اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف پذیرش دانشجو در دوره ارشد علامه


معاون آموزشی دانشگاه علامه با اشاره به کاهش پذیرش دانشجوی مقطع ارشد در سال 92 ، از حذف پذیرش آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون آموزشی دانشگاه علامه با اشاره به کاهش پذیرش دانشجوی مقطع ارشد در سال 92 ، از حذف پذیرش آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

نادر نعمت‌اللهی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه قبل از سال 92 تعداد دانشجویان پذیرش شده برای هر رشته دوره کارشناسی ارشد 30 نفر بود، اظهار کرد: در آن زمان 12 نفر به شیوه آموزشی پژوهشی و هشت نفر به شیوه آموزش محور پذیرش می‌شدند و همه این دانشجویان در کلاس‌های درسی کنار هم حاضر می‌شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه پذیرش این تعداد دانشجو بدون توجه به تعداد اعضای هیات علمی در همه رشته‌ها به صورت یکسان بود، افزود: با توجه به اینکه رتبه دانشجویان آموزش محور ، پایین‌تر از دیگر دانشجویان بود حضور این دانشجویان در کنار هم در یک کلاس باعث شکل‌گیری اختلافاتی می‌شد و دانشگاه را دچار افت علمی شدید کرده بود.

وی ادامه داد: همین مساله باعث شده بود که متقاضیان رغبتی به انتخاب دانشگاه علامه نداشته باشند و بیشتر، دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور به دانشگاه علامه می‌آمدند در حالیکه پیش از این دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ به علامه می‌آمدند.

نعمت اللهی با اشاره به اینکه در سال گذشته به گروه‌های آموزشی اعلام کردیم رشته‌هایی که در گذشته حذف شده بودند در صورت تمایل برای راه‌اندازی دوباره به دانشگاه اعلام کنند، گفت: در سال جاری از 43 رشته دارای مجوز 36 رشته را فعال کردیم.هفت رشته باقیمانده به این دلیل فعال نشدند که از سوی گروه‌های آموزشی تمایلی برای راه اندازی دوباره وجود نداشت.

ترجیح دادیم گروه های علمی خودشان دراین مورد تصیمی گیری کنند و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما این بود که سعی کردیم اختیارات زیادی به گروه‌های علمی بدهیم.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در همین زمینه، گفت: از جمله دیگر تغییرات ما در روند پذیرش مقطع کارشناسی پذیرش در نیمه اول به تعداد 40 نفر بود که همین مساله سبب شد دانشجویان دارای رتبه‌های برتر کنکور وارد دانشگاه علامه شوند و هم‌اکنون تعداد زیادی دانشجوی رتبه تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی داریم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش دانشجویان آموزش محور در مقطع ارشد از جمله برنامه‌های ما است، گفت: پذیرش متقاضیان ارشد را به 20 نفر کاهش دادیم و به گروه‌ها اعلام کردیم که تا حد امکان دانشجویی را به صورت آموزش پذیرش نکنند اما اگر تمایلی به پذیرش دانشجوی آموزش‌محور دارند این دانشجویان در نیمه دوم پذیرش شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام این خبر که در سال آینده پذیرش آموزش محور ارشد حذف خواهد شد، افزود: در سال جاری تنها حدود 6 رشته پذیرش آموزش محور مقطع ارشد داشتند و باقی رشته‌ها همه به صورت آموزشی پژوهشی پذیرش کردند و حتی در برخی رشته‌ها تعداد پذیرش دانشجویان با توجه به تعدادی اعضای هیات علمی کاهش یافت.


ویدیو مرتبط :
شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه های ایران !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج كنكور ارشد هفته آینده اعلام می‌شود/ظرفیت قطعی پذیرش به تفكیك رشته و دوره



نتایج كنكور ارشد هفته آینده اعلام می‌شود/ظرفیت قطعی پذیرش به تفكیك رشته و دوره

معاون سازمان سنجش با اعلام ظرفیت قطعی آزمون كارشناسی ارشد،‌ از اعلام نتایج نهایی این آزمون تا سیزدهم شهریور ماه خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

سید جلال طباطبایی در گفت‌وگو باایسنا، با بیان اینكه ظرفیت دوره كارشناسی ارشد حدود 83 هزار و 469 نفر در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: البته این میزان ظرفیت اضافه خواهد شد، چرا كه استعداد درخشان نیز به آن افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش دوره كارشناسی ارشد به تفكیك دوره‌های مختلف، گفت: در این دوره از آزمون، در دوره روزانه 36 هزار و 2 نفر، شبانه 15 هزار و 848 نفر، نیمه حضوری 821 نفر و پیام‌نور 8 هزار و 189 نفر پذیرفته می‌شوند.

معاون سازمان سنجش افزود: همچنین در دانشگاه های غیرانتفاعی شش هزار و 833 نفر، مجازی 11 هزار و 30 نفر و بین‌الملل 4 هزار و 746 نفر پذیرفته می‌شوند.

طباطبایی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه‌های آزمایشی مختلف، تصریح كرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی 37 هزار و 15 نفر، علوم پایه 16 هزار و 251 نفر، فنی و مهندسی 20 هزار و 437 نفر، كشاورزی 6 هزار و 689 نفر پذیرفته می‌شوند.

وی با بیان اینكه بیشترین ظرفیت پذیرش در گروه علوم انسانی و كمترین در گروه دامپزشكی است، اظهار كرد: در گروه آزمایشی هنر 2 هزار و 906 نفر و در گروه آزمایشی دامپزشكی 171 نفر در این دوره از آزمون كارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد.

معاون سازمان سنجش در خصوص زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون كارشناسی ارشد، گفت: ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان از 18 تا 20 شهریور در دانشگاه‌های پذیرفته شده انجام خواهد شد، ولی با این وجود در صورتی كه زمان ثبت‌نام در دانشگاهی تغییر كند، از طریق سایت دانشگاه مربوطه به اطلاع داوطلبان می‌رسد./ایسنا