اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح وزارت کشور درباره تغییر استانداران


سخنگوی وزارت کشور گفت: وقتی دولتی تغییر پیدا می کند به تبع آن مدیران نیز تغییر می کنند که این مسئله ای عادی است و اصلا عجیب و غریب نیست.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت کشور گفت: وقتی دولتی تغییر پیدا می کند به تبع آن مدیران نیز تغییر می کنند که این مسئله ای عادی است و اصلا عجیب و غریب نیست.

حسینعلی امیری در مراسم تودیع و معارفه استاندار قزوین در سالن آمفی تئاتر دانشگاه تربیت معلم قزوین ، اظهار کرد: یکی از مواردی که همیشه در جهان امروز مطرح می‌شود دموکراسی است چراکه انسان ها در سرنوشت خود و اداره جامعه نقش دارند.

وی افزود: دموکراسی در دین اسلام نیز وجود داشته و مورد تاکید بوده است که حکومت پپامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) گواه این امر است همچنین دموکراسی در قانون اساسی و در کشور ما به چشم می خورد به طوری که انتخاب رهبر در کشور ما به صورت غیرمستقیم وجود دارد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: دولت ما از طریق دموکراسی انتخاب می‌شود و با تغییر آن، مدیران نیز تغییر پیدا می کنند که این امر به منظور گردش نخبگان و مدیران است که امری طبیعی است و اصلا عجیب و غریب نیست که مدیران با تجربه را در مسئولیت‌هایی که نیاز به توانایی او دارند جا به جا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مرتضی روزبه فردی معتقد، متدین و توانمند است که تاکنون مسئولیت مدیریت اجرایی قزوین را برعهده داشت و امروز برداشته می شود و مسئولیت برعهده همتی قرار داده می شود، این به معنی این نیست که او ایرادی داشته یا در شخصیتش خدشه‌ای رخ داده است.

امیری تاکید کرد: بر اساس ارزیابی وزارت کشور در خصوص رصد استانداران کشور تصمیم گرفته شده است که مدیریت تغییر پیدا کند و استاندار قبلی می تواند در هر عرصه ای علاقمند است فعالیت کند و ما از تجریباتش استفاده کنیم اما به منظور تسریع در توسعه استان و سیاست دولت گزینه‌هایی پیشنهاد شد که در نهایت همتی به عنوان گزینه برتر انتخاب شد.

وی ادامه داد: انتخاب استانداران از طریق گزینه‌های پیشنهادی دولت، کنش‌های سیاسی، مقامات ملی و محلی مطرح می‌شود که توانمندی و تجربه آن‌ها بررسی می‌شود و بهترین گزینه انتخاب می‌شود، اینکه استانداران در نیمه کار دولت انتخاب می‌شوند برای دولت و استان سخت اما ضروری است.

سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: استان قزوین دارای ظرفیت بالایی در زمینه صنعت، کشاورزی و نیروی انسانی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، همچنین استان قزوین دارای نخبگان فراوانی در احزاب و اقشار مختلف است که باید از همه آن ها فارغ از حزب و جناح استفاده شود.

وی با مخاطب قرار دادن همتی استاندار جدید قزوین، گفت: از زمانی که مدیریت اجرایی استان را برعهده گرفتید باید به مواردی توجه کنید که مهم ترین آن رفتار خداپسندانه است و همچنین فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد باید در راستا اهداف دولت باشد.

امیری افزود: دسترسی آسان مردم به خصوص قشر نیازمند به استاندار، تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه ریزی دقیق برای برگزاری باشکوه انتخابات و توجه به این امر که دولت به دنبال پیروز کردن جناح خاصی نیست دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
توضیح فایل رفع آلودگی هوای کشور در وزارت صنایع و معادن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییر استانداران همیشه در دستور کار وزارت کشور وجود دارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , مقیمی

 معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه تغییر فرمانداران در خوزستان یک امر عادی است، گفت: تغییر استانداران همیشه در دستور کار وزارت کشور وجود دارد.

محمدحسین مقیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر فرمانداران در استان خوزستان آیا تغییر استانداران و فرمانداران در دستور کار وزارت کشور قرار دارد، گفت: تغییر استانداران و مدیران همیشه در دستور کار وزارت کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان دولت ممکن است تغییر و جابه‌جایی داشته باشیم، در مورد تغییرات در استانداری خوزستان گفت: چند نفر از فرمانداران این استان جابه‌جا شده‌اند، البته تاکنون در این مورد با وزارت کشور صحبتی نشده است، اما استاندار می‌تواند از اختیارات خود در این زمینه استفاده کند.

مقیمی تاکید کرد: البته جابه‌جایی فرمانداران در خوزستان یک امر عادی است و تنها یک جابه‌جایی بوده است.

به گزارش مهر، بعد از برگزاری انتخابات مجلس دهم ، خبرهایی مبنی بر تغییر برخی استانداران بدلیل نتایج انتخابات در رسانه ها مطرح شد که حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور این موضوع را تکذیب کرد.

اما پیش از این نیز وزیر کشور در گفته بود هر وقت به این نتیجه برسم که استاندار یا فرمانداری توانایی ایفای مسئولیت ندارد او را عوض می‌کنم،‌ حتی اگر در شب انتخابات هم به این نتیجه برسم که فرماندار یا استانداری توانا نیست او را عوض می‌کنم.