اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توكلی خطاب به كنكوری‌ها: یادگیری دیگر كافیست / از داروهای آرامبخش استفاده نكنید



روز شمار كنكور 91

توكلی خطاب به كنكوری‌ها: یادگیری دیگر كافیست / از داروهای آرامبخش استفاده نكنید

تنها دو روز تا آغاز بزرگترین رقابت كشوری یعنی كنكور باقی مانده است، رقابتی كه بارها به عنوان ماراتنی نفس گیر از آن یاد شده است، بنابراین داوطلبان برای شركت در این رقابت میلیونی در مدت باقی مانده باید با حفظ خونسردی و به دور از استرس از مطالعه كتاب و جزوه جدید پرهیز كنند و شرایط آرامش كامل را برای خود فراهم كنند.

 

دكتر حسین توكلی مشاور عالی سازمان سنجش در این رابطه در گفت‌و‌گو با ایسنا تاكید كرد:كنكوری‌ها باید در روزهای اندك باقی مانده استراحت كامل داشته باشند و به آنچه كه آموخته‌اند بسنده كنند، چرا كه ادامه فراگیری، چیزی جز دلزدگی و از آن مهمتر به هم ریختگی ذهنی برایشان به همراه نخواهد داشت و در نهایت در نتیجه آزمون نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

قبل از هرچیز نسبت به دریافت كارت آزمون اقدام كنید

وی ادامه داد: از آنجایی كه توزیع كارت آزمون سراسری از یكشنبه آغاز شده است داوطلبان باید توجه داشته باشند كه قبل از هر چیز نسبت به دریافت اینترنتی كارت ورود به جلسه آزمون سراسری اقدام كنند تا در صورت مغایرتی در كارت آزمون با اطلاعات داوطلب به حوزه‌های رفع نقص مراجعه كنند.

 

دكتر توكلی خطاب به كنكوری‌ها ادامه داد:‌ پیدا كردن حوزه امتحانی در فاصله حداكثر 24 ساعت قبل از زمان برگزاری آزمون سراسری از سوی هر یك از داوطلبان در گروه‌های پنجگانه آزمایشی بر مبنای نشانی این حوزه‌ها، از دیگر كارهایی است كه باید در روزهای باقی مانده انجام شود، چرا كه عدم اطلاع دقیق از حوزه‌های امتحانی، ره‌آوردی جز استرس، اضطراب و سردرگمی و به احتمال بسیار زیاد، تاخیر و دیر رسیدن به سر جلسه نخواهد داشت.

 

حفظ سلامت جسمی و روحی خود كوشا باشید

به گفته توكلی، كنكوری‌ها باید در مهلت باقی مانده با رعایت نكاتی در حفظ سلامت جسمی و روحی خود كوشا باشند، بنابراین از همین امروز، ساعت خواب خود را تنظیم كنید تا در روز امتحان با مشكل كم خوابی و خستگی مواجه نشوید.

مشاور سازمان سنجش با بیان اینكه داوطلبان در این مدت هرگز از داروهای آرامبخش و خواب آور استفاده نكنند، گفت:‌ استفاده از این داروها سیستم عصبی شما را ضعیف كرده و سرعت عمل و قدرت تمركز شما را كاهش می‌دهد. نگرانی و اضطراب ناشی از امتحان، امری طبیعی و در حد معمول آن، مثبت است؛ چرا كه باعث تمركز و دقت بیشتر شما می‌شود؛ اما اگر دچار هیجان شدید، ضربان قلب بالا، سردرد و... می‌شوید، این نوعی اضطراب منفی است و باید سعی كنید كه آرامش خود را حفظ كرده و اضطراب خود را به مرز طبیعی برگردانید./ایسنا


ویدیو مرتبط :
خمیردندان استفاده نكنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار امام جمعه كازرون به آیت الله دستغیب: از صبر و حوصله نظام سوء‌استفاده نكنید



 

 

هشدار امام جمعه كازرون به آیت الله دستغیب: از صبر و حوصله نظام سوء‌استفاده نكنید

 

امام جمعه كازرون گفت: علی محمد دستغیب از صبر و حوصله نظام سوء‌استفاده نكند و از گذشته درس بگیرد.

حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به حماسه نهم دی اظهار داشت: مردم نشان دادند در زمان مواجه شدن انقلاب با خطر و تهدید به صحنه می‌آیند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم گیلان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی متعلق به خود مردم است و نگهبان اصلی این نظام مردم هستند و تنها راه خلاص شدن از شر دشمنان مایوس شدن آنهاست.

وی با بیان اینكه در استان فارس نیز یكی از روحانیون در سال‌های گذشته منادی و منشاء اختلاف بود و از اول انقلاب نیز خون به دل شهید دستغیب كرد ادامه داد: نخستین كسانی كه در شیراز به مسجد حمله كردند به اجازه همین فرد و طرفداران وی بوده است و این فرد دعوت به خود می‌كند نه دعوت به خدا.

امام جمعه كازرون با اشاره به مطالب اخیر بیان شده از سوی یكی از نمایندگان استان فارس در مجلس خبرگان و تهیه خوراك برای دشمن و رسانه‌های بیگانه خاطرنشان كرد: این شخص باید مراقب باشد و عاقبت به شر نشود و همچنین از مریدپروری و اختلاف‌انگیزی‌ها دست بردارد.

خرسند با بیان اینكه علی محمد دستغیب از صبر و حوصله نظام سوء‌استفاده نكند ابراز داشت: در سفر مقام معظم رهبری به قم مراجع خدمت ایشان رسیدند و چطور می‌توان گفت كه حامی انقلاب نیستند و تضیعف نظام را انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: مراجع تقویت نظام را واجب می‌دانند به جز كسانی كه خودشان، خودشان را مرجع خوانده‌اند.

امام جمعه كازرون در ادامه از دادسرای ویژه روحانیت خواست تا با فتنه‌انگیزی‌های یكی از نمایندگان فارس در مجلس خبرگان برخورد كند و بین كسانی كه اشتباه انجام داده‌اند و كسانی كه با نظام الهی و ولایی درافتاده‌اند تفكیك قائل شود.

خرسند در این زمینه اضافه كرد: هیئت رئیسه مجلس خبرگان باید در صلاحیت علی محمد دستغیب تجدید نظر كند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 13 دی ماه سالروز ابلاغ فرمان تاریخی امام خمینی (ره) به میخائیل گورباچف صدر هیئت رئیسه اتحاد جماهیر شوروی سابق گفت: فروپاشی كمونیسم و مكتب الحادی را كسی باور نمی‌كرد اما امام راحل با اتكال به خداوند این فروپاشی را پیش‌بینی كرد و این پیغام را به گورباچف رساند كه تاریخ مصرف كمونیسم گذشته و باید در موزه‌های تاریخ دنبالش گشت.

امام جمعه كازرون با بیان اینكه امام خمینی (ره) فروپاشی نظام سرمایه‌داری و آمریكا را نیز پیش‌بینی كرده است خاطرنشان كرد: این یك وعده الهی بوده و علامت‌های آن نیز نمایان است و همین بحران اقتصادی موجود در دنیا كه نتیجه نظام تبعیض‌آمیز سرمایه‌داری بوده مقدمه‌ای برای فروپاشی نظام سرمایه‌داری است.

خرسند در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به قیمت‌گذاری نان بعد از هدفمندی یارانه‌ها در شهرستان كازرون خواستار نظارت بر طبخ و كیفیت آن از سوی فرمانداری، شورای آرد و نان، تعزیرات، امور صنفی و مسئولان ذی‌ربط شد.

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت نان در كازرون ادامه داد: در این شهرستان نان گران و سبك شده و همچنین تنزل كیفیت پخت داشته است كه باید بر آن نظارت داشت و از حقوق مردم دفاع شود.

امام جمعه كازرون با بیان اینكه دولت، هدفمندی یارانه‌ها را با اقتدار آغاز كرده است، خواستار نظارت بیشتر و برخورد با متخلفان شد و تصریح كرد: مسئولان شهرستان كازرون مدبرانه مشكل كیفیت و توزیع نان در این شهرستان را حل كنند...../تحلیل:عصرایران