اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توطئه خانوادگی برای قتل پدر خانواده



زنی که متهم است شوهرش را با هم‌دستی دو فرزندش به قتل رسانده اگرچه جرمش را انکار کرد، توسط قضات به قصاص محکوم شد.

به گزارش شرق، این پرونده دو سال قبل تشکیل شد. آن زمان زنی به نام مهری به پلیس خبر داد شوهرش هادی که راننده ‌است از خانه بیرون رفته و دیگر برنگشته ‌است. وقتی تحقیقات پلیس آغاز شد، مأموران متوجه شدند تصادف یا حادثه رانندگی در زمان گم‌شدن هادی به پلیس گزارش نشده ‌است. ضمن اینکه همسر هادی گفته ‌بود او از منزل بیرون رفت تا کاری در حوالی خانه انجام دهد و زود بازگردد. بنابراین مأموران به خانواده هادی شک کردند و آنها را موردبازجویی قرار دادند، هرچند مهری و پسرش آرش منکر داشتن هرگونه اطلاعاتی بودند اما ضدونقیض‌گویی‌های آرمیتا -دختر جوان هادی- مأموران را به شک انداخت و در نهایت نیز منجر به بازداشت آنها و کشف واقعیت شد.


مهری در بازجویی‌ها بعد از اعتراف به قتل به مأموران گفت: «شوهرم مرد بداخلاقی بود و ما همیشه با او درگیری‌ داشتیم، سر هر موردی با من دعوا و بچه‌ها را هم خیلی اذیت می‌کرد. هر خواستگاری برای دخترم می‌آمد بهانه می‌گرفت و مانع ازدواج او می‌شد، من هم دیگر نتوانستم تحمل کنم و یک روز که از دست او خیلی عصبانی بودم با پسرم صحبت کردم و به این نتیجه رسیدیم باید هادی را بکشیم و از دست او خلاص شویم. نقشه را طراحی کردیم. صبح که شوهرم بیدار شد اول پسرم پارچه‌ای دور گردن او پیچید و بعد من دو ضربه چاقو زدم و بعد ضربات دیگر را پسرم بر بدن او وارد کرد. از دخترم هم خواستیم این کار را بکند اما قبول نکرد. او خیلی ترسیده بود».اعترافات این زن توسط پسرش هم موردتأیید قرار گرفت و گفت ضربات کشنده‌ را به‌همراه مادرش وارد کرده ‌است. با توجه به اینکه دو ولی‌‌دم مقتول فرزندانش بودند و هردوی آنها هم در قتل نقش داشتند، بنابراین دادستان تهران به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه برای متهمان درخواست اشد مجازات کرد.


پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای هر سه متهم به‌منظور رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری شماره یک استان تهران فرستاده ‌شد.


روز گذشته بعد از اینکه نماینده دادستان تهران براساس کیفرخواست و مدارک موجود در پرونده جزئیات قتل را خواند و درخواست دادستان درخصوص قصاص عاملان قتل را مطرح کرد، متهمان یک به یک در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح کردند. ابتدا مهری -متهم ردیف اول- در جایگاه حاضر شد. او اتهام قتل شوهرش را رد کرد و مدعی ‌شد هرچه تا به حال گفته دروغ بوده و قصد کمک‌کردن به آرش فرزندش را داشته است. او گفت: «من و شوهرم با هم درگیری داشتیم اما این دعواها در حدی نبود که بخواهم دست به قتل او بزنم و با همه دعواهایی که داشتیم زندگی‌ام را به خاطر بچه‌هایم دوست داشتم. وقتی که صبح بیدار شدم و دیدم پسرم پدرش را به قتل رسانده ‌است برای اینکه جرم‌ او سبک‌تر شود تصمیم گرفتم درصورتی‌که پلیس موضوع را فهمید بگویم من و پسرم مشارکت داشتیم».


سپس آرش در جایگاه قرار گرفت. او اتهام قتل را قبول و گفته‌های مادرش را تأیید کرد و گفت: پدر و مادرم خیلی با هم درگیر می‌شدند. پدرم با زنان دیگر رابطه داشت و همین موضوع مادرم را ناراحت می‌کرد و مدام با هم دعوا می‌کردند. پدرم ما را دوست نداشت. دعواهای او و ناراحتی‌های مادرم باعث شد تا از دست پدرم عصبانی شوم و تصمیم به قتل او گرفتم. روز حادثه برای اینکه پدرم را بکشم، وقتی که صبح زود بیدار شد اول با پارچه‌ای که دور گردنش پیچیدم بی‌حالش کردم و در همین حین ضربات زیادی بر بدنش زدم که همین ضربات هم باعث مرگش شد. مادر و خواهرم در این قتل نقشی نداشتند و آنها برای اینکه به من کمک کنند قبول کردند در قتل حضور داشته باشند. بعد از قتل هم جسد را جایی بردیم و مدعی‌ شدیم پدرمان گم شده ‌است».


بعد از آرش نوبت به خواهرش آرمیتا رسید. او نیز مانند مادرش اتهام قتل را رد کرد و گفت: من در این قتل نقشی نداشتم و مادرم هم بی‌گناه است. هرچند از دست پدرم ناراحت بودیم اما اصلا نقشی در این قتل نداشتیم و برادرم این کار را کرده ‌است.

 

من دانشجو بودم و به درسم توجه داشتم. درگیری پدر و مادرم هم ربطی به من نداشت و سعی می‌کردم با درس‌خواندن خودم را از آن وضعیت نجات دهم. هیأت قضات با پایان جلسه رسیدگی برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده مهری را به قصاص نفس و آرش را با تشخیص هیأت قضات به دلیل اینکه زیر ١٨ سال بود و حرمت قتل را نمی‌دانست مشمول ماده ٩١ قانون مجازات تشخیص دادند و به پنج سال حبس و آرمیتا را به اتهام معاونت در قتل به سه سال حبس محکوم کردند.

 

 اخبار حوادث  - شرق 


ویدیو مرتبط :
مرجع تقلیدی که در توطئه قتل امام خمینی دست داشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محاکمه عاملان توطئه خانوادگی برای قتل پدر


دومین جلسه رسیدگی به اتهامات زن جوان که با همدستی دو دخترش شوهر خود را به قتل رسانده بود در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات زن جوان که با همدستی دو دخترش شوهر خود را به قتل رسانده بود در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

 رسیدگی به این پرونده از 13اردیبهشت ماه سال 87 همزمان با ناپدید شدن مرموز مردی به نام حسین در دستور کار پلیس ساوجبلاغ قرار گرفت. با گذشت حدود یکسال از ناپدید شدن مرد جوان پسر 8 ساله اش راز جنایت هولناک را فاش کرد.

او به ماموران گفت مادرم با همدستی خواهرانم و مرد غریبه ای به نام حامد پدرم را به قتل رسانده  جسدش را در کف پذیرایی خانه دفن کردند.

با افشای این موضع همسر حسین به نام طاهره و دو دخترش به نام های سمیه و سمیرا بازداشت شدند که در جریان بازجویی ها سرانجام به قتل اعتراف کرده و مدعی شدند پس از قتل برای این که نمی توانستند جسد را به بیرون از خانه انتقال دهند پیکر حسین را در پذیرایی خانه سابق خود دفن کردند. از سوی دیگر همسر صیغه ای او نیز به نام حامد دستگیر شد. سال 88 متهمان در دادگاه کیفری محاکمه شده و طاهره و دخترانش به قصاص محکوم شدند.

با ارسال پرونده به دیوان عالی کشور حکم قصاص نقض و برای رسیدگی دوباره به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

17 شهریور امسال نخستین جلسه محاکمه متهمان برگزار شد که در این جلسه طاهره و دخترانش اظهارات متناقضی را مطرح کردند. زنان جوان با قبول اتهاماتش گفت: به دلیل اینکه همسرم درآمد خوبی نداشت با حامد ارتباط برقرار کرده و به دروغ به او گفتم که بیوه هستم. چند بار خواستم همسرم را بکشم اما موفق نشدم تا اینکه شب حادثه با همدستی دو دخترم او را خفه کردیم.

در ادامه سمیرا با رد اظهارات مادرش گفت: پس از قتل پدرم حامد به خانه ما آمد و با کمک او جسد را دفن کردیم. حامد می دانست که مادرم بیوه نیست و هر وقت پدرم در خانه نبود به خانه ما می آمد.

سپس سمیه در جایگاه قرار گرفت که او نیز با طرح ادعاهای جدید اظهار داشت: من و مادرم اقدام به خفه کردن پدرم کرده و جسد او را در پذیرایی دفن کردیم.

 صبح امروز دومین جلسه دادگاه به ریاست قاضی عبداللهی برای رسیدگی به اتهامات حامد برگزار شد.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام مشارکت در قتل به حامد از او خواست به دفاع از خود بپردازد که او با رد اتهاماتش گفت:  مدتی بود یک شماره ناشناس به من زنگ می زد. یک بار که تلفن را جواب دادم دختر جوانی پشت خط بود و از من خواست که به درد و دلهایش گوش دهم. ارتباط تلفنی ما ادامه داشت تا اینکه چند روز تماس هایش قطع شد و بعد هم زن جوانی با همان شماره با من تماس گرفت و ادعا کرد این خط را از دوست دخترش خریده است. تماس من با این زن ادامه داشت تا این که یکبار با او در محل کارم قرار گذاشتم. طاهره مدعی بود که همسرش فوت کرده و برای ادامه زندگی با مشکلات مالی روبرو است. در ابتدا با تاکسی برای او پول و وسایل می فرستادم اما پس از مدتی به خانه اش می رفتم.

رئیس دادگاه: می دانستید طاهر متاهل است.

متهم: نه. به من گفته بود که بیوه است.

رئیس دادگاه: اظهارات سمیرا در خصوص نقشت در شب حادثه را قبول دارید؟

متهم: نه من آن شب به خانه آنها نرفته بودم

در ادامه دادگاه سمیرا در جایگاه قرار گرفت و در تشریح شب حادثه گفت: پس از اینکه  پدرم را کشتیم حامد به خانه مان آمد و با کمک مادرم پدر را دفن کرد.

قاضی عبداللهی سپس از پسر 8 ساله مقتول خواست در خصوص شب حادثه و ارتباط مادرش با حادثه توضیح دهد که محسن پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: من شب حادثه هیچی ندیدم اما حامد بعضی روزها غروب به خانه ما می آمد و مادرم از ما خواسته بود این موضوع را به پدرم نگوییم.

رئیس دادگاه: چرا قبلا ًاعتراف کرده بودید حامد پدرت را کشته است.

محسن: این حرف ها را تحت تاثیر اظهارات خانواده پدرم مطرح کرده و همه آنها دروغ بود.

پس از دفاعیات حامد و وکیل مدافعش و اخذ آخرین دفاعیات متهمان جلسه دادگاه به پایان رسید و قرار است در جلسه دیگر به وقت غیرعلنی این پرونده در خصوص ارتباط حامد و طاهره رسیدگی شود.