اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توفیقی : تغییرات فعلی در دانشگاه‌ها حداقلی است/نبویان: عزل شریعتی در راستای اسلام‌زدایی از دانشگاه‌هاست!



حکم توفیقی, دکتر حسین سلیمی

توفیقی :
تغییرات فعلی در دانشگاه‌ها حداقلی است/ در دانشگاه امیرکبیر بنای جا‌به‌جایی نداریم

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه عزل و نصب‌های اخیر در دانشگاه‌ها حداقلی است، گفت: در دانشگاه امیرکبیر بنای جابه‌جایی نداریم.

جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در مورد برخی عزل و نصب‌ها در برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: این عزل و نصب‌ها حداقلی است.

وی اضافه کرد: بالاخره دوستان جدید‌تری هم هستند که باید بیایند و انشاالله فعالیت قبلی را ادامه دهند و بهبود ببخشند و این تغییرات در دانشگاه‌ها طبیعی است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این پرسش که شنیده‌ها شده شما بنا دارید آقای میلی‌منفرد که مجلس به وی برای وزارت علوم رای اعتماد نداد را به سمت ریاست دانشگاه امیرکبیر منصوب کنید، گفت: خیر ما در آن دانشگاه بنای جا به ‌جایی نداریم.

توفیقی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اصلا برای آقای میلی‌منفرد مسئولیتی در نظر گرفته‌اید؟ تصریح کرد: در حال حاضر خیر.

نبویان :
عزل شریعتی از سوی توفیقی در راستای اسلام‌زدایی از دانشگاه‌هاست

رئیس کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها در مجلس ضمن انتقاد از عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم، گفت: عزل شریعتی از سوی توفیقی در راستای اسلام‌زدایی از دانشگاه‌هاست.

حجت الاسلام سید‌محمود نبویان نماینده تهران و رئیس کمیته اسلامی کردن دانشگاه‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در واکنش به خبر عزل رئیس‌ دانشگاه علامه طباطبایی از سوی سرپرست وزارت علوم اظهار داشت: بسیار جای تعجب است که چند سرپرست بسیار افراطی از طرف آقای روحانی برای برخی وزارتخانه‌ها معرفی شده اند که این مسئله در وزارت علوم بیشتر جلب توجه می‌کند.

وی با بیان اینکه افکار توفیقی با افکار ملت ایران در تعارض است، افزود: متاسفانه فرد افراطی که سرپرست وزارت علوم شده در فتنه‌ نقش تحریک‌کننده داشت و اندیشه های وی هم با اندیشه اسلامی شدن دانشگاه‌ها سازگاری ندارد.

نبویان ادامه داد: امثال توفیقی صدمات زیادی را در سال 88 به کشور وارد کردند و امروز می‌بینیم که چنین فردی سرپرست وزارت علوم شده است.

وی تاکید کرد: نمی‌دانم چرا توفیقی با نیروهای بسیجی و مذهبی دشمنی دارد. توفیقی باید توضیح دهد که چرا روسای دانشگاه‌هایی که مذهبی هستند را یکی پس از دیگری عزل می‌کند.

وی اظهار داشت: ظاهرا دوستان افراطی دچار کمبود فرصت شده‌اند تا در روز کارهایشان را انجام دهند و به همین دلیل گاهی اوقات و بدون اطلاع به افراد به طور شبانه آنها را عزل می‌کنند.
نبویان در پایان تاکید کرد: به نظر می رسد عزل آقای شریعتی از سوی توفیقی در راستای اسلام‌زدایی از دانشگاه‌ها باشد.
فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
انجمن های علمی دانشجویی در راستای تحقق دانشگاه تمدن ساز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش توفیقی به خبر عزل رئیس دانشگاه آزاد



 عزل رئیس دانشگاه آزاد ,واکنش توفیقی به خبر عزل رئیس دانشگاه آزاد

واکنش توفیقی به خبر عزل رئیس دانشگاه آزاد

به دنبال انتشار برخی اخبار درباره عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد، سرپرست وزارت علوم وجود صورت جلسه ای در این خصوص را تکذیب کرد.

پس از انتشار برخی اخبار در خصوص تنظیم صورت جلسه ای برای عزل رئیس دانشگاه آزاد توسط بعضی از اعضای هیأت امنا، اعلام شد که جعفر توفیقی - سرپرست وزارت علوم هم این صورتجلسه را امضا کرده است.

وی ضمن تکذیب این خبر و صورتجلسه، گفت: چنین صورتجلسه ای اصلاً وجود خارجی ندارد و من چنین صورتجلسه ای نه دیده ام و نه امضا کرده ام.

سرپرست وزارت علوم، گفت: هرگونه بررسی در خصوص تغییر رئیس دانشگاه آزاد منوط به برگزاری جلسه هیأت امنا است.

همچنین حمید میرزاده - عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد نیز به مهر اعلام کرد که چنین صورتجلسه ای از سوی هیأت امنا ارسال نشده است.

برخی از مسئولان دانشگاه آزاد طی اظهار نظری که شب گذشته داشته اند اعلام کردند که تغییر رئیس این دانشگاه تابع ضوابطی است.

بر این اساس، یادآور می شود طبق اساسنامه اصلاح شده دانشگاه آزاد که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی هم رسیده است، هیأت امنا می تواند رئیس دانشگاه را عزل کند.

در تبصره 2 ماده 10 اساسنامه دانشگاه آزاد به این موضوع اشاره شده است.

" ماده10ـ اعضاء هیأت امناء عبارتند از: 1ـ پنج نفر از اعضاء هیأت علمی تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشیاری و یا بالاتر به پیشنهاد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی. 2ـ چهار نفر از اعضای هیأت مؤسس كه حتماً یك نفر از آنها روحانی باشد.

 

3ـ وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و یا نمایندگان آنها. 4ـ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یا معاون وی. 5 ـ رئیس دانشگاه (دبیر هیأت امناء). تبصره1ـ مدت عضویت هیأت امناء چهار سال بوده و در اولین جلسه از بین اعضاء یك نفر به ریاست هیأت انتخاب می‌شود. تبصره2ـ در صورت استعفاء هر یك از اعضاء هیأت امناء یا فوت یا بركناری یا ناتوانی و یا هر علت دیگر، جایگزین او طبق مقررات این اساسنامه و برای باقیمانده مدت دوره انتخاب خواهد شد."

ماده12ـ وظایف و اختیارات هیئت امناء : الف) تصویب سازمان و تشكیلات دانشگاه و آئین‌نامه‌های مالی و اداری كه از طرف رئیس دانشگاه پیشنهاد می‌شود. ب) تصویب بودجه دانشگاه و پیشنهاد طرحهای توسعه آن به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی. ج) تعیین خزانه‌دار دانشگاه و همچنین تعیین اشخاصی كه حق گشایش حسابهای بانكی به نام دانشگاه و حق برداشت از حساب‌های آن را دارند و تعیین حسابرس برای دانشگاه.

 

د) تأیید و تصویب حساب‌ها و ترازنامه سالانه دانشگاه با توجه به گزارش حسابرسی و سپس تقدیم گزارش به وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی. هـ) پیشنهاد رئیس دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی و صدور حكم توسط رئیس هیئت امناء پس از تصویب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی. تبصره ـ هیئت امناء پس از رسمیت یافتن طبق این اساسنامه، ظرف مدت یك ماه فرد پیشنهادی برای احراز ریاست دانشگاه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌نماید. و) عزل رئیس دانشگاه.

در حالی این اخبار منتشر شد که حجت الاسلام سید حسن خمینی - عضو هیأت امنا در آخرین همایش روسای واحدهای دانشگاه آزاد، تاکید کرد که فضای حاکم بر هیأت امنای این دانشگاه، فضایی پر از همدلی و صمیمیت است./فارس