اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح ناجا درباره غائله ایرانشهر


فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به بیان جزئیات غائله ایرانشهر پرداخت و گفت: بررسی‌ها تا این لحظه وجود هرگونه تیراندازی را رد کرده‌ است.

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان به بیان جزئیات غائله ایرانشهر پرداخت و گفت: بررسی‌ها تا این لحظه وجود هرگونه تیراندازی را رد کرده‌ است.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در با بیان جزئیات غائله ایرانشهر که در ساعت 18، بیستم اردیبهشت در محمدان ایرانشهر به وقوع پیوست اظهارداشت: یک جوان 18-19 ساله که راننده خودروی وانت تویوتا- خودروی سوخت‌کش - بود به علت سرعت زیاد و عدم کنترل وسیله نقلیه به علت واژگونی خودرو و آتش‌گرفتن جان می‌سپارد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بلافاصله خبر به ماموران انتظامی رسیده و آنها در محل حاضر می‌شوند اما متاسفانه تعدادی از افراد به دروغ این جو را ایجاد می‌کنند که پلیس به این خودرو تیراندازی کرده و این تیراندازی به آتش‌سوزی و در نهایت مرگ جوان منجر شده است که به دنبال این این دروغ بی‌اساس تجمعی در محل صورت می‌پذیرد و افراد سودجو با توجه به جو پیش آمده اقدام به آتش‌زدن یکی دو لاستیک کرده و آنها را به سمت ماشین‌های شهرداری پرتاب می‌کنند که آنها نیز آتش می‌گیرند؛ حتی این افراد شیشه خودروی پلیس پارک شده در محل را نیز شکسته و آن را نیز به آتش می‌کشند.

وی به عدم ادعای خانواده فرد سانحه دیده اشاره و بیان داشت: خانواده فرد فوت شده هیچگونه ادعایی نداشتند و با پلیس نیز همکاری کردند و در نهایت بعد از دو ساعت غائله ختم شد و آرامش به محیط برگشت.

وی تصریح کرد: تیم‌های بازرسی از استان با حضور کارآگاهان زبده در بخش‌های مختلف و به خصوص بخش سلاح به محل اعزام شده‌اند تا ادعاهای موجود را بررسی کنند؛ دستگاه قضا و پزشک قانونی نیز به طور جداگانه وارد صحنه شدند.

سردار رحیمی به نتیجه بررسی‌ها تا این لحظه پرداخت و گفت: نتیجه تمام بررسی‌ها تا این لحظه نشان داده که تیر‌اندازی در کار نبوده و هیچگونه تیری به خودرو یا فرد فوت شده اصابت نکرده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خطاب به مردم و شهروندان خاطرنشان کرد: مردم بدانند که اگر اثبات شود ماموران انتظامی در این زمینه تخلفی انجام داده‌اند بدون هیچگونه اغماضی با آنها برخورد می‌شود و ما اجازه نمی‌دهیم به افراد حتی متخلفان نیز ضربه‌ای وارد شود.


ویدیو مرتبط :
غائله 18 تیر 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کیهان: ناجا درباره جنایت میدان کاج توضیح دهد



 

 

 

کیهان: پنجشنبه گذشته میدان كاج سعادت آباد تهران شاهد جنایتی دردناك بود. در این حادثه یك جوان چاقو خورده 45 دقیقه نقش بر زمین بود و از مردم و نیروهای انتظامی حاضر در صحنه درخواست كمك می كرد.

از علت درگیری منجر به قتل كه بگذریم حاضر نشدن به موقع اورژانس در صحنه حادثه و تعلل ماموران نیروی انتظامی در دستگیری ضارب كه هنوز عنوان قاتل را با خود یدك نمی كشید ابهاماتی است كه در افكار عمومی مطرح است و هنوز پاسخی از سوی مسئولان برای رفع این ابهامات داده نشده است.

شاهدان عینی حادثه می گویند از لحظه ای كه مقتول با ضربه های جنون آمیز قاتل نقش بر زمین شد تا لحظه ای كه اورژانس برای انتقال وی به بیمارستان در صحنه حاضر شود 45 دقیقه طول كشیده است.

در این مدت 2 تن از ماموران نیروی انتظامی در صحنه جنایت حاضر شده و همانند سایر مردم به تماشای حادثه نشسته بودند. شاهدان می گویند این ماموران نتوانسته و یا نخواسته بودند برای دستگیری قاتل كاری انجام دهند چرا كه ضارب جز یك سلاح سرد كه با آن در صحنه حادثه جولان می داد سلاح دیگری در اختیار نداشت و ماموران می توانستند طبق ضوابط با نشانه گرفتن پای وی با دستگیری ضارب زمینه نجات مجروح كه اینك كشته شده است را فراهم سازند.

قاتل تهدید می كرده در صورتی كه كسی جوان زخمی را نجات دهد او خودش را خواهد كشت و ماموران نیروی انتظامی منفعلانه صحنه حادثه را می نگریستند و جرات نزدیك شدن به جوان مجروح و دستگیری قاتل را نداشتند!

به هرحال با گذشت نزدیك به ده روز از وقوع حادثه، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از تعلل 2 مامور حاضر در صحنه حادثه خبر داده و می گوید با این 2 مامور برخورد شده است ولی این سؤال هنوز باقی است كه آیا ماموران نیروی انتظامی آموزش های لازم را در جهت اجرای وظایف خود در موقعیت های بحرانی كه با آن مواجه می شوند ندیده اند؟

اورژانس نیز باید جوابگوی این سؤال باشد كه چرا بعد از 45 دقیقه از وقوع جنایت در صحنه حادثه حاضر شده است؟ مگر تاكنون ادعا نمی شد زمان حضور اورژانس در تهران فقط 15 دقیقه است؟..../تحلیل:عصرایران