انجماد اسپرم، تخمک و جنین استفاده می کند.

/عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
تولد اولین نوزاد در جهان از طریق پیوند رحم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تولد اولین نوزاد فریز شده ایران


جراح و متخصص نازایی بیمارستان شهید بهشتی کاشان از تولد نخستین نوزاد دختر حاصل از عمل فریز در کاشان از مادری 27 ساله خبر داد.

خبرگزاری فارس: جراح و متخصص نازایی بیمارستان شهید بهشتی کاشان از تولد نخستین نوزاد دختر حاصل از عمل فریز در کاشان از مادری 27 ساله خبر داد.

فاطمه فروزان‌فرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از مراجعه بیمار به مرکز ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان در مهرماه سال گذشته تعداد 11 جنین از بیمار دریافت شد که از این تعداد هشت جنین به تانک ازت انتقال یافت و سپس عمل فریز صورت گرفت و سه جنین دیگر به بیمار منتقل شد اما در نخستین سیکل باروری انجام نشد.

وی افزود: از هشت جنین فریز شده این بیمار سه جنین در اسفندماه سال گذشته از فریز خارج شد و بعد از بازگشت به دمای طبیعی و انتقال رحم عمل بارداری با موفقیت انجام شد و امروز بعد از 9 ماه از انتقال جنین، با انجام عمل سزارین نخستین نوزاد فریز شده در کاشان که دارای جنسیت دختر است از یک خانم 27 ساله متولد شد.

جراح و متخصص نازایی بیمارستان شهید بهشتی کاشان یادآور شد: از این بیمار تعداد پنج جنین فریز شده دیگر در تانک ازت نگهداری می‌شود تا در سیکل‌های بعدی به درخواست بیمار منتقل شود.

وی تصریح کرد: پیش از فراهم شدن امکان فریز جنین در مرکز ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان، جنین اضافه نگهداری نمی‌شدند اما از یک سال قبل که امکان فریز شدن در این مرکز فراهم شده است، بیماران می‌توانند جنین‌های اضافه خود را برای باروری در سال‌های بعد فریز کنند.
فروزان‌فرد خاطرنشان کرد: مرکز ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان تمامی امکاناتی را که در مراکز ناباروری شهرهای تهران و اصفهان از آن بهره‌مند هستند در اختیار دارد و بیماران شهرهای کاشان و شهرهای اطراف برای درمان نیازی به مسافرت به شهرهای تهران و اصفهان ندارند.

متخصص جنین‌شناسی مرکز ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز این نوزاد دختر متولد شده کاشانی را نتیجه و حاصل نگهداری پنج ماه جنین فریز شده در مرکز ناباوری کاشان قلمداد کرد.

حسن حسنی عنوان کرد: در حال حاضر نیز 240 جنین از 36 بیمار نابارور در مرکز ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان فریز و نگهداری می‌شوند تا هرزمانی که خانواده آنان برای انتقال مجدد مراجعه کردند امکان دریافت وجود داشته باشد و یا اینکه به زوج‌های نابارور اهدا کنند.

وی، مدت فریز جنین در دنیا را حدود 15 سال ذکر کرد و با اشاره به اینکه در اصفهان تا 11 سال نیز نگهداری جنین فریز شده، میسر است افزود: برای فریز شدن جنین‌ها، سالانه 2 میلیون 400 هزار ریال هزینه شارژ فریز دریافت می‌شود.

مدیر اجرایی مرکز ناباروری بیمارستان شهید بهشتی کاشان نیز اهدای جنین به زوج‌های نابارور را قانونی دانست و افزود: بیمارانی که نازایی آنان ثابت می‌شود می‌توانند برای دریافت جنین از این مرکز از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.

صدیقه سرافرازی متذکر شد: بیمارانی که احساس می‌کنند نیازی به جنین‌های فریز شده اضافه خود ندارند بعد از انجام مراحل قانونی می‌توانند به زوج های نابارور اهدا کنند و این امر به لحاظ شرعی مشکلی وجود ندارد.