اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توقف ثبت نام مسکن مهر/ نقل و انتقال امتیاز مسکن مهر ممنوع



مسکن مهر,توقف ثبت نام مسکن مهر

شرکت عمران پردیس اطلاعیه داد
توقف ثبت نام مسکن مهر/ نقل و انتقال امتیاز مسکن مهر ممنوع

شرکت عمران پردیس در تازه‌ترین اطلاعیه اعلام کرد: ثبت نام مسکن مهر به جهت تکمیل ظرفیت در فازهای مختلف شهر جدید پردیس، متوقف شده و انجام نخواهد شد و نقل و انتقال امتیاز مسکن مهر، ممنوع است.

به گزارش  فارس به نقل از روابط عمومی شرکت عمران پردیس، به اطلاع متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس می‌رساند:

- ثبت نام مسکن مهر به جهت تکمیل ظرفیت در فازهای مختلف شهر جدید پردیس، متوقف و انجام نخواهد شد. لذا از مراجعه برای ثبت نام جداً خودداری شود.

- به‌دلیل همین تکمیل ظرفیت، متقاضیانی که به هر دلیل (فرم ج) ایشان بررسی نشده است؛ اعم از تایید یا رد و به مرحله افتتاح حساب نرسیده‌اند، فعلاً امکان بررسی فرم (ج) و اختصاص شماره حساب به آنها مقدور نیست.

- نقل و انتقال امتیاز مسکن مهر، ممنوع است. لذا توصیه می‌شود از انتقال و فروش امتیاز مسکن مهر خود، خودداری نمایید. بر این اساس هرگونه تبعات و عواقب ناشی از انجام این امر، متوجه متقاضی مسکن مهر و خریدار است.

- هرگونه ادعای ثبت نام، تایید فرم (ج) افتتاح حساب، تایید شرایط 5 سال سکونت و... که از سوی بعضی از اشخاص حقیقی یا حقوقی و یا واسطه‌های خرید و فروش، طرح می‌شود؛ به هیچ وجه صحت ندارد لذا توصیه اکید می‌گردد در این خصوص مراقبت و مواظبت لازم به عمل آید./فارس

 


ویدیو مرتبط :
نظر مردم زلزله زده سرپل ذهاب درباره مسکن مهر : مسکن مهر دو نفر کشته داده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌نویس جدید نقل و انتقال مسکن مهر



اخبار ,اخبار اقتصادی ,نقل و انتقال مسکن مهر

 

اخبار اقتصادی - پیش‌نویس جدید نقل و انتقال مسکن مهر

یکی دیگر از مواردی که در پیش‌نویس جدید مطرح شده است این است که متقاضیان تنها می‌توانند یک واحد مسکونی مهر را خریداری کنند و اینگونه نیست که سرمایه‌داران هر تعدادی که بخواهند واحد مسکونی بخرند.

 آخوندی به عنوان رئیس این شورا و مهر‌آبادی قائم مقام وزیر در امور مسکن مهر به عنوان نائب رئیس در این شورا حضور دارند.

بنابر این گزارش، اعضای این شورا را آخوندی، مهرآبادی، سیدمحمد پژمان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، نریمان مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، عبده تبریزی مشاور وزیر، سید رضا هاشمی مشاور وزیر و ایزدی مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تشکیل می‌دهند.

جلسه اول این شورا که به احتمال زیاد در هفته جاری تشکیل می‌شود قرار است موارد مربوط به مسکن مهر را بررسی کند. یکی از مواردی که قرار است این شورا آن را بررسی و تصویب کند بحث نقل و انتقال مسکن مهر است که ظاهرا دستور‌العمل و پیش‌نویس جدیدی برای آن نوشته شده و قرار است پس از تصویب در این شورا با ابلاغ آخوندی وزیر راه و شهرسازی اجرایی شود.

در پیش‌نویس جدید نقل و انتقال مسکن مهر متقاضیانی که قرارداد پیش‌فروش دارند در صورتی که ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شهرهای جدید اعلام آمادگی کنند و بتوانند جوابگوی این متقاضیان باشند نقل و انتقال واحدهایی که 70 درصد پیشرفت دارند و بدهی بانکی ندارد نقل و انتقال آن آزاد شود.

یکی دیگر از مواردی که در پیش‌نویس جدید مطرح شده است این است که متقاضیان تنها می‌توانند یک واحد مسکونی مهر را خریداری کنند و اینگونه نیست که سرمایه‌داران هر تعدادی که بخواهند واحد مسکونی بخرند.

هیئت وزیران در ششم بهمن ماه سال گذشته بنا به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل 138 قانون اساسی بندهایی از مصوبات قبلی مسکن مهر را لغو کرد تا با عرضه در بازار مسکن و فروش آنها به متقاضیان جدید زمینه حضور گروههای اجتماعی متعدد در سایتهای مسکن مهر را فراهم کند.

بندهای حذف شده در مصوبه جدید دولت به شرح ذیر است:
بند (6) تصویب نامه شماره 164092 مورخ 22/8/91

نقل و انتقال اعیان واحد مسکن مهر و عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی که دفترچه فروش اقساطی آن صادر شده است در صورت نداشتن بدهی معوق به بانک عامل و نداشتن بدهی معوق بابت اجاره زمین در اراضی دولتی پس از تایید وزارت راه و شهرسازی و طبق شرایط زیر امکان پذیر است:

الف – در صورتی که خریدار واجد شرایط مسکن مهر با فرم (ج) سبز باشد ( پس از قرمز شدن فرم (ج) خریدار، نقل و انتقال انجام می شود)

ب – نقل و انتقال مسکن مهر بین دو مالک مسکن مهر

بند (3) تصمیم نامه شماره 252289 مورخ 19/12/91

متن زیر به عنوان جزء (ج) به بند (6) تصویب نامه شماره 164092/ت48522ک مورخ 22/8/1391 اضافه می شود:

ج – در صورتی که در پروژه های مسکن مهر ملکی ، خریدار واحد شرایط مسکن مهر نباشد، فروشنده باید در هر نقل و انتقال ده در صد بدهی بانک را تسویه نماید.

بند (5) تصویب نامه شماره 100989 مورخ 2/5/92

متن زیر به عنوان جزء (ج) به بند (6) تصویب نامه شماره 164092/ت 48522ک مورخ 22/8/1391 اضافه می شود:

ج – در صورتی که خریدار در پروژه های مسکن مهر احداثی در اراضی دولتی ، واحد شرایط مسکن مهر نباشد، فروشنده باید در هر انتقال ، ده در صد بدهی بانک راتسویه نماید و قرارداد اجاره عرصه جدید به میزان پنج برابر مبلغ قرارداد اجاره در سال با خریدار جدید منعقد و این مبلغ در هر سال پنج درصد افزایش می یابد. در انتقال های بعدی به خریداران غیر واجد شرایط مسکن مهر، مبلغ اجاره عرصه براساس دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی محاسبه و هر سال پنج درصد افزایش می یابد.

تبصره – در صورتی که خریدار اعم از شخص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط مسکن مهر نباشد صرفا می تواند یک واحد مسکن مهر را که در اراضی دولتی احداث شده و یا تسهیلات آن تسویه نشده خریداری کند.

گفتنی است عرضه واحد های مسکن مهر در بازار مسکن و فروش آنها به متقاضیان جدید، زمینه حضور گروه های اجتماعی متعدد در سایت های مسکن مهر، جلوگیری از تجمع اقشار خاص در یک منطقه سکونتی را به دنبال خواهد داشت.

با سکونت خریداران جدید در این واحد ها ، از فرسودگی واحد ها جلوگیری شده و ساختارهای خدماتی و اجتماعی به سرعت شکل خواهدگرفت و همچنین منجر به کاهش مشکلات و جرائم ناشی از غیر قابل استفاده ماندن واحد ها می شود.

آن دسته از مالکان فعلی واحدها که امکان و یا قصد سکونت در این واحد ها را در شرایط کنونی ندارند با فروش این واحد ها موجبان افزایش عرضه مسکن در بازار را فراهم نموده و دستیابی به قیمت تعادلی را ممکن می نمایند.

بادست به دست شدن این واحد ها نهایتا امکان بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی میسر گردیده و تسریع در بازگشت اقساط و برگشت نقدینگی تزریق شده موجب کنترل نرخ تورم می شود. 

اخبار اقتصادی - فارس