اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توطئه خانوادگی برای قتل دختر جوان




اخبار حوادث - توطئه خانوادگی برای قتل دختر جوان

مردی که متهم است خواهر خود را با همدستی دو خواهرزاده‌اش به قتل رسانده در انتظار حکم قضات دادگاه کیفری استان فارس به سر می‌برد.

کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان فارس دوسال قبل وقتی از کشف جنازه دختری جوان در جاده‌ای خلوت مطلع شدند به آنجا رفتند تا در این‌باره تحقیق کنند. آنها احتمال دادند این دختر به‌دلیل سانحه رانندگی فوت‌شده باشد اما بعد از اینکه جسد به پزشکی‌قانونی منتقل و آزمایش‌های تخصصی انجام شد، تردیدی باقی نماند مرگ این دختر حادثه نیست بلکه او به قتل رسیده است. متخصصان اعلام کردند نوع و شدت جراحات نشان‌دهنده آن است که این دختر از جایی به عمد پرت شده است.

کارآگاهان در گام بعدی تحقیقات هویت مقتول به نام رعنا را فاش کردند و برای پی‌بردن به علت قتل او به تحقیق از اعضای خانواده‌اش پرداختند. این افراد بعد از اینکه با حضور در سردخانه پزشکی‌قانونی هویت قربانی را تایید کردند در بازجویی‌ها مدعی شدند از ماجرا بی‌اطلاع هستند و نمی‌دانند چه کسانی و با چه انگیزه‌ای دست به این جنایت زده‌اند. این انکارها در شرایطی بود که تناقض‌گویی‌های برادر رعنا به نام رحیم سبب شد کارآگاهان به وی ظنین شوند.

رحیم که مصرانه خودش را بی‌گناه معرفی می‌کرد بعد از چند جلسه بازجویی بالاخره به دست داشتن در قتل خواهرش اقرار کرد و گفت: «رعنا را با همدستی دو پسر خواهر دیگرم به قتل رساندم و با هم قرار گذاشتیم درباره این جنایت به کسی حرفی نزنیم.»

ماموران در گام بعدی تحقیقات، دو متهم دیگر پرونده را بازداشت کردند. یکی از آنها گفت: «از مدتی قبل متوجه شده بودم خاله‌ام از نظر اخلاقی دچار مشکل شده است و با مردی رابطه دارد. این موضوع برایم خیلی ناراحت‌کننده بود. از طرفی او رفتارهایش را اصلاح نمی‌کرد، دیگر نمی‌توانستم چنین موضوعی را تحمل کنم به همین دلیل ماجرا را برای دایی و برادرم تعریف کردم و بالاخره قرار شد رعنا را به قتل برسانیم.»

برادر این متهم نیز توضیح داد: «وقتی برادرم ماجرا را برای من تعریف کرد قبول کردم برای حفظ آبروی خانواده در قتل رعنا کمک کنم. ما روز حادثه او را به بهانه‌ای سوار خودرو کردیم و به منطقه‌ای خارج از شهر بردیم بعد در حالی‌که ماشین با سرعت زیادی در حرکت بود برادرم او را از خودرو به بیرون پرتاب کرد. پس از اینکه از مرگ رعنا مطمئن شدیم به‌سرعت از آن محل فرار کردیم.»

متهمان در ادامه تحقیقات به بازسازی صحنه جنایت پرداختند و پرونده برای برگزاری جلسه محاکمه آماده شد اما پیش از آن والدین رعنا با مراجعه به دادسرا اعلام کردند هیچ شکایتی از متهمان ندارند و از آنها گذشت می‌کنند.

به این ترتیب متهمان به دلیل جنبه عمومی جرم‌شان پای میز محاکمه رفتند. نماینده دادستان در جلسه دادگاه مجازات متهمان را خواستار شد و سپس متهم اصلی با قرار گرفتن در جایگاه یک‌بار دیگر به قتل اقرار کرد و گفت: «رعنا دچار فساد اخلاقی شده بود. آبروی خانواده را در خطر می‌دیدم به همین دلیل تصمیم گرفتم با کشتن او این مشکل را برطرف کنم.»

دو متهم دیگر نیز در ادامه جلسه از خود دفاع کردند و سپس هیات قضات با اعلام ختم جلسه برای صدور رای وارد شور شدند.
اخبار حوادث -  روزنامه شرق


ویدیو مرتبط :
قتل فجیع دختر جوان...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اختلاف خانوادگی در گلستان، قتل دختر جوان را رقم زد



 

اختلاف خانوادگی در گلستان، قتل دختر جوان را رقم زد

 

دختر جوانی که از منزل برای رفتن به مسجد و ادای فریضه نماز خارج شده بود در بین راه با ضربات چاقو از پا درآمد.

به گزارش ایسنا، رئیس حوزه قضایی خان ببین از توابع استان گلستان با اعلام این خبر گفت: بلافاصله پس از اعلام این خبر، بازپرس ویژه به منظور تحقیقات و شناسایی علل و عامل قتل در محل حاضر شد.

رمضانعلی عابدی فیروزجایی افزود: پس از انجام مراحل تحقیقات مشخص شد قاتل، جوانی به نام کیومرث است که پس از اقدام به قتل از محل متواری شده است.

وی تصریح کرد: خانواده قاتل و مقتول از مدت ها پیش با یکدیگر اختلاف داشتند که این اختلاف در نهایت مرگ دختر جوان را رقم زد.

به گفته قاضی پرونده، تحقیقات برای دستگیری قاتل ادامه دارد..... / خبرگزارى ایسنا