اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف فروش مازراتی و لامبورگینی در ایران!



توقف فروش مازراتی و لامبورگینی در ایران!

دو شرکت خودروسازی ایتالیایی مازراتی و لامبورگینی در حالی از توقف فروش محصولات خود در ایران خبر دادند که آمارها نشان می‌دهد سهم این دو برند در بازار خودروهای وارداتی ایران طی 9 ماه گذشته تقریبا در حد صفر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این دو شرکت ایتالیایی اعلام کردند که به فعالیت‌های اقتصادی خود در ایران که تنها شامل بخش فروش می‌شود، پایان داده‌اند. این در حالی است که پیش‌تر شرکت مازراتی از راه‌اندازی نخستین واحد فروش محصولات خود در ایران در سال 2012 خبر داده بود.

همچنین براساس گزارشی که در چند سایت خودرویی از جمله "موتور اتوریتی" منتشر شده است، این دو خودروساز در پی فشارهای یک گروه آمریکایی موسوم به "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" مجبور به خروج از ایران شده‌اند.

اما نکته جالب اینجاست که براساس آمار گمرک ایران در 9 ماهه سال جاری هیچ خودروی لامبورگینی وارد کشور نشده و در همین مدت کمتر از 50 دستگاه خودروی مازراتی وارد کشور شده است که این نشان می‌دهد سهم این دو برند در بازار خودروهای وارداتی ایران تقریبا در حد صفر است.

از سوی دیگر سازمان توسعه تجارت ایران در اوایل سال جاری ثبت سفارش واردات خودروهای مازراتی را به کشور دست‌کم تا شهریور ماه امسال متوقف کرده بود که این نشان می‌دهد اصولا ایران امسال اجازه ثبت سفارش واردات خودروی مازراتی را نداده است و این‌که مازراتی حالا مدعی خروج از بازار ایران شده، ادعای خنده‌داری به نظر می‌رسد.

به گزارش ایسنا براساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران واردات انواع خودروی سواری به کشور در 9 ماهه سال 91 با کاهش کمتر از یک درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل بالغ بر 30 هزار و 30 دستگاه شد. ارزش این میزان واردات نیز با افزایش 13.5 درصدی به 706 میلیون دلار رسید./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
رائفی پور (مازراتی لامبورگینی پورشه لکسوس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف تلاش‌های آمریکا برای کاهش فروش نفت ایران



اخبار,اخباراقتصادی,نفت

اخبار اقتصادی - توقف تلاش‌های آمریکا برای کاهش فروش نفت ایران

خبرگزاری تاس روسیه روز شنبه اعلام کرد: کاخ سفید در بیانیه‌ای از تعهد آمریکا برای توقف تلاش‌ها برای کاهش بیشتر فروش نفت ایران خبر داده است. به گزارش «ایرنا»، این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که مذاکرات هسته‌ای ایران در وین و وضعیت بازارها، هر دو در حال پیشرفت هستند. بنا به اعلام جاش ارنست، مشاور ارشد کاخ سفید در امور رسانه، آمریکا تولید نفت خود را در حالی افزایش داده که قیمت نفت به کف قیمت در چهار ساله اخیر رسیده است. بر اساس بیانیه کاخ سفید، در حالی که شرایط بازار این امر را متصور می‌سازد به قدر کافی نفت در بازار وجود دارد که بتوان خریدهای مازاد را کاهش داد، آمریکا متعهد شد تلاش‌ها برای کاهش فروش نفت ایران در طول اجرای برنامه اقدام مشترک گروه 1+5 و ایران را متوقف کند. در عوض این اقدام و نیز لغو محدود تحریم‌ها، ایران نیز در راستای متوقف کردن فرآیند برنامه هسته‌ای خود حرکت کرده و به میزان قابل توجهی، از حجم فعالیت‌های هسته‌ای خود کاسته است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اطمینان حاصل کرده که ایران به تعهدات خود در این رابطه عمل کرده است.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد