اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح مقام ارشد سپاه درباره پهپاد اسرائیل


جانشین فرمانده کل سپاه گفت: پهپاد متجاوز اسرائیل به محض ورود به کشور رهگیری شد و برای اینکه از نیت اطلاعاتی آنها باخبر شویم، مدیریت شد تا به داخل بیاید و در موقعیت مناسب آن را هدف قرار دادیم.

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: پهپاد متجاوز اسرائیل به محض ورود به کشور رهگیری شد و برای اینکه از نیت اطلاعاتی آنها باخبر شویم، مدیریت شد تا به داخل بیاید و در موقعیت مناسب آن را هدف قرار دادیم.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای بسیج کارمندان، با اشاره به سرنگونی پهپاد متجاوز صهیونیستی در داخل ایران، گفت: نیازی به مهندسی معکوس این پهپاد نداریم هرچند قدرت و توان آن را داریم.

وی ادامه داد: اینکه برخی می‌گویند این پهپاد از اسرائیل به پرواز درآمده درست نیست زیرا برد آن طوری نیست که بخواهد از سرزمین‌های اشغالی به مرکز ایران آمده و برگردد. ما از مبدا آن به صورت تقریبی مطلعیم ولی فعلا قضاوتی نمی‌کنیم.

سلامی افزود: این پهپاد به محض ورود به کشور رهگیری شد و برای اینکه از نیت اطلاعاتی آنها باخبر شویم، مدیریت شد تا به داخل بیاید و در موقعیت مناسب آن را هدف قرار دادیم.


ویدیو مرتبط :
انیمیشن انهدام پهپاد اسرائیل توسط سپاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای مقام ارشد رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات هسته ای ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - ادعای مقام ارشد رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته ای ایران

برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در سطح کارشناسی، اظهارات یک مقام رژیم اسرائیل درباره مذاکرات هسته ای ایران، درخواست ایران برای اتحاد کشورهای منطقه علیه تروریسم، اعلام کمک ایران به حزب الله و ارتش لبنان و بازتاب فراخوانده شدن سفیر پاکستان در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، اخبار مربوط به متن و حواشی مذاکرات هسته ای ایران، امروز بخشی از مطالب مطبوعات بین المللی را به خود اختصاص داده است. در این زمینه، روزنامه «گالف تودی» خبر برگزاری دور جدید گفت و گوهای کارشناسی ایران و گروه 1+5 را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می نویسد مذاکرات ایران و 1+5 در سطح کارشناسان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در وین برگزار خواهد شد.

 

سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران ضمن بیان این موضوع گفته تاریخ دیدار سه جانبه بعدی میان وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز بعداً اعلام خواهد شد.


در این میان، نگرانی مقامات رژیم اسرائیل از جدی شدن احتمال دستیابی ایران و غرب به توافقی در موضوع هسته ای روز به روز شدت می یابد. سایت خبری «آروتز شوا» با انتشار مطلبی در این زمینه، اظهارات وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم اسرائیل را بازتاب داده که گفته مذاکرات هسته ای ایران در مسیری اشتباه در جریان است.

 

به نوشته این سایت، یووال استینیتز در مطلبی که در این زمینه در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده، اظهار داشته رژیم اسرائیل عمیقاً نسبت به سمت و سوی مذاکرات هسته ای ایران و به ویژه موضوع اصلی، یعنی غنی سازی اورانیوم، نگران است. وی مدعی شده هیچ تغییر اساسی در مواضع ایران در مذاکرات مشاهده نشده است.


اما موضوع درخواست ایران برای اتحاد کشورهای منطقه علیه تروریسم، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری کویت قرار گرفته است. این خبرگزاری می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، از کشورهای منطقه خواسته در مبارزه با گروه های تروریستی در منطقه با یکدیگر متحد شوند تا بتوانند در نهایت این گروه ها را از میان ببرند.

 

روحانی در این زمینه گفته: «گروه های تروریستی باید از منطقه بیرون رانده شوند و از انجام اقدامات مجرمانه از سوی آن ها جلوگیری شود. اتحاد همه کشورهای منطقه ضروری است». وی در ادامه بر حمایت ایران از مردم منطقه، از جمله مردم سوریه، لبنان و عراق که در حال مبارزه با تروریسم هستند، تأکید کرده است.


در مطلبی دیگر کم و بیش در همین زمینه، روزنامه «تایمز اسرائیل» به موضوع وعده کمک ایران به ارتش لبنان و حزب الله پرداخته است. این روزنامه می نویسد ایران اعلام کرده آماده کمک به ارتش لبنان و همچنین حزب الله برای مبارزه با تروریست ها است. این روزنامه به نقل از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می نویسد: «حمایت از ملت لبنان، ارتش و مقاومت، همچنان در دستور کار ایران قرار دارد». علی شمخانی ضمن بیان این مطلب گفته ایران آماده انتقال تجربیات خود به منظور ارتقای امنیت در لبنان و منطقه و همچنین مبارزه با تروریست ها است.


در نهایت، از روز گذشته تاکنون موضوع احضار سفیر پاکستان در ایران به وزارت امور خارجه، مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه ها، به ویژه مطبوعات پاکستانی قرار گرفته است.

 

روزنامه «پاکستان تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد ایران سفیر پاکستان را احضار و از وی درخواست کرده گام هایی فوری برای توقف حملات تروریست ها و شورشیان که سبب بروز درگیری های خونبار در مرز دو کشور شده برداشته شود. این روزنامه اشاره می کند که در پی وقایع اخیر در مرز دو کشور، سفیر ایران در پاکستان نیز به وزارت خارجه این کشور احضار شده بود.
اخبار سیاست خارجی - تابناک