اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توضیح درباره شهریه و ارز امسال دانشجویان


همه ارز و شهریه دانشجویان بورسیه خارج از کشور و همچنین مقرری و شهریه دانشجویان بورسیه داخل کشور با همکاری بانک مرکزی ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و نیز وزیر اقتصاد و دارایی پرداخت شد.

واحد مرکزی خبر:  همه ارز و شهریه دانشجویان بورسیه خارج از کشور و همچنین مقرری و شهریه دانشجویان بورسیه داخل کشور با همکاری بانک مرکزی ، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری و نیز وزیر اقتصاد و دارایی پرداخت شد.

کامران دانشجو در دیدار نوروزی جمعی از مدیران وزارت علوم و سازمان اموردانشجویان افزود : تمام ارز سال 91دانشجویان بورسیه خارج از کشور پرداخت شده و همچنین ارز شش ماهه اول سال 1392 این دانشجویان نیز در حال پرداخت است که در چند روز آینده در اختیار آنان قرار خواهد گرفت .

وزیر علوم با اعلام اینکه شهریه معوقه سال 1391 تمام دانشجویان بورسیه خارج از کشور که 407نفر بودند نیز پرداخت شده است افزود : تمام شهریه و مقرری دانشجویان بورسیه داخل کشور در اواخر اسفندماه سال گذشته در اختیار دانشگاهها قرار گرفته است .

دانشجو با اشاره به پیگریهای انجام شده برای ساماندهی مناسب اعتبارات پژوهشی در جهت رفع مشکلات کشور گفت : با تلاش های صورت گرفته در شورای علوم ، تحقیقات و فناوری اولین بار ردیف بودجه مستقل برای طرح های کلان ملی پژوهش و فناوری مصوب شورای عالی عتف در لایحه بودجه سال 1392 ایجاد شده است .

وی افزود:ردیف بودجه مستقل برای طرح های کلان ملی پژوهشی در قالب اعتبارات وزارت علوم در لایحه بودجه سال 1392 به تصویب هیات دولت رسیده و این موضوع مورد حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز هست.

وزیر علوم با اشاره به مسئولیت بزرگ جامعه دانشگاهی در جهت ایجاد آگاهی و شور و نشاط در فضای انتخابات ریاست جمهوری گفت : همه مسئولان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید تلاش کنند که جامعه دانشگاهی اعم از استادان ، دانشجویان و کارکنان بتوانند در ایجاد فضای مشارکت حداکثری و حماسه ای سیاسی نقش ایفا کنند.

دانشجو با اشاره به موفقیت های بسیار درخشان دانشگاهها و مراکز پژوهش و فناوری در سال 1392گفت : در سال گذشته رتبه علمی ایران در سطح جهان دو بار ارتقا یافته است بطوریکه اکنون در پایگاه IsI در رتبه 17 تولید علم جهان و اول منطقه و در پایگاه اسکوپوس نیز در رتبه 15تولید علم جهان و اول منطقه قرار داریم .

وی افزود : این موفقیت ها و سرعت رشد علمی در تاریخ آموزش عالی بی نظیر است که با تلاش بسیار جدی اعضای هیات علمی و دانشجویان این مرزو بوم صورت می گیرد و در عین حال بیانگر پویایی و شادابی در سطح دانشگاههاست.

وزیر علوم با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه و کاربرد در سال گذشته گفت : اقدامات انجام شده برای ارتباط دانشگاه و صنعت و حوزه کاربرد بسیار موفق بوده است و بیانگر جهت گیری صحیح دانشگاه در جهت رفع مشکلات کشور است هرچند هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.


ویدیو مرتبط :
پرداخت شهریه دانشجویان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویی و سرانجام پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان



اخبار ,اخبار دانشگاه ,آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویی

 

اخبار دانشگاه - معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد:
آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویی و سرانجام پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری آخرین وضعیت شهریه و ارز دانشجویان خارج کشور و سرانجام پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان را تشریح کرد.

دکتر مجتبی صدیقی در گفت‌وگو با ایسنا درباره موعد پرداخت پاداش دانشجویان قهرمان، اظهار کرد: موضوع پرداخت پاداش ورزشکاران قهرمان مربوط به سال‌های گذشته است و علاوه بر دانشجویان زیر پوشش وزارت علوم به وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی هم ارتباط دارد. از هنگامی که وارد وزارت علوم شدم دستور بررسی این موضوع را درباره دانشجویان قهرمان زیرپوشش وزارت علوم دادم و درصدد تامین اعتبار آن برآمدیم تا بتوانیم از عهده تعهدات خود برآئیم.

وی افزود: مسئولان فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی نیز همزمان با مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نیز صحبت و رایزنی داشتند تا آنها نیز به تعهدات خود در قبال دانشجویان قهرمان پایبند باشند. اینکه فقط ما بخواهیم به تعهد خود عمل کنیم کار درستی نیست بلکه باید جوایز به تمامی دانشجویان قهرمان پرداخت شود. منتظر اعلام نظر این دو بخش نیز هستیم تا هرچه سریع‌تر در مراسمی پاداش دانشجویان قهرمان پرداخت شود.

وی با تاکید بر عزم وزارت علوم در پرداخت پاداش معوقه دانشجویان قهرمان گفت: این مبلغ از طرف ما قابل تامین است و مشکلی بابت پرداخت آن نداریم.

وی درباره آخرین وضعیت ارز دانشجویی نیز خاطرنشان کرد: ارز دانشجویی کماکان به روال گذشته ادامه خواهد داشت. امسال تنها در بحث شهریه دانشجویی تفاوت‌هایی در مقایسه با گذشته اعمال خواهد شد. در تلاشیم از محل ارز آزاد شده از مذاکرات ژنو به دانشجویان وام شهریه پرداخت کنیم، البته پرداختی به دانشجویان مانند سابق و آن چیزی که بانک مرکزی پیش‌بینی می‌کند خواهد بود.

صدیقی ادامه داد: به دانشجویان و خانواده‌هایشان اعلام شده هرچه سریع‌تر گواهی‌های شهریه خود را از دانشگاه‌های محل تحصیل‌شان بگیرند و آنها را پس از تأیید سفارت برای ما ارسال کنند تا هرچه سریع‌تر پس از بررسی‌ها معادل ریالی آن را به خانواده‌هایشان پرداخت کنیم و از طریق ارز بیرونی مستقیماً به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.

همچنین موضوع افزایش ارز دانشجویان بورسیه نیز مراحل نهایی خود را طی می‌کند و بزودی اعلام خواهد شد. 

اخبار دانشگاه - ایسنا