اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح شریعتمداری درباره تجمع مقابل پاستور


معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پی ابراز گلایه برخی نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نسبت به آنچه تحت عنوان «رفتار نامناسب با نمایندگان برای ورود به نهاد ریاست جمهوری» و «عدم موفقیت برای دیدار با دکتر حسن روحانی در روز یکشنبه 19 مرداد» مطرح شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

پایگاه اطلاع رسانی دولت: معاون اجرایی رئیس‌جمهور در پی ابراز گلایه برخی نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی نسبت به آنچه تحت عنوان «رفتار نامناسب با نمایندگان برای ورود به نهاد ریاست جمهوری» و «عدم موفقیت برای دیدار با دکتر حسن روحانی در روز یکشنبه 19 مرداد» مطرح شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

محمد شریعتمداری در این باره گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از علت درخواست جمعی از نمایندگان مردم اصفهان با رئیس‌جمهور مطلع بوده و حتی از این نمایندگان محترم خواسته بود که کمی تأمل کنند تا برای دیدار با دکتر روحانی، هماهنگی لازم و تعیین وقت صورت گیرد؛ با این حال، نمایندگان تصمیم به حرکت به سمت نهاد ریاست جمهوری گرفتند.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری در همین حال، طی تماسی تلفنی از مجلس، به وقت‌های قبلی و دیدارهایی که در مجلس وعده کرده بودند اشاره کرد و موضوع نمایندگان مردم اصفهان را با بنده در میان گذاشت. همچنین از یک سو به ضرورت حفظ شأن و حرمت نمایندگان مردم و از سوی دیگر به این مسأله که این نمایندگان وقت قبلی برای دیدار با رئیس‌جمهور ندارند، اشاره کرد و خواست تا اینجانب پیگیر وضعیت ایشان و دعوت از آنها برای حضور در نهاد ریاست جمهوری و اخذ مطالبات ایشان برای انتقال به رئیس‌جمهور شوم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه "رئیس حوزه معاونت اجرایی رئیس‌جمهور جهت دعوت نمایندگان محترم مردم اصفهان برای ورود به نهاد ریاست جمهوری، در محل استقرار نمایندگان در درب شمال شرقی دفتر رئیس‌جمهور (این درب محل ورود مراجعین به دفتر رئیس‌جمهور نیست) حاضر شد"، خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم دعوت رئیس حوزه معاونت اجرایی رئیس‌جمهور را قبول نکرده و گفته بودند «شریعتمداری اگر می‎‌خواهد صحبت‌های ما را بشنود، خودش بیاید».

شریعتمداری اضافه کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر حفظ آرامش در کشور و جو صمیمی بین دولت و مجلس، خواسته نمایندگان را جامه عمل پوشانده و در محل درب شمال شرقی دفتر رئیس‌جمهور حاضر شدم و با نمایندگان حاضر، که از دوستانمان نیز هستند، گفت‌وگو کردم و با اشاره به تشریفات دیدار با رئیس قوه مجریه، از نمایندگان خواستم مطالبات خود را با بنده در میان بگذارند تا به رئیس‌جمهور منتقل کنم اما تنها درخواست نمایندگان، دیدار با شخص رئیس‌جمهور، آن هم بدون هماهنگی قبلی بود.

وی تصریح کرد: از آنجا که تنظیم دیدار با رئیس‌جمهور از حوزه معاونت اجرایی رئیس‌جمهور خارج است، ضمن پوزش از نمایندگان محترم، برای حضور در جلسه‌ای که قرار بود در محل دفتر دکتر جهانگیری با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی برگزار شود، از نمایندگان خداحافظی کردم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تأکید بر احترامی که دولت خدمتگزار برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی قائل است، یادآور شد: علاقه‌مند بودیم روز یکشنبه 19 مردادماه در محیطی مناسب در خدمت نمایندگان مراجعه‌کننده باشیم اما دوستان می‌خواستند به هر ترتیب ممکن موفق به دیدار با شخص رئیس‌جمهور در همان زمان شوند.

شریعتمداری در پی اظهارنظر برخی نمایندگان با این مضمون که «چطور وزرا و معاونان وزرا هر زمانی که بخواهند به مجلس می‌آیند اما درباره نمایندگان برخورد دیگری صورت می‌گیرد»، اظهار کرد: آیا وزرا بدون وقت قبلی می‌توانند به دیدار رئیس محترم مجلس شورای اسلامی بروند؟ ضمن اینکه وزرا و معاونان ایشان با هماهنگی قبلی برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس و کمیسیون‌ها حاضر می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
فیلم/ شریعتمداری: گزینه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع سهامداران پدیده در خیابان پاستور



اخبار,اخبار اجتماعی  ,پدیده شاندیز

تعدادی از سهامداران پرونده پدیده از ساعاتی پیش در خیابان پاستور تجمع کرده و خواستار رسیدگی و عمل کردن مسئولان به وعده‌های خود شدند.

 حدود 70 نفر از شاکیان پرونده شاندیز از ساعاتی پیش با حضور در خیابان پاستور تجمع کردند و خواستار رسیدگی فوری مسئولان دولتی و قضایی به خواسته‌های خود شدند.

این افراد به وسیله پلاکارد، بنر و کاغذ‌نوشته‌هایی که به همراه دارند، خواسته‌های خود را بیان می‌کنند.

مضمون برخی از نوشته‌ها اینگونه است: «یک سال وعده شنیدیم یک بار عمل ندیدیم». «زمان‌خریدن ممنوع، الان وقت پاسخگویی است». «قوه‌قضاییه چرا سلیقه‌ای عمل می‌کند؟ پهلوان را زندانی کنید این خواسته ماست». «نقد دادیم، نقد می‌گیریم، وقت‌کشی کافی است». «11 ماه در بی‌خبری کامل به خواسته مسئولان صبر کردیم، 9 روز از سررسیئ اولین تعهدنامه‌ها گذشت، مسئولان عالی کشور چرا سکوت؟».

به گزارش تسنیم، قباد افشار رئیس سازمان امور اراضی کشور در آخرین اظهارنظر خود درباره وضعیت پرونده پدیده شاندیز که در شورای امنیت ملی نیز مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: در پدیده شاندیز زمین‌ها به صورت غیرمجاز تغییر کاربری داده شده‌اند اما براساس اینکه مصوبه‌ای از شورای عالی شهرسازی برای اجرا داشته‌اند امکان تطبیق آن با قوانین و مقررات وجود دارد اما باید مسیر قانونی آن طی شود.

وی در توضیح بیشتر یادآور شد: بخش‌های اجرا نشده از این پروژه دیگر نباید اجرا شود و باید کشاورزی باقی بماند.برای حفظ سرمایه‌های عمومی اگر افراد بیایند و قانون را تطبیق دهند می‌توانند که بخش‌های ساخته شده را به اتمام برسانند.: 30 هکتار از 45 هکتار اراضی پدیده شاندیز با انجام اصلاحات و تطابق با قوانین تکمیل می‌شود اما 15 هکتار باقیمانده باید فضای سبز شود.

 

 اخبار  اجتماعی  -  تسنیم