اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توكلی تشریح كرد: تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات كنكور 91



كنكور 91 , دانشگاه و حوزه آموزشی

 

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش كشور با تشریح جزییات مرتبط با تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات كنكور91، از شخصی‌سازی دفترچه‌های آزمون سراسری خبر داد و گفت: برگزاری آزمون سراسری سال 91 از 8 تیر ماه آغاز می‌شود و برای شركت در این آزمون یك میلیون و 66 هزار و 141 نفر ثبت‌نام كرده‌اند.

حسین توكلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاكید بر طراحی سوالات كنكور91 به صورت تستی و چهار گزینه‌ای، گفت: سوالات این آزمون از كتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید سالی واحدی طراحی می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاكید بر اینكه از بخش، قسمت، مبحث و موضوعی كه بر اساس اعلام منابع حذف شده است سوالی طراحی نخواهد شد، تصریح كرد: سوالات آزمون كنكور امسال همانند سال گذشته به صورت مفهومی است، البته مفهومی بودن سوالات به منزله دشوار بودن آنان نیست، بلكه مفهومی بودن سوالات كنكور نشانگر این است كسانی كه كتب درسی را به خوبی مطالعه كرده باشند می‌توانند به سوالات مختلف پاسخ دهند.

وی با بیان اینكه 100 سوال عمومی طراحی شده است، اظهار كرد: بر این اساس داوطلبان باید به 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی، 25 سوال زبان در مدت 75 دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: همچنین داوطلبانی كه به معارف غیر اسلام و یا زبان غیر انگلیسی پاسخ می‌دهند باید بر این اساس به سوالات اقلیت‌های مذهبی مربوطه چون مسیحی، كلیمی، زرتشتی و زبان‌های خارجه غیر از انگلیسی چون فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و یا روسی پاسخ دهند.

توكلی با اشاره به پاسخگویی به 135 سوال اختصاصی برای گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در 175 دقیقه، گفت: بر این اساس داوطلبان گروه ریاضی باید به 55 سوال ریاضیات، 45 سوال فیزیك و45 سوال شیمی پاسخ دهند.

وی افزود: همچنین داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی (به جز دارندگان دیپلم‌های بهیاری و یا شاغلین دیپلمه بهیاری كه دارای دو دفترچه اختصاصی هستند) به یك دفترچه اختصاصی دارای 170 سوال كه شامل 25 سوال زمین شناسی، 30 سوال ریاضی، 50 سوال زیست شناسی، 30 سوال فیزیك و 35 سوال شیمی در 170 دقیقه پاسخ دهند، البته دارندگان دیپلمه بهیاری و یا شاغلین دیپلمه بهیاری باید علاوه بر دفترچه شماره 2 به دفترچه شماره 3 در 30 دقیقه به 50 سوال تخصصی بهیاری پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به مدت زمان پاسخگویی داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی ( به جز دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی علوم معارف اسلامی)، اظهار كرد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی باید به 180 سوال اختصاصی در 165 دقیقه پاسخ دهند كه این سوالات شامل 20 سوال ریاضی، 15 سوال اقتصاد، 30 سوال ادبیات فارسی، 20 سوال زبان عربی، 20 سوال روانشناسی، 25 سوال فلسفه و منطق، 20 سوال علوم اجتماعی، 15 سوال تاریخ و 15 سوال جغرافیا است.

وی افزود: همچنین داوطلبان دارندگان گواهینامه پیش دانشگاهی علوم معارف اسلامی باید به 20 سوال تخصصی اصول عقاید و فقه در مدت 20 دقیقه علاوه بر دفترچه شماره 2 پاسخ دهند.

توكلی با بیان اینكه برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر 160 سوال اختصاصی طراحی شده است، اظهار كرد: این دسته از داوطلبان باید در 165 دقیقه به 30 سوال درك عمومی هنر، 30 سوال ریاضی فیزیك، 20 سوال ترسیم فنی، 20 سوال خلاقیت تصویری و تجسمی، 20 سوال خلاقیت نمایشی، 20 سوال خلاقیت موسیقی و 20 سوال خواص مواد پاسخ دهند.

مشاور سازمان سنجش با اشاره به طراحی 70 سوال اختصاصی زبان انگلیسی برای داوطلبان آزمون زبان انگلیسی گفت: داوطلبانی كه در آزمون اختصاصی زبان‌های آلمانی و فرانسه شركت كرده‌اند باید به 70 سوال اختصاصی زبان مربوطه در 105 دقیقه پاسخ دهند. داوطلبانی كه زبان خارجی خود را ایتالیایی و یا روسی انتخاب كرده‌اند نیاز به پاسخگویی به سوالات اختصاصی ندارند..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
معرفی: پاسخگویی مجازی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات کنکور 92



 سوالات کنکور 92,اخبار کنکور 92

تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات کنکور 92

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کنکور 92 در هر یک از گروه‌های آزمایشی پنجگانه در یک مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد: سوالات این آزمون به صورت تستی چهارگزینه‌ای و دقیقا از کتب اعلام شده دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی نظام جدید طراحی شده است که داوطلبان هر کدام از گروه‌ها در یک نیم روز به سوالات عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی خود پاسخ می‌دهند.

وی افزود: سوالات آزمون عمومی در یک دفترچه چاپ شده که جمعا 100 سوال عمومی شامل 25 سوال زبان و ادبیات فارسی، 25 سوال عربی، 25 سوال فرهنگ و معارف اسلامی و 25 سوال زبان انگلیسی است که داوطلبان هر کدام از گروه‌ها باید در مدت 75 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند.

توکلی ادامه داد: داوطلبانی که به سوالات معارف غیراسلامی و یا زبان‌های خارجی دیگر پاسخ می‌دهند، باید سوالات اقلیت‌های مذهبی مربوط و یا زبان‌های خارجی دیگر را برای پاسخگویی مدنظر قرار دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش درباره سوالات اختصاصی گروه آموزشی ریاضی و فنی، تصریح کرد: برای این دسته از داوطلبان یک دفترچه شامل 135 سوال اختصاصی وجود دارد، که کلیه داوطلبان این گروه باید به این سوالات در مدت 175 دقیقه پاسخ دهند.

وی افزود: همچنین دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی نیز برای کلیه داوطلبان به جز دارندگان دیپلم بهیاری و یا شاغلین به حرفه بهیاری شامل یک دفترچه است که این دفترچه حاوی 170 سوال اختصاصی برای این داوطلبان است و کنکور‌ی‌های این گروه باید در مدت 175 دقیقه به این سوالات پاسخ دهند.

توکلی درباره داوطلبان دارنده دیپلم بهیاری و یا بهیاران شاغل نیز، اظهار کرد: این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دو دفترچه قبلی به 50 سوال دروس تخصصی بهیاری که در دفترچه شماره سه چاپ شده است در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

وی همچنین درباره دفترچه آزمون اختصاصی گروه علوم انسانی، گفت: برای کلیه این داوطلبان به جز داوطلبان دارنده گواهینامه دوره پیش‌دانشگاهی معارف و علوم اسلامی یک دفترچه آزمون اختصاصی وجود دارد که شامل 180 سوال است و داوطلبان باید در مدت 165دقیقه به آن پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که دارای گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند، باید علاوه بر این دفترچه به 20 سوال درس اصول و عقاید فقه در دفترچه شماره سه در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

وی درباره داوطلبان گروه آزمایشی هنر نیز، تصریح کرد: دفترچه آزمون اختصاصی این گروه 160 سوال اختصاصی دارد که داوطلبان باید در مدت 165 دقیقه به سوالات آن پاسخ دهند.

توکلی همچنین درباره تعداد و نحوه پاسخگویی به سوالات اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، گفت: برای این دسته از داوطلبان یک دفترچه اختصاصی وجود دارد که شامل 70 سوال اختصاصی زبان انگلیسی، 70 سوال زبان آلمانی و 70 سوال زبان فرانسه است که داوطلبان باید بر حسب مورد به یکی از این 70 سوال در مدت 105 دقیقه پاسخ دهند.

وی ادامه داد: داوطلبانی که در این گروه آزمایشی یکی از زبان‌های ایتالیایی یا روسی را انتخاب کرده‌اند، نیازی به پاسخگویی به سوالات اختصاصی ندارند و به عبارت دیگر به آنها دفترچه سوالات اختصاصی داده نمی‌شود.

آغاز توزیع کارت شرکت در کنکور از دوم تیر ماه

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آغاز توزیع کارت شرکت در آزمون از روز یکشنبه دوم تیرماه، گفت: توزیع کارت از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org تا پنج تیرماه ادامه دارد که برای داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌نام کردند به ترتیب دو یا سه کارت صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح روز پنج‌شنبه، گروه آزمایشی هنر بعدازظهر روز پنجشنبه ششم تیر ماه، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر روز جمعه هفتم تیر ماه و گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز شنبه هشتم تیرماه در 358 شهرستان کشور برگزار می‌شود./ایسنا