اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره مسمومیت دانش‌‌ آموزان زاهدانی


پلیس سیستان و بلوچستان ریختن سموم کشاورزی از خودوری حامل این مواد در زاهدان را عامل مسمومیت 30 دانش‌آموز عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: یک خودرو حامل سموم کشاورزی بوده که هنگام تردد در سطح شهر زاهدان مقداری از این سموم از بار خودرو پراکنده شده است.

این گزارش حاکی است که مقداری از این سموم در مقابل مدرسه‌ای در خیابان فاضلی زاهدان به زمین ریخته که بر اثر دست زدن دانش‌آموزان به این مواد و همچنین گاز متصاعد شده از آن، دانش‌آموزان دچار مسمومیت شدند.

بر اثر این رویداد 30 تن از دانش‌آموزان بر اثر مسمومیت در بیمارستان بستری شده‌اند و راننده خاطی نیز دستگیر و تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
نگرانی والدین دانش آموزان دختر تهرانی از مسمومیت دانش آموزان | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلیل اصلی مسمومیت دانش‌ آموزان زاهدانی


معاون درمان وزارت بهداشت گفت: مسمومیت دانش‌آموزان زاهدان به دلیل نشت احتمالی گاز آرسین در منطقه بوده است. ۱۵۰ نفر از مسموم‌شدگان از بیمارستان مرخص شدند و بیمار بدحالی نداریم.

خبرگزاری فارس: محمد آقاجانی در حاشیه جلسه امضای تفاهمنامه وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مسمومیت 235 دانش آموز منطقه حاشیه نشین شهر زاهدان به دلیل تخلیه غیرمجاز باقیمانده سموم دفع آفات نباتی، در داخل کانال فاضلاب این منطقه، و متصاعد شدن گاز سمی از این کانال، در روز شنبه سوم آبان گفت: از این تعداد 150 نفر مرخص شده اند و در حال حاضر بیمار بدحال نداریم.

معاون درمان وزارت بهداشت علائم این مسمومیت در دانش آموزان را تهوع، استفراغ و تنگی نفس بیان کرد و افزود: در پی وقوع این مسمومیت، سم درمانی و اکسیژن درمانی های لازم برای بیماران در مراکز درمانی زاهدان صورت گرفت.

به گفته وی، در پی افزایش مراجعان به بیمارستان‌های استان سیستان و بلوچستان با داشتن این علائم مسئولان استان پیگیر علت آلودگی شدند که نمونه‌برداری‌هایی از محل آلودگی انجام شده و به آزمایشگاه فرستاده شده که بررسی‌ها هنوز در حال انجام است.

آقاجانی با اشاره به اعزام تیم کارشناس و مجرب به زاهدان، افزود: اقدامات لازم برای بررسی علت مسمومیت دانش آموزان و کنترل اوضاع منطقه در دست انجام است.

وی همچنین متصاعد شدن احتمالی گاز آرسین در پی شست و شوی گالن های حمل مواد نفتی را عامل مسمومیت دانش آموزان بیان کرد.