اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره پرونده «م.ر» و احمدی‌ نژاد


افتخاری گفت: حکم پرونده م-ر هنوز ابلاغ نشده و اصحاب دعوا ۲۰ روز پس از ابلاغ حکم فرصت دارند درخواست تجدیدنظر بدهند.

خبرگزاری فارس: محسن افتخاری در خصوص اینکه آیا پرونده م-ر برای تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی رفته است یا خیر، گفت: این حکم هنوز به اصحاب دعوا ابلاغ نشده است و 20 روز پس از ابلاغ حکم متهم فرصت تجدیدنظرخواهی دارد.

وی افزود: تشریفات قانونی برای ابلاغ حکم معمولاً بیش از یک ماه طول می‌کشد چرا که حکم علاوه بر اصحاب دعوا باید به دادستان هم ابلاغ شود.

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده رئیس جمهور سابق گفت: این پرونده در وقت احتیاطی قرار دارد.

افتخاری در تشریح وقت احتیاطی تصریح کرد: وقت احتیاطی به این جهت برای یک پرونده تعیین می‌شود که این پرونده از دستور کار قضایی خارج نشود.

وی افزود: برای مثال زمانی که ما در یک پرونده نیاز به استعلام پزشکی قانونی داریم وقت احتیاطی از سوی قاضی مشخص می‌شود تا در زمانی که مراحل قانونی و نامه‌نگاری‌ها طی می‌شود پرونده از مسیر قضایی خود خارج نشود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم درخصوص زمان نهایی برای اعلام نتیجه این پرونده حرفی بزنیم.


ویدیو مرتبط :
توضیح دکتر احمدی نژاد در مورد پروتکل الحاقی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح درباره پرونده محمود احمدی نژاد


رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده رئیس جمهور سابق کشورمان در حال رسیدگی و انجام مراحل قانونی است.

خبرگزاری فارس: غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در رابطه با سوالی مبنی بر وضعیت پرونده رئیس جمهور سابق، گفت: پرونده وی در حال رسیدگی است و طی مراحل قانونی دارد انجام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با موضوع تجاوز 6 نفر که گفته می‌شود معتاد هستند به یک دختربچه 12 ساله، گفت: چنین‌ گزارشی از دادیار به من نرسیده است و ابهاماتی از جمله اینکه محل وقوع جرم کجاست وجود دارد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور وکلا در مراحل اولیه پرونده مبنی بر تبصره ماده 48 این قانون که در جرایم امنیتی وکلا با نظر رئیس قوه انتخاب می‌شوند، گفت: آنچه که گفته شده است وکلا با نضر رئیس قوه تعیین می‌شوند برای مراحل مقدماتی و کشف جرم است که در این مرحله در بسیاری از نظام‌های حقوقی اصلاً وکیل پذیرفته نمی‌شود ولی ما در مراحل رسیدگی به پرونده‌ها در دادسراها از زمانی که کیفرخواست صادر می‌شود محدودیتی نداریم.

وی افزود: در مورد اینکه در مرحله مقدماتی وکیل بپذیریم یا خیر، گفت: باید از وکلای خاصی استفاده کنیم که موجب خراب شدن پرونده‌ها نشود.

اسماعیلی گفت: بنابراین حد وسطی انتخاب شد که در مراحل مقدماتی وکلایی انتخاب شوند که در مرحله دادسرا نیاز بود که اصلاً وکیلی نباشد ولی در این نوع پرونده‌ها بنا براین شد که از وکلای خاصی با نظر رئیس قوه انتخاب شود.