اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقیف کشتی تسلیحات ایرانی در دریای مدیترانه



تسلیحات ایرانی,دریای مدیترانه,توقیف کشتی تسلیحات ایرانی

 

اشپیگل : توقیف کشتی تسلیحات ایرانی در دریای مدیترانه

بر اساس گزارش اشپیگل ، مخالفان حکومت سوریه اطلاعات مربوط به این کشتی را به کمپانی آلمانی صاحب آن داده اند .

 

وب سایت روزنامه اشپیگل آلمان روز شنبه در خبری نوشت که یک کشتی آلمانی که در اجاره یک شرکت اوکراینی بود در دریای مدیترانه توقیف شده است.

 

به گزارش عصر ایران در پی دریافت هشدارهایی مبنی بر حمل سلاح های ایرانی از سوی این کشتی آلمانی به مقصد سوریه نیروهای گمرک آلمان آن را توقیف کردند.

 

محموله این کشتی هنوز اعلام نشده است اما سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان با تایید خبر توقیف این کشتی اعلام کرده است که این کشتی در راستای اجرای تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت ملل متحد و اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است و بازرسی از آن ادامه دارد.

 

بر اساس گزارش اشپیگل ، مخالفان حکومت سوریه اطلاعات مربوط به این کشتی را به کمپانی آلمانی صاحب آن داده اند .

" تورستن رودک " یکی از مسئولان شرکت آلمانی " CEG" ( صاحب کشتی) در این باره اعلام کرد : ما کشتی را پس از دریافت اطلاعاتی از وجود سلاح در آن توقیف کردیم.

در ماه های گذشته این چندمین بار است که کشتی هایی در دریای مدیترانه به ظن حمل سلاح برای حکومت سوریه توقیف می شوند.

اتحادیه اروپا برای وارد آوردن فشار به حکومت سوریه تحریم های تسلیحاتی علیه دمشق وضع کرده است.

هنوز  مقامات ایرانی نسبت به صحت و سقم این خبر توضیحی نداده اند./عصرایران


ویدیو مرتبط :
حمله نیروی دریایی یمن به دو کشتی متجاوز حامل تسلیحات در سواحل دریای احمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش اسرائیل به ورود کشتی‌های ایران به دریای مدیترانه



 

 

همشهری آنلاین:یک مسئول رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم تحرک کشتی‌های جنگی ایران در دریای مدیترانه را زیر نظر خواهد داشت.

این مسئول وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت: اسرائیل از نزدیک کشتی‌های جنگی ایران را که روز شنبه بعد از عبور از کانال سوئز وارد دریای مدیترانه شدند، زیر نظر خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، این مسئول رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، افزود: ما از نزدیک حرکت دو کشتی را دنبال خواهیم کرد تا مطمئن شویم که آن‌ها به سواحل (فلسطین اشغالی) نزدیک نخواهند شد.

اسرائیل خواهان تشدید تحریم ایران شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در شهر توکیو خواهان تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ایهود باراک» در کنفرانسی مطبوعاتی در شهر توکیو گفت: باید به اعمال تحریم‌ها علیه ایران سرعت دهیم.

وی در اظهارات خود مدعی شد: «جامعه بین المللی باید ایرانی‌ها را وادار به پرسیدن این سوال کند که آیا آماده پرداختن هزینه انزوا هستندیا باید تصمیم به پایان دادن به تلاش‌های هسته‌ای خود بگیرند؟»

باراک گفت: جهان باید تحریم‌ها را قبل از ورود ایرانی‌ها به مرحله مصونیت تشدید کند.

برپایه این گزارش، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از این عبارت «منطقه مصونیت» را در اشاره به مرحله‌ای بکار برده بود که در آن برنامه هسته‌ای ایران دربرابر هرگونه حمله‌ای مصون می‌شود.

براساس این گزارش، باراک به طور مستقیم درباره مقاله «لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا در روزنامه واشنگتن پست که در آن گفته بود احتمالی قوی وجود دارد که اسرائیل عملیاتی نظامی را در تابستان آینده علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام دهد، اظهار نظر نکرد.

باراک به این گفته اکتفا کرد که به طور قطع حمایت آمریکا از اسرائیل در سایه ریاست جمهوری باراک اوباما بسیار عمیق بوده است.

او گفت: ما همچنان در مرحله تحریم‌ها هستیم که امیدواریم شدید‌تر باشد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: وقتی می‌گوییم که ما هیچ گزینه‌ای را از نظر دور نمی‌داریم، ما در این گفته جدی هستیم.../همشهری آنلاین