اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح یك خبر از سوی نماینده بیرجند



 

 

توضیح یك خبر از سوی نماینده بیرجند

 


وزارت اطلاعات دارای سخنگو و وزیر و معاونین می‌باشد كه نظرات آن وزارتخانه محترم را ارائه می‌دهند/ نماینده بیرجند به ذكر برگزاری جلسه‌ای كمیسیون امنیت ملی پرداخته‌اند كه قرار بر حضور مقامات محترم وزارت اطلاعات بوده است.

در پی درج خبری به نقل از نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی كه در آن به جلسه كمیسیون امنیت ملی اشاره كرده بود و اینكه نمایندگان وزارت اطلاعات در این جلسه از نظر این وزارتخانه برای كاهش رابطه با روسیه خبر داده بودند، دفتر این نماینده توضیحاتی را ارائه كرد.
متن توضیح حسین ابراهیمی بدین شرح است؛
احتراما با عرض تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س)، پیرو درج مطلب منتسب به سخنان حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نماینده محترم بیرجند و نایب‌رئیس میسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در برخی روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی مبنی نظر وزارت محترم اطلاعات در رابطه با روابط ایران با روسیه، ضمن تكذیب موضوع به استحضار می‌رساند:
1-وزارت محترم اطلاعات دارای سخنگو و وزیر و معاونین می‌باشد كه نظرات آن وزارتخانه محترم را ارائه می‌دهند.
2-نمایده محترم بیرجند فقط به ذكر برگزاری جلسه‌ای كمیسیون امنیت ملی پرداخته‌اند كه قرار بر حضور مقامات محترم وزارت اطلاعات بوده است.
خواهشنمد با عنایت به قانون مطبوعات نسبت به درج جوابیه این دفتر اقدام فرمایند...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
نطق نماینده مردم بیرجند در مجلس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر یک نماینده از زمان آغاز هدفمندی یارانه ها



 

 

یارانه

 

رئیس كمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس با اعلام اینكه قرار است قانون هدفمندی یارانه‌ها از آذر اجرایی شود، گفت: تلاش شده است قیمت تاكسی‌ها و سرویس‌های عمومی پس از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها افزایش نیابد و در مقابل به آنها جبران زیان داده شود.

غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: با وجودی كه هنوز زمان دقیق اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها اعلام نشده است،اما زمان طولانی برای اجرای آن نمانده و این قانون از آذرماه اجرایی می‌شود.

وی درادامه با یادآوری اینكه قیمت بنزین دراجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اصلاح خواهد شد، گفت: برای تعیین نرخ بنزین دو گزینه در اختیار رئیس‌جمهور است؛ یك گزینه حذف سهمیه‌بندی و تك‌قیمتی كردن آن و دیگری دونرخی كردن قیمت بنزین است. دردونرخی شدن بنزین، سهمیه به مقدار بنزین در نظر گرفته شده در كارت‌ها تزریق می‌شود و بقیه با قیمت آزاد ارایه خواهد شد.

این عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: دراین بین توسعه حمل و نقل عمومی دركشور مهم‌ترین موضوع است كه با صدور دستور دولت قرار است علاوه بر اضافه شدن دو هزار دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی كشور، تعداد تاكسی‌ها و سرویس‌های ون برای تامین حمل و نقل عمومی افزایش یابد تا وسیله جایگزین در اختیار مردمی كه با افزایش قیمت بنزین نمی‌خواهند از وسایل شخصی‌شان استفاده كنند، وجود داشته باشد.

مصباحی مقدم با تاكید به اینكه تلاش شده است قیمت تاكسی‌ها و سرویس‌های عمومی پس از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها افزایش نیابد خاطرنشان كرد: درمقابل به آنها جبران زیان داده می‌شود، البته ممكن است براساس پیش‌بینی‌ها حداكثر افزایش 10 درصدی در قیمت این سرویس‌های عمومی اتفاق بیافتد كه این مسئله نگران كننده نیست و اتفاق تازه‌ای به شمارنمی‌آید چراكه این افزایش قیمت طی سالیان گذشته در همین حد و یا حتی بیشتر رخ داده است..../تحلیل:ایسنا