اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توطئه ۲ خواهر بازاریاب برای ورشکستگی شرکت



اخبار حوادث - توطئه ۲ خواهر بازاریاب برای ورشکستگی شرکت

مدتی پیش حسابدار یک شرکت تولیدی در شهرک صنعتی توس به پلیس مراجعه کرد و از سرقت مرموز ۲ برگ چک میلیونی خبر داد.

این مرد در ادعاهایش گفت: در بررسی چک‌های مشتریان که در گاوصندوق شرکت بود متوجه ناپدیدشدن ۲ برگ چک که ۴میلیون‌تومان ارزش داشت، شدم. با توجه به این‌که هیچ سرنخی در دست نبود سناریوی مرموزی پیش روی ماموران قرار گرفت و مشخص نبود دزدان چرا فقط ۲برگ چک را سرقت کرده و به دیگر چک‌ها دست نزده‌اند.

بلافاصله تیمی از ماموران پلیس آگاهی بینالود خراسان‌رضوی برای افشای این ماجرای مرموز وارد عمل شدند. تجسس‌های پلیسی در گام‌های نخست به بن‌بست خورد و سرنخی از دزدان به دست نیامد تا این‌که مردی در تماس با پلیس ادعا کرد ۲ دختر جوان که از بازاریاب‌های شرکتی سرشناس هستند با رفتارهای مرموزی قصد دارند ۲ چک شرکت را پیش از سررسید آنها وصول کنند. همین تماس کافی بود تا کارآگاهان به سراغ تماس‌گیرنده ناشناس بروند و درباره او تحقیق کنند.

این مرد به کارآگاهان گفت: ۲ خواهر جوان که از بازاریاب‌های شرکت تولیدی هستند روز گذشته با در دست داشتن ۲ برگ چک که از قبل برای شرکت صادر کرده بودم نزد من آمدند و خواستند تا چک‌ها را پیش از سررسید تاریخشان نقد کنم اما من با خواسته آنها مخالفت کردم.

 

وی افزود: چون رفتار ۲ خواهر مرموز بود قبل از سررسید چک‌ها به بانک رفتم و همه حسابم را خالی کردم. کارآگاهان که پی برده بودند سرقت از شرکت، داخلی بود و ۲ خواهر بازاریاب طراح این توطئه بودند، به سراغ آنان رفتند و درحالی‌که فرضیه‌ها نشان از دزدبودن ۲ خواهر داشت ادعا کردند که بی‌گناه هستند و اطلاعی از ماجرای چک‌های مرموز ندارند.

کارآگاهان ۲ خواهر را که اصرار بر بی‌گناهی داشتند تحت بازجویی‌های فنی قرار دادند تا این‌که توانستند آنها را در تناقض‌گویی‌های خود گرفتار ببینند.

رقابت ۲ شرکت موازی
مرجان که ۲۰ سال دارد در بازجویی‌ها گفت: به خاطر کارمان به دفتر حسابداری شرکت زیاد رفت‌وآمد داریم و همه به ما ۲ خواهر اعتماد دارند تا این‌که با همدستی خواهر بزرگترم زمانی که حواس حسابدار پرت بود در فرصتی مناسب توانستیم ۲ برگ چک را که امضای مدیرعامل روی آن بود از روی میز حسابدار برداریم.

«معصومه» ۲۱ساله نیز با تایید حرف‌های خواهرش افزود: ما دزد نیستیم و تنها از یک شرکت رقیب ماموریت داشتیم تا این ۲ برگ چک را در اختیارشان قرار دهیم. وی افزود: بازاریاب شرکت رقیب با وعده‌ووعید کار بهتر و حقوق بیشتر ما را وسوسه کرد تا از شرکتمان دزدی کنیم تا پول خوبی به دست بیاوریم.

 

وقتی نتوانستیم در نقش نماینده شرکت چک‌ها را وصول کنیم چک‌ها را به شرکت رقیب به نصف قیمت فروختیم. با ادعاهای این ۲ خواهر ماموران در کمین نشستند تا روز سررسید چک‌های سرقتی کسی را که برای نقدکردن یا برگشت‌زدن چک‌ها به بانک می‌رود دستگیر کنند.

مرد بازاریاب شرکت رقیب زمانی که از خالی بودن حساب‌ها اطلاع پیدا کرد تصمیم گرفت تا با برگشت‌زدن چک‌های سرقتی، حساب بانکی صاحب چک را مشکل‌ساز کند که کارآگاهان با همکاری کارمندان بانک، وی را دستگیر کردند.

 

سرهنگ عباس صارمی‌ساداتی رئیس پلیس آگاهی بینالود خراسان‌رضوی به خبرنگار ما گفت: بالا بردن سطح آگاهی بهترین سلاح در پیشگیری طمع و فریب است و چه‌بسا اگر این ۲ خواهر از مجازات‌های اعمال مجرمانه خود باخبر بودند دست به چنین کاری نمی‌زدند و از این زمان به بعد به‌عنوان مجرمان سابقه‌دار جایگاه خود را در جامعه از دست نمی‌دادند.
اخبار حوادث - شهروند

 


ویدیو مرتبط :
مهمترین بازاریاب یک شرکت | TAVTALK 016

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب ورشکستگی شرکت ملی گاز



شرکت ملی گاز


تکذیب ورشکستگی شرکت ملی گاز

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: برای اجرای عملیات جاری و پروژه های آتی خود نیاز به حمایت جدی دولت و مجلس محترم داریم و شرکتی با این چرخش مالی عظیم دچار مشکلات مالی مقطعی خواهد شد لکن موضوع ورشکستگی قابل بحث نخواهد بود.

به گزارش تسنیم حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در حاشیه مجمع مدیران منابع انسانی قوای سه گانه که عصر روز دوشنبه 27 آبان ماه در ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد،

 

با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از 65 میلیون نفر از هموطنان شامل 95 درصد شهرها و 56 درصد روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، افزود: صنعت گاز کشور در حال حاضر طرح های بزرگی از جمله بهره برداری از بزرگترین مخزن گاز کشور را در دست اجرا دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: بودجه و هزینه های این شرکت نیز هر ساله توسط دولت و مجلس شورای اسلامی تعیین و ابلاغ می شود و این شرکت برای اجرای طرح ها و پروژه های خود در سال 93 به بیش از 6 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد.

عراقی گردش مالی سالیانه این شرکت را بیش از 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اجرای عملیات جاری و پروژه های آتی خود نیاز به حمایت جدی دولت و مجلس محترم داریم و شرکتی با این چرخش مالی عظیم دچار مشکلات مالی مقطعی خواهد شد لکن موضوع ورشکستگی قابل بحث نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بخشی از مشکلات مالی این شرکت را به دلیل بدهی برخی نیروگاه ها، صنایع، پتروشیمی ها و واحدهای سی.ان.جی و همچنین پرداخت مبالغی که برای اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بر عهده این شرکت گذارده شده است، خواند و افزود: با تمهیدات اندیشیده شده نقدینگی مورد نیاز این شرکت تامین و مشکلات موجود مرتفع شده و نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

عراقی مذاکره جدی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و مجلس شورای اسلامی و وزارت نفت را از اقدامات این شرکت برای تامین بودجه مناسب برای شرکت ملی گاز ایران در سال 93  عنوان کرد و اظهار داشت: نیاز مالی صنعت گاز برای سال آینده بیش از 6 میلیارد دلار برای اجرای طرح های توسعه ای،

 

عملیات جاری پالایشگاه ها و ایستگاه ها، احداث خطوط و گازرسانی است که امیدواریم با حمایت وزارت نفت و مجلس محترم شورای اسلامی این امر محقق و بخشی از مشکلات رفع شود.

وی همچنین تصریح کرد: سهم درآمدی این شرکت به ازای هر متر مکعب گاز طبیعی در زنجیره پالایش، انتقال و توزیع سالجاری این شرکت مطابق سال 89 تعیین شده است در حالی که با توجه به افزایش عمومی قیمت ها و به تبع آن افزایش هزینه های سالهای اخیر برای حفظ وضع موجود شرکت و استمرار عملیات جاری و اجرای طرح های توسعه ای بایستی سهم درآمدی این شرکت به صورت منطقی افزایش یابد.

معاون وزیر نفت در خاتمه اظهار داشت: با توجه به روحیه و تلاش همکاران ارزشمند شرکت ملی گاز به زودی مشکلات به وجود آمده رفع و در سال آینده شرکت ملی گاز ایران همچنان رسالت خود را که آرامش، گرمی و روشنایی به مردم است را به عنوان یک شرکت برتر در سطح کشور ادامه خواهد داد.
/تسنیم