اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح مدیری در مورد دکترهای «اتاق عمل»


مدیر شبکه تهران و مسئولان وزارت بهداشت از لوکیشن مجموعه «اتاق عمل» بازدید کردند و مهران مدیری در این بازدید از طراحی شخصیت دکترهای «اتاق عمل» و خصوصیات ویژه آن‌ها سخن گفت.

خبرگزاری مهر: مهران مدیری کارگردان مجموعه طنز «اتاق عمل» در نشستی با مدیر شبکه تهران و مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از طنز و طراحی شخصیت‌های این مجموعه سخن گفت و بیان کرد: طنز و کمدی در ذات خود ماهیت ویژه‌ای دارد و تعبیرهای متفاوتی از آن برداشت می‌شود. در نگارش مجموعه طنز «اتاق عمل» ما در خلق شخصیت‌های داستان این مجموعه سعی کردیم تا با ظرافت و مهارت خاصی موضوعات را مطرح کنیم تا حساسیت ایجاد نشود.

کارگردان مجموعه نمایش خانگی «شوخی کردم» ادامه داد: چهار شخصیت اصلی داستان ما پزشکان این بیمارستان هستند که هر کدام شخصیت ویژه‌ای دارند برای مثال دکتر با وجدان و آرمانگر، دکتر متخلف و... از شخصیت‌های این سریال هستند.

کارگردان مجموعه طنز «اتاق عمل» در توضیح بیشتر خود از فضای این سریال گفت: ۳۰ درصد شخصیت‌های ما در این مجموعه پزشکان و پرستاران متعهد و با وجدان هستند و ما سعی داریم پیام‌های مختلف این مجموعه را در کنار انتقادات مطرح کنیم که با نگاه طنز آمیخته شده است.

در پایان این نشست مدیر شبکه تهران به همراه مسئولان وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی از لوکیشن اصلی این سریال و بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

در این نشست هم‌اندیشی و تعامل دوجانبه سعید مقیسه مدیر شبکه تهران به همراه جمعی از مدیران تولیدی گروه این شبکه با سیدمحمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت­‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه­‌های حوزه سلامت کشور، احسان شمسی رییس ستاد اخلاق پزشکی سازمان نظام پزشکی و دبیر کمیته کشوری اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی، مهران مدیری کارگردان و حمیدرضا مهدوی تهیه کننده مجموعه طنز «اتاق عمل» نیز در لوکیشن این سریال، حضور داشتند.

مقیسه نیز در پایان در معرفی سریال طنز «اتاق عمل» گفت: این مجموعه طنز ۹۰ قسمتی در دی ماه امسال در جدول پخش شبکه تهران قرار می‌گیرد و بخشی از آن در نوروز روی آنتن می‌رود، این در حالی است که مخاطبان رسانه ملی منتظر پخش این سریال هستند و تاثیرگذاری این مجموعه بر روی مخاطبان یک فرصت طلایی برای ارائه پیام‌های اخلاقی و آموزشی به شهروندان است.


ویدیو مرتبط :
مهران مدیری در اتاق عمل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی در اتاق عمل آشتی می کنند؟!



اخبار , اخبار فرهنگی ,  مهران مدیری

اخبار فرهنگی - مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی در اتاق عمل آشتی می کنند؟!

حالا بعد از هفت سال قطع همکاری مشترک مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی، با بازگشت مدیری به تلویزیون پس از شش سال، تلویزیون اعلام کرد که همکاری این زوج خلاق مجددا دارد شکل می‌گیرد.

«پاورچین» اولین و «مرد هزار چهره» آخرین کار مشترکشان بود؛ گفته شد بر سر اختلاف با یکدیگر از هم جدا شده‌اند اما یکی از آنها اعتقاد دیگری دارد و اختلاف را باعث جدایی‌شان نمی‌داند.

 

حالا بعد از هفت سال قطع همکاری مشترک مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی، با بازگشت مدیری به تلویزیون پس از شش سال، تلویزیون اعلام کرد که همکاری این زوج خلاق مجددا دارد شکل می‌گیرد و قصد دارند با یکدیگر سریال جدیدی به نام «اتاق عمل »بسازند؛‌ خبری که پیمان قاسم‌خانی آن را رد می‌کند.

 

پیمان قاسم‌خانی در بیشتر ساخته‌های مهران مدیری به عنوان نویسنده یا سرپرست نویسندگان در کنار او حضور داشته است.

 

مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی اولین همکاری مشترک خود را از سال 81 در سریال «پاورچین» آغاز کردند. قاسم‌خانی در آثار دیگری چون «شب‌های برره» (84)، «باغ مظفر»(85)، «مرد هزار چهره» (87) و «گنج مظفر» (86 - شبکه نمایش خانگی) برای مدیری نویسندگی کرده است.

 

این دو پس از سال‌ها با یکدیگر قطع همکاری کردند و در حال حاضر نیز حدود هفت سال از این جدایی می‌گذرد. آن روزها که از اختلاف این دو صحبت می‌شد دلیل این اختلاف و جدایی چندان مطرح و رسانه‌یی نشد و سرانجام سریال «مرد هزار چهره» آخرین کار مشترک قاسم‌خانی و مدیری شد.

 

اما قاسم‌خانی در گفت‌وگویی که در فروردین امسال داشت، درباره‌ی اختلافش با مدیری و جدایی از او گفت: من و مهران مدیری دو کاراکتر خیلی متفاوت هستیم اما مشکلی با هم نداشتیم. مهران کار خود را می‌کرد و من هم کار خودم را. از یک جایی به بعد من احساس می‌کردم احتیاج دارم به سینما برگردم و دوست داشتم فیلم سینمایی کار کنم در حالی که مهران، تلویزیون را دوست داشت. آن موقع بحث شروع کار شبکه نمایش خانگی هم مطرح بود که من علاقه‌ای به آن نداشتم. اینکه بین من و مهران اختلافاتی وجود داشته باشد، هم درست نیست. اما از لحاظ کاری تا آخرین کاری که («مرد هزار چهره») با هم انجام دادیم همه چیز خیلی خوب پیش رفت.

 

وی همچنین عنوان کرد: بعد از سریال «باغ مظفر»، یک ایده‌ سینمایی برای آن داشتم و برادران آقاگلیان هم مجوز سینمایی آن را داشتند. پیشنهاد من در آن زمان این بود که برویم سمت نسخه سینمایی، ولی کلا آن گروه خیلی تمایل به سینما ندارد.

 

***

 

به هر صورت این جدایی سبب شد مدیری که با نوروز 72 پا به عرصه‌ی طنز تلویزیون گذاشته بود «مرد دو هزار چهره»‌ی خود را بدون قاسم‌خانی بسازد. اگرچه این اختلاف بین مدیری و قاسم‌خانی مطرح شده بود اما پس از آن از همکاری مهراب قاسم‌خانی با مدیری هم دیگری خبری نبود و به نوعی وی نیز قطع همکاری کرد.

 

مدیری نیز از زمان ساخت سریال «قهوه تلخ» یعنی از سال 88 به دلیل بروز مشکلات مالی با صداوسیما در تلویزیون ممنوع‌الکار شد و نوروز 89 اولین سالی بود که مدیری در تلویزیون حضور نداشت.

 

این دوری باعث شد که وی به شبکه نمایش خانگی روی آورد و سریال‌های «قهوه تلخ»، «ویلای من» و «شوخی کردم» را از طریق این شبکه روانه‌ی بازار کند و حتی در طول این سال‌ها «بمب خنده» را نیز به صورت غیررسمی و در سایت‌های اینترنتی منتشر کند.

 

اما این کارگردان و بازیگر عرصه‌ی طنز سرانجام پس از شش سال دوری از تلویزیون برای اولین بار در ویژه برنامه‌ی «سه ستاره»‌ی احسان علیخانی که در ساعات پایانی سال 92 به مناسبت سالگرد شبکه‌ی سه سیما به روی آنتن رفت حضور یافت و از بازگشت خود به تلویزیون خبر داد.

 

مدتی پس از اعلام ساخت سریال «اتاق عمل» توسط مهران مدیری برای شبکه تهران، مدیر گروه فیلم و سریال این شبکه در خبری مجزا تیم نویسندگان «اتاق عمل» را معرفی کرد که در بین آنها نام پیمان قاسم‌خانی هم دیده می‌شد. این خبر می‌توانست اعلامی برای پایان اختلاف مدیری با تلویزیون و هم پایان جدایی وی از برادران قاسم‌خانی باشد اما قاسم‌خانی در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها این خبر را تکذیب کرد.

 

او در این‌باره گفت: «حضور من و مهراب به‌ عنوان نویسندگان سریال جدید مهران مدیری واقعی نیست و من این خبر را تکذیب می‌کنم. من خودم مشغول کارهای دیگری هستم و در این سریال حضور ندارم.»

 

بر این اساس در شرایطی که بسیاری از علاقمندان کارهای مهران مدیری و سریال‌های طنز تلویزیون، اعلام خبرهایی جدید از سریال «اتاق عمل» را انتظار می‌کشیدند، این مجموعه از همان بدو امر دچار حاشیه شد تا مهران مدیری فعلا ترجیح دهد مانند اغلب کارهایش ساخت «اتاق عمل را حداقل برای مدتی در سکوت خبری جلو ببرد.
اخبار فرهنگی - ایسنا