اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تولدت مبارک، برای جنیفر لوپز دردسرساز شد!


جنیفر لوپز به خاطر خواندن آواز "تولدت مبارک" در جشن تولد رئیس‌جمهور ترکمنستان مجبور به عذرخواهی شد.

خبرگزاری ایسنا: جنیفر لوپز به خاطر خواندن آواز "تولدت مبارک" در جشن تولد رئیس‌جمهور ترکمنستان مجبور به عذرخواهی شد.

 بنا بر گزارش‌ها جنیفر لوپز، خواننده آمریکایی در جریان کنسرتش در ترکمنستان لباس سنتی ترکمن‌ها را به تن کرده و شخصا آواز "تولدت مبارک" را برای قربان قلی بردی‌محمداف، رئیس جمهوری این کشور خواند؛ فردی که دولتش به بازداشت اجباری و شکنجه مخالفان سیاسی متهم است.

گفته شده که لوپز برای اجرای یک شب در این جشن 1/4 میلیون دلار گرفته است.

دیده‌بان حقوق بشر، ترکمنستان را به عنوان یکی از سرکوب کننده‌ترین کشورهای جهان معرفی کرده است. این گروه حقوق بشری می‌گوید، ترکمنستان محدودیت‌های شدیدی برای آزادی بیان و ارتباط اعمال می‌کند.

این گروه همچنین در گزارشی اعلام کرد: بردی‌محمداف، بستگان، همکاران و شرکایش از قدرت نامحدود و سلطه کامل بر تمامی جنبه‌های زندگی مردم برخوردارند.

شرکت نفت و گاز ملی چین که در سال 2009 خط لوله انتقال گاز طبیعی از ترکمنستان به چین را تاسیس کرده، اسپانسر این کنسرت بوده است؛ کنسرتی که با هدف برگزاری جشن تولد 56 سالگی بردی‌محمداف صورت گرفت.

جنیفر لوپز پس از این کنسرت بیانیه‌ای را منتشر کرده و در آن به خاطر خواندن آواز در این مراسم عذرخواهی کرد و گفت اگر از سوابق حقوق بشری ترکمنستان مطلع بود هرگز پا به این کنسرت نمی‌گذاشت.

در این بیانیه آمده است که مدیران برنامه جنیفر لوپز این کنسرت را مورد بررسی قرار داده و صلاحیت آن را تایید کردند و لوپز اعلام کرد که اگر از اتهامات وارده به این کشور مطلع بود هرگز در این کنسرت حاضر نمی‌شد.

براساس این بیانیه، آواز تولدت مبارک آخرین آهنگ درخواستی از جنیفر لوپز بوده و وی از روی لطف و محبت این خواسته را اجابت کرده است.

این بیانیه به دنبال انتقادات ناظران حقوق بشر مبنی بر اینکه تقریبا تمامی رسانه‌های جمعی از جمله توییتر در ترکمنستان مسدود شده، منتشر شد.

رونان فارو، یکی از وکیلان حقوق بشری گفت: آواز تولد برای دیکتاتورها خواندن آن هم در حالی که مخالفان و روزنامه نگاران در سلول‌هایشان از فشار شکنجه جان می‌دهند، درست است؟

این کنسرت در یک تفرجگاه 2 میلیارد دلاری برگزار شد.

تورهالوورسن، رئیس موسسه حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت: مسلما جنیفر لوپز حق دارد تا برای این دیکتاتور اجرای زنده برگزار کند اما این کارش برنامه‌های عفو بین‌الملل در مکزیک را که او در آن حضور داشت، دچار خدشه می‌کند. این برنامه‌ها با هدف جلوگیری از خشونت علیه زنان صورت گرفته است.


ویدیو مرتبط :
(تیکه رائفی پور به جنیفر لوپز) بیمه ی ....جنیفر لوپز!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: تولدت مبارک مربی


اول مارس، زادروز کارلوس کی روش است... مردی که توانسته در طی سالهای حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران، محبوبیت زیادی بین اهالی فوتبال پیدا کند.