اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توطئه مشترک آمریکا و عربستان فاش شد


پایگاه خبری «ایندیا تایمز» به نقل از وزیر خزانه داری آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد که نفت ارزان موجب بهبود شرایط اقتصادی ایالات متحده شده است.

خبرگزاری ایرنا: پایگاه خبری «ایندیا تایمز» به نقل از وزیر خزانه داری آمریکا در یک گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد که نفت ارزان موجب بهبود شرایط اقتصادی ایالات متحده شده است.

'جک لو' در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی» آمریکا اعلام کرد که روند کاهشی قیمت نفت به اقتصاد آمریکا کمک می کند و بعید است که این کشور اقدام به کاهش تولید خود کند.

لو گفت: قیمت های پایین تر نفت مثل کاهش مالیات برای اقتصاد است و از لحاظ تاثیر بر اقتصاد کلان، این مسئله کاملا مثبت است.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین با تاکید بر آنکه ایالات متحده از کاهش قیمت نفت سود می برد و سقوط بهای نفت به شرایط اقتصادی آن کمک می کند، گفت: بعید است که آمریکا برای کاهش تولید نفت از میادین شیل خود پیشقدم شود و دست به چنین اقدامی بزند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند عرضه بیش از حد نفت به بازارهای جهانی، همزمان با کاهش تقاضا، موجب سقوط قیمت نفت به پایین تر حد آن در پنج سال گذشته شده است.

افزایش قابل توجه تولید نفت آمریکا به دلیل بهره برداری از میادین شیل، یکی از دلایل اصلی افزایش عرضه این کالا عنوان می شود.

این در حالی است که برخی فعالان بازار معتقدند عربستان سعودی نیز می کوشد با حفظ سطح تولید خود و پایین آوردن قیمت ها، تولید نفت شیل آمریکا را غیراقتصادی کند.

از سوی دیگر، برخی ناظران معتقدند که آمریکا و عربستان سعودی برای تحت فشار قرار دادن روسیه و ایران بطور هماهنگ اقدام به افزایش عرضه نفت به بازارهای جهانی کرده اند.


ویدیو مرتبط :
خون جوونای بی گناه فتنه 88 که با توطئه آمریکا و انگلیس شهید شدن امروز از سطح خیابونای آمریکا می جوشه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یمن میزبان مرکز مشترک جاسوسی آمریکا، مصر و عربستان



پیروزی بارسلونا و رئال مادرید

 

دو مرکز امنیتی و جاسوسی مشترک آمریکا، عربستان، مصر و یمن در این کشور مستقر می شود.به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، هدف از ایجاد این دو مرکز در خاک یمن، اجرای ماموریت های امنیتی و عملیات های ویژه عنوان شده است.

 

استقرار این مراکز برای انجام هماهنگی اطلاعاتی - امنیتی  براساس اعمال فشار و درخواست های دولت یمن برای مقابله با القاعده و فعالیت های تروریستی آن در این کشور صورت می گیرد.

یک منبع دیپلماتیک عربی در این باره گفت: دو دفتر هماهنگی و یکپارچه سازی اقدامات جاسوسی و امنیتی در یمن مستقر شده اند و فعالیت های آن در راستای تلاش های بین المللی مبارزه با تروریسم است.

وی افزود: همچنین جمعی از کارشناسان مقابله با گروه های تروریستی و افراط گرا در این مراکز مستقر می شوند. این کارشناسان از کشورهای اردن ، مصر، آمریکا و عربستان سعودی هستند.  البته بیشترین تعداد کارشناسان، از کشور مصر هستند که در زمینه گروه های افراط گرای اسلامی فعالیت می کنند. همچنین عربستان سعودی نیز از لحاظ مالی از این مرکز حمایت می کند.

این دو مرکز شبیه به دو مرکزی هستند که از سال ها پیش برای مبارزه با گروه های تروریستی توسط آمریکا در افغانستان ایجاد شدند و تاکنون فعالیت آنها ادامه دارد.

منابع آگاه در این باره گفتند که این دو مرکز هماهنگی اطلاعاتی امنیتی و جاسوسی در یمن با هدف اجرای ماموریت های ویژه در کنار فعالیت های امنیتی فعالیت می کنند.

این دو مرکز همچنین از فناوری های سطح بالا و بسیار پیشرفته براساس استانداردهای آمریکا برخوردارند و با هدف تعقیب و بازداشت اعضای القاعده ایجاد شده اند.

فعالیت های این دو مرکز، دائمی و نه موقت خواهد بود لذا برنامه ریزی ها برای فعالیت های چند ساله این مرکز صورت می گیرد.

گفتنی است یمن واقع در جنوب شبه جزیره عربستان سعودی مدت هاست با معضل فعالیت های گسترده اعضای القاعده روبه رو است.

همچنین چند روزی است که موضوع ارسال بسته های حاوی مواد منفجره از یمن به مقصد شهرهایی در آمریکا و اروپا، نگاه ها را به سمت فعالیت های القاعده در یمن جلب کرده است.