اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره پرونده «بابک زنجانی» و «م.ر»


وزیر دادگستری گفت: پرونده بابک زنجانی در دادسرا به صورت جدی در دست پیگیری است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر دادگستری گفت: پرونده بابک زنجانی در دادسرا به صورت جدی در دست پیگیری است.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی افزود: گروهی در داخل و خارج از کشور اموال زنجانی را رصد می کنند و این موضوع با کمک دفاتر خارج از کشور پیگیری می شود.

وی بیان کرد:در این زمینه با بانک های مختلف، رایزنی هایی صورت گرفته و هیات هایی به خارج اعزام شده تا اموالی که شناسایی شده را کنترل و مدیریت کنند و اموال جدید این فرد نیز مورد بررسی و شناسایی قرار گیرد.

بابک زنجانی به عنوان یکی از بدهکاران بانکی مطرح است.

وزیر دادگستری همچنین درباره پرونده ای موسوم به ˈم. رˈ یکی از مدیران سابق دولت نیز گفت: این پرونده که نام برخی افراد دیگر نیز در آن مطرح شده اکنون در دادگاه در حال پیگیری است.

پورمحمدی،در پاسخ به سوالی پیرامون پرونده های مفاسد اقتصادی گفت:دولت یازدهم تمام توان خود را به کار گرفته است تا فسادی در زمینه مسائل اقتصادی صورت نگیرد.

وزیر دادگستری گفت: اراده این دولت مقابله جدی با فساد است و بخشی از آن کنترل کارکنان و مدیران می باشد و برای بهبود سلامت اداری، شفاف سازی و سیستم سازی باید دولت الکترونیک تقویت شود که تحقق این مهم باعث کاهش فساد خواهد شد.

پورمحمدی گفت:دولت همکاری کاملی با قوه قضاییه برای رسیدگی پرونده های فساد اقتصادی دارد و قوه قضاییه نیز اراده جدی برای مقابله با این پرونده ها دارد.

وی بیان کرد: پرونده های فساد اقتصادی با جدیت و سرعت در حال رسیدگی است و دولت هم دستورداده هر اطلاعاتی که دادسراها و دادگاه ها نیاز دارند، در اختیار محاکم قضایی قرار گیرد.

وزیر دادگستری درباره فعالیت سازمان تعزیزات حکومتی در ماه مبارک رمضان گفت: سازمان تعزیزات حکومتی مراقبت و تحرک بیشتری در این ماه خواهد داشت.

وزیر دادگستری برای شرکت در آیین بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل به شهرکرد سفر کرد.


ویدیو مرتبط :
افشاگری درباره پرونده بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیح وزیر درباره پرونده «بابک زنجانی»


وزیر دادگستری گفت: بابک زنجانی برای رسیدگی به پرونده‌اش همکاری خوبی با قوه قضائیه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان: وزیر دادگستری گفت: بابک زنجانی برای رسیدگی به پرونده‌اش همکاری خوبی با قوه قضائیه ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی پورمحمدی" وزیر دادگستری در حاشیه جلسه فرماندهان و مسئولان عقیدتی پایگاه‌های بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری که صبح امروزسه شنبه(27خردادماه) در وزارت دادگستری برگزار شد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

*بابک زنجانی همکاری نمی‌کند

وی در پاسخ به سوالی، درباره آخرین وضعیت پرونده "بابک زنجانی" گفت: قوه قضائیه درباره این پرونده روند معمولی خود را طی می‌کند.
 
وزیر دادگستری افزود: در بخش حسابرسی طبیعی است که متهمین به خصوص بدهکاران مالی نمی‌خواهند همکاری لازم را انجام دهند که این موضوع درباره بابک زنجانی نیز صادق است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: در حال حاضر پرونده رسیدگی به اموال بابک زنجانی توسط قوه قضائیه صورت می‌گیرد و وی به شخصه همکاری جدیدی را نداشته است.

*لایحه پلیس قضایی به کجا رسید؟

 
وزیر دادگستری درباره ارائه لایحه پلیس قضایی به مجلس شورای اسلامی گفت: این لایحه در دوران دولت قبل متوقف شده بود اما در دولت یازدهم دوباره آن را به بحث گذاشتیم و انشاءالله پس از نهایی شدن به زودی آن را به مجلس ارائه خواهیم داد.

وی درباره برنامه‌های وزارت دادگستری برای هفته قوه قضائیه تصریح کرد: ما درصدد هستیم با قوه قضائیه همکاری‌های لازم را داشته باشیم، به گونه‌ای که در 31 خردادماه نشست عمومی را با حضور همه مسئولین دستگاه قضا و روسای قوا در سالن اجلاس سران برگزار خواهیم کرد.

*لایحه وکالت پیشرفت خوبی داشته است

وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره بلاتکلیفی لایحه جامع وکالت تصریح کرد: بحث وکالت به مانند موضوع قضا بحث مهمی است و ما باید به دغدغه‌های لازم در این راستا توجه داشته باشیم.
 
وی افزود: این لایحه در دولت قبل پیشرفت‌های خوبی داشته و مورد بررسی قوه قضائیه نیز قرار گرفته است. ما نیز همه مباحث و مطالب آن را شنیده‌ایم و دریافت کردیم، لذا یک مجموعه خوب برای ارائه به دولت آماده شده است که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک آن را به مجلس تقدیم کنیم.
 
وزیر دادگستری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برگزاری نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه دیگران گفت: هر جامعه‌ای در صورتی می‌تواند به حقوق شهروندان توجه کند که کوچکترین بخش جامعه یعنی کودکان در آن مورد توجه باشند.
 
*برای حفظ حقوق کودکان دغدغه داریم

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان مرجع رسیدگی به حقوق کودک باید در جهت رشد و تعالی این موضوع حرکت کند، لذا بنده معتقدم که در درجه اول باید آمار دقیقی درباره این موضوع استخراج شود، زیرا بدون داشتن آمار نمی‌توان برنامه ریزی کرد.
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: پس از کسب اطلاعات به طور حتم ما با همکاری با سازمان‌ها و حوزه‌های علمیه نشستی را درباره حقوق کودکان در سوم تیرماه برگزار خواهیم کرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی تصریح کرد: افکار عمومی و رسانه‌ها نیز باید در این مسیر ما را یاری کنند و صرفا به بیان کاستی‌ها در این حوزه نپردازند.