اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف فروش هوندا سیویک 2016


بر اساس گزارش‌ها فروش هوندا سیویک جدید در نمایندگی‌ها متوقف شده و این خودروساز قصد دارد یک فراخوان برای مدل‌های به فروش رسیده اعلام کند.

وب‌سایت پدال: بر اساس گزارش‌ها فروش هوندا سیویک جدید در نمایندگی‌ها متوقف شده و این خودروساز قصد دارد یک فراخوان برای مدل‌های به فروش رسیده اعلام کند.

هوندا در هفته گذشته فروش مدل ۲۰۱۶ سیویک را متوقف کرد، ظاهراً در موتور سیویک مشکلی وجود دارد که ممکن است باعث از کار افتادن آن شود. این مشکل در مدل مجهز به موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری تأثیر می‌گذارد و مدل‌های مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو هیچ مشکلی از این بابت ندارند.

توقف فروش هوندا سیویک 2016

کریس مارتین، سخنگوی هوندا، در مصاحبه با وب‌سایت Autoblog می‌گوید:

درحالی‌که هنوز جزئیات خاصی از این مشکل مشخص نشده، اما هوندای آمریکا اطلاعات رسمی را به NHTSA ارسال کرده است.

توقف فروش هوندا سیویک 2016

وب‌سایت Civicx در یک پست، سندی را منتشر کرده که ادعا می‌کند جزئیات این مشکل را نمایش می‌دهد، بر اساس این سند ظاهراً ۳۴۰۰۰ دستگاه از سیویک‌های ۲۰۱۶ دچار این مشکل هستند. ظاهراً مشکل از اسنپ رینگ پیستون موتور آن‌ها است، که در صورت بروز مشکل می‌تواند موجب خرابی و ازکارافتادگی موتور شود.

توقف فروش هوندا سیویک 2016

در این سند آمده است که نمایندگی‌ها برای تشخیص خودروهای معیوب موتورها را با دستگاه borescope بازرسی کنند، اما از آنجایی قطعات جایگزین هنوز در دسترس نیست، انتظار می‌رود فراخوان در ماه مارس انجام شود.

توقف فروش هوندا سیویک 2016

هوندا سیویک جدید توانست یک هفته پس از رونمایی خود در آمریکا شمالی توسط IIHS جایزه خودرو ایمن Safety Pick+ را از آن خود کند.

توقف فروش هوندا سیویک 2016


ویدیو مرتبط :
نگاه اولیه به هوندا سیویک 2016

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولتیماتوم توقف فروش سوخت به ایرلاین های بدهکار



 

 

اولتیماتوم توقف فروش سوخت به ایرلاین های بدهکار

 

 

با اخذ یک مجوز از دولت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی به زودی فروش سوخت به ۱۳ شرکت هواپیمایی بدهکار در فرودگاه های کشور را متوقف می کند، ضمن آنکه ایران ایر و ایران ایرتور بیشترین میزان بدهی سوخت به دولت را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود افزایش مجدد قیمت بلیط شرکتهای هواپیمایی، هنوز بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی این شرکتها بابت خرید سوخت به وزارت نفت پرداخت نشده که بی تفاوتی برخی از شرکتهای هواپیمایی نسبت به پرداخت این بدهی منجر به اتخاذ تصمیمات جدیدی در سطح دولت شده است.

بر این اساس، اخیرا در نشست مشترکی با حضورمسئولان وزارت راه و شهرسازی، نفت، اقتصاد واعضای ستاد هدفمندی یارانه ها، مصوبه ای به منظور توقف فروش سوخت به برخی از شرکتهای هواپیمایی صادر شده است.

مسئولان وزارت راه و شهرسازی هم با توقف فروش سوخت به برخی از ایر لاین های بدهکار موافقت کرده اند و برخی از مسئولان این وزارتخانه با اشاره به افزایش چند باره قیمت بلیت هواپیما خواستار برخوردهای قانونی برای وصول این بدهی شده اند.

با این تصمیم، اختیاری به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی واگذار شده است که از فروش سوخت به برخی از شرکتهای هواپیمایی بدهکار در فرودگاههای داخلی جلوگیری کند.

یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با مهر با بیان اینکه سعی می شود با وجود مجوز قطع سهمیه فروش سوخت به شرکتهای هواپیمایی مذاکراتی برای وصول مطالبات معوق انجام شود، گفت: مجموعه وزارت نفت خواستار فروش سوخت به شرکتهای هواپیمایی بوده اما ایر لاین ها هم باید به تعهدات مالی خود عمل کنند.

در حال حاضر دربین شرکتهای هواپیمایی بدهکار شرکت هواپیمایی "ایران ایر" و "ایران ایرتور" بیشترین میزان بدهی در بین تمامی شرکتهای هواپیمایی کشور دارند و کمترین میزان بدهی مربوط به شرکت هواپیمایی نفت است.

بر اساس مصوبات ستاد هدفمندی یارانه ها، از ابتدای سالجاری فروش بنزین به هواپیماهای ایرانی ۴۰۰ تومان به ازای هر لیتر محاسبه می شود اما برخی از ایرلاینها به پرداخت قیمت سابق ۱۰۰ تومانی اقدام می کنند، این در حالی است که مطابق با بازار فوب خلیج فارس بهای هر لیتر بنزین هواپیما حدود ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان است.

هم اکنون ۱۳ شرکت هواپیمایی بابت خرید سوخت به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بدهی دارند که قرار است با ادامه مذاکرات، این بدهی ها مطابق با یک جدول زمان بندی وصول شود.

علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت پیشتر با تاکید بر اینکه کمر پالایشگاهها به دلیل فروش سوخت نسیه به هواپیماها خم شده است به مهر گفته بود: هم اکنون شرکت ملی پالایش و پخش نفتی به نیابت از پالایشگاهها مسئول وصول بدهی های نفتی ایرلاین ها را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه از تیر ماه امسال ستاد هدفمندی یارانه ها به منظور کاهش هزینه های افزایش قیمت بنزین، بهای بلیت هواپیماها را افزایش داده است، اظهار کرده بود: بر این اساس به نظر می رسید این افزایش قیمت بلیط به نوعی هزینه های شرکتهای هواپیمایی را جبران کند.

معاون وزیرنفت با یادآوری اینکه درحال حاضر پالایشگاه های نفت به اندازه ای سودآوری ندارند که بتوانند بدهی های شرکتهای هواپیمایی را تحمل کنند، بیان کرده بود: باید با هماهنگی وزارت نفت، راه وستاد هدفمندی یارانه هامشکلات شرکتهای هواپیمایی مرتفع شود...... /  خبرگزارى مهر