اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف پذیرش دختران در 7 رشته گرایش ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان



دانشگاه صنعتی اصفهان,توقف پذیرش دانشجو

توقف پذیرش دختران در 7 رشته گرایش ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان

بر اساس دفترچه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال 92، پذیرش دانشجویان دختر در هفت رشته گرایش دانشگاه صنعتی اصفهان متوقف شده است.

دانشگاه صنعتی اصفهان امسال در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کشاورزی در سه گرایش آبیاری، علوم دامی و ماشین آلات، رشته مهندسی منابع طبیعی در سه گرایش آبخیزداری، مرتع داری و بیابان زدایی و رشته منابع آب گرایش سازه‌های آبی تنها اقدام به پذیرش مرد در دوره‌های روزانه و نوبت دوم کرده است.

جمعی از دانشجویان دختر دوره کارشناسی دانشگاه صنعتی اصفهان در نامه‌ای با انتقاد ازاین امر، اعلام داشتند: "این تصمیم بدون در نظر گرفتن میزان دانشجویان دختر محصل در مقطع کارشناسی این رشته اخذ شده است. ضمن آنکه با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های وزارت علوم مبنی بر بومی گزینی دانشجویان بوده است،‌ حذف دختران از ادامه تحصیل در این رشته‌ها یا انتخاب دانشگاه‌های شهرهای دیگر با توجه به شرایط خاص دختران و محدودیت‌های جامعه برای این دانشجویان بی انصافی است.

درخواست برای رفع محدودیت پذیرش دختران در رشته های مذکور، به اطلاع هیات رییسه دانشگاه رسیده است؛ اما آنها مشکلات بازار کار و مرتبط نبودن رشته با دختران را مطرح می‌کنند.

توضیح اینکه این رشته‌ها به هیچ وجه مختص پسران نیست؛ بلکه دختران آینده بسیار خوبی از نظر علمی پژوهشی در این زمینه‌ها داشته و همچنین از شرایط مناسب کار در شرکت‌های فنی و مهندسی و دانشگاه‌ها برخوردار هستند. همچنین دانشگاه‌های کشور در آینده به اساتید خانم این رشته بیش از گذشته نیاز پیدا خواهند کرد."

لازم به ذکر است، اگرچه تلاش خبرنگار ایسنا جهت گفت‌وگو با رییس دانشگاه صنعتی اصفهان جهت پاسخگویی در این باره بی‌پاسخ ماند اما با این وجود ایسنا آمادگی دارد پاسخ مسئولان مربوطه را نیز به صورت شفاف منتشر کند./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
رشته های دانشگاه صنعتی اصفهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی/ پذیرش بدون آزمون دکتری در دانشگاه صنعتی اصفهان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی به ایسنا خبر داد:

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی تغییر کرد

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی در طی روزهای نهم و دهم خرداد ماه، گفت: به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و عدم تداخل با کنکور سراسری، زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی تغییر کرد.

جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اعلام تقویم آزمونی کارشناسی ارشد علوم پزشکی از آغاز ثبت‌نام این دوره از آزمون از 23 بهمن ماه خبر داد.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی از 23 بهمن ماه از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir ، گفت: مهلت ثبت‌نام داوطلبان تا 12 اسفند ماه ادامه دارد.

سراجی با بیان اینکه دفترچه راهنمای ثبت‌نام 14 بهمن ماه منتشر می‌شود، اظهار کرد: همچنین داوطلبانی که در این آزمون ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند در طی روزهای 22 تا 24 اسفندماه نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی اقدام کنند. 

پذیرش بدون آزمون دکتری در دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان از بین دانش آموختگان ممتاز ارشد بدون آزمون ورودی در دوره دکتری سال تحصیلی 92-91 بهمن ماه 1391 دانشجو پذیرش می کند

به گزارش سرویس ایسنا، دانشگاه صنعتی اصفهان از بین دانش‌آموختگان ممتاز کارشناسی ارشد از طریق بررسی سوابق، مصاحبه و بدون شرکت در آزمون کتبی در تعدادی از رشته و گرایش ها در دوره دکتری (سال تحصیلی 92-91) بهمن ماه 1391 دانشجو می پذیرد.

شیمی (گرایش شیمی آلی- شیمی تجزیه) و مهندسی برق (گرایش‌های الکترونیک- مخابرات سیستم و قدرت) رشته هایی هستند که داوطلبان واجد شرایط برای پذیرش بدون آزمون می توانند مدارک خود را ارسال کنند.

براساس این گزارش، داوطلبان تا 30 دی 91 فرصت دارند مدارک خود را به دانشگاه صنعتی اصفهان ارسال کنند./ایسنا